Bedankt voor het bewijsmateriaal, we komen een heel eind zo! 8)
VVV CDI unit's
-
stangenstoter
- 4T-MSB regular
-
arthur
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CT70 motodax
Ik heb deze Hitachi 36a ontsteking ook. Hij is daarbij ook professioneel afgedraaid en gebalanceerd. Helaas heb ik er een imitatie vervroegende cdi unit bij. Nu vroeg ik mij af of die cdi-units van de tuningsmerken een beetje verschil maken (die van kitaco of takegawa). Ik kan me voorstellen dat deze even snel of zo niet sneller zouden zijn dan de honda cdi-units. Ze zijn in ieder geval goedkoper dus misschien interessanter.
-
stangenstoter
- 4T-MSB regular
Wat vinden jullie hiervan dan..?
43 graden maximale voorontsteking
Had net even uitgerekend dat mn ND dan ook plusminus 43mm vanaf het T merkteken moet meten, dat is het vliegwiel op het plaatje absoluut niet.
hoe progressief zal die unit wel niet zijn dan..?
hoplagatinjezuiger..
43 graden maximale voorontsteking
de Bondt schreef: CDI complete set voor 12 volt motoren ( 4mm key).Dit is niet gewoon een snelle ontsteking, maar gewoon de snelste op de markt. Gemaakt om nog meer vermogen uit je motor te krijgen. Wordt ook gebruikt door XR50 en XR70 rijders, die niet alleen het snelste willen , maar ook verlichting op hun motorfiets willen. Deze set laat ook een Zoncheng 108cc tot leven komen. Laag toerental : 20 graden ontsteking Hoog toerental : 43 graden vooronsteklng Bestelnr:400074p CDI set
Had net even uitgerekend dat mn ND dan ook plusminus 43mm vanaf het T merkteken moet meten, dat is het vliegwiel op het plaatje absoluut niet.
hoe progressief zal die unit wel niet zijn dan..?
hoplagatinjezuiger..
BC/MC "De Ruige Rukkers" 
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Nope, Mitsuba ook. Maar die van Jifudax is wel degelijk een Nippon Denso, want ik tel 6 licht spoeltjes en 1 ontstekings spoel. En het vliegwiel ziet er ook het zelfde uit als een nieuw type Nippon Denso vliegwiel die ik hier heb liggen. Een Mitsuba heeft 5 licht spoeltjes en 1 ontstekings spoel, en is daarnaast ook nog eens iets kleiner in diameter.Kippenverver schreef:En voor zover ik weet is Nippon Denso de enige met zoveel spoelen..
Overigens is de Mitsuba zoals gebruikt op onze blokjes volgens mij gelijk aan de Mitsuba ontsteking op een Peugot Buxy. De code van het vliegwiel is in iedergeval gelijk (Mitsuba GF-4). De spoelen van deze Buxy ontsteking passen in ieder geval plug and play op een nieuw type grondplaat (voor stervormige ontsteking) en werken ook met het Mitsuba vliegwiel wat ik een tijdje terug van een Belg heb gekocht. Zo heb ik het nu werkend op mijn blok zitten.
Als ik nog een keer een Buxy ontsteking tegen kom met een Mitsuba GF-4 vliegwiel moet ik eens passen of die ook op "onze" kruk past. Maar stiekem ga ik daar wel van uit aangezien de code gelijk is.
Dan heb je voor een appel en een ei (scooter ontstekingen zijn meestal lekker goedkoop) een onsteking die lekker veel vermogen levert (135Watt), en ook nog wel redelijk vervroegt volgens mij.
Maar goed het ging hier om vervoegende vliegwielen, en units. Niet over een scooter ontsteking die misschien ook wel op "onze" blokjes past. Maar misschien heeft iemand iets aan mijn verhaal.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
stangenstoter
- 4T-MSB regular
Ojee jongens, ik kom er net achter dat japsert's Shindengen met rode stekker juist verlaat en daarmee begrenst; had helemaal verkeerd om en te gehaast gekeken..
Jurrien's Shindengen met witte stekker vervroegde heel minimaal, hooguit een paar graden maar.
Tot m'n grote verbazing vervroegde m'n chinese unit waar ik al jaren mee rondrij (met rond pukkel vliegwiel) het meeste...
Van Lowrider had ik vernomen dat de vervroegende Shindengen's het nummer Cl-16 zouden moeten hebben, Jasper en Jurrien's units hebben als overeenkomst een CF-nummer, zou die lettercodering iets met de karakteristiek te maken hebben..?

Oh en haha zie dit eens even hee!
Op allebei de Units staat op beide zijdes de inscriptie "AB" ingekrast.. dat is raar toevallig

Bruut!!
Jurrien's Shindengen met witte stekker vervroegde heel minimaal, hooguit een paar graden maar.
Tot m'n grote verbazing vervroegde m'n chinese unit waar ik al jaren mee rondrij (met rond pukkel vliegwiel) het meeste...
Van Lowrider had ik vernomen dat de vervroegende Shindengen's het nummer Cl-16 zouden moeten hebben, Jasper en Jurrien's units hebben als overeenkomst een CF-nummer, zou die lettercodering iets met de karakteristiek te maken hebben..?

Oh en haha zie dit eens even hee!
Op allebei de Units staat op beide zijdes de inscriptie "AB" ingekrast.. dat is raar toevallig

Bruut!!
BC/MC "De Ruige Rukkers"