Zuiger tegen de kleppen -> andere nok de oplossing

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Zuiger tegen de kleppen -> andere nok de oplossing

Bericht door René »

Mijn zuiger komt tegen de kleppen aan. De zuiger is bedoeld voor een OT70 kop, maar er zit een 140cc kop op. Die is nog net een maatje groter, dus dat zou moeten passen.

Nu heb ik in de kop ook een snelle nok zitten. Is dit de reden waarom die de kleppen raakt? Hij raakt de kleppen net vóór of net na TDC.

Gaat bij een nok met normaal profiel de uitlaatklep eerder dicht of opent ie juist later? En de inlaatklep, gaat die later open of juist eerder dicht?

Kortom, zal een normale nok mijn probleem oplossen?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Die kans is heel groot. Maar hou er ook rekening mee dat de diameter vande klepschotels een rol speelt.

Een snelle nok opent in de regel de kleppen iets eerder en laat ze iets later sluiten. Ook laat hij ze vaak verder openen.

Een grotere diameter klepschotelsteelt door de schuine plaatsing van de kleppen iets verder richting de zuiger en de uitsparingen zijn ook voor kleiener klappen gemaakt.

Behalve een andere nok kun je dus ook denken aan het iets afdraaien van een klepschotel of het iets wegdremelen van de zuigerbodem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hondaa48 »

geen passende zuiger voor te vinden?

ik zou indd eerst de zuiger gaan bewerken, een snelle nok, kan er haast niet voor zorgen dat je kleppen de zuiger raken.
alleen als je de timing verkeerd hebt ofzo :P maar dat kan dan ook met originele nokkenas denk ik dan maar?!
"ons kent ons"
PBC bv.
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Alles nog eens goed bekeken. Zuiger een beetje bijgedremelt. En nu past het. :)

Zometeen maar eens een stukje rijden.
Plaats reactie