Mn wiskunde is daar te ver voor weg gezakt en ik heb geen zin om het uit te rekenen
van 8" naar 10"
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
van 8" naar 10"
Ok dr is vast wel iemand die dit heeft uit gerekent... als je je monkey ombouwd van 8 inch naar 10 maar niet je km teller aanpast, welke formule moet je dan hanteren om je snelheid te berekenen???
Mn wiskunde is daar te ver voor weg gezakt en ik heb geen zin om het uit te rekenen
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
moet je de omtrek van je 10" velg uitrekenen (of meten), en die van 8" ook, en dan de uitkomst van de 10" door die van de 8" delen, en dan je km v/d teller delen door de uitkomst
(dacht ik)
(dacht ik)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
jifu-dax
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
koop een slakje van takegawa die rekent dit al om voor je dus krijg je de juiste snelheid op je teller
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=161
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... cts_id=161
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
digi fietsteller er op zetten... Hoef je niets uit te rekenen...
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Je teller zal met 10 inch minder aan gaan geven. Hoeveel minder is heel simpel te bepale: omtrek 8 inch band delen door de omtrek van een 10 inch band. Of nog simpeler te meten: diameter 8 inch band delen door de diameter van een 10 inch band.
Hier zal wel iets van 0.8 uitkomen ofzo, zodat je de tellersnelheid maal 0.8 moet doen om je echte snelheid te weten.
Maargoed, kwestie van bandjes opmeten dus.
Hier zal wel iets van 0.8 uitkomen ofzo, zodat je de tellersnelheid maal 0.8 moet doen om je echte snelheid te weten.
Maargoed, kwestie van bandjes opmeten dus.
-
Han is Lief
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000 - Locatie: Overlangel
Mocht je geen middelen hebben op strepen te zetten maar wel een rolmaat/centimeter etc. en een degelijk rekenmachine kun je de omtrek ook berekenen door 'diameter maal pie' (3.14nogeenhoopcijfers) te doen.nielspbr schreef:Glijdt een bopper dan over de weg in plaats van rollen als een S1![]()
Snelheidsafwijking the brainiac way: Zet een streep op je band en op de weg, rol je wiel/brommer één omwenteling vooruit en je weet de afgelegde weg bij 1 omwenteling.
Doe hetzelfde met de nieuwe wiel/band combi.
Deel de oude afstand door de nieuwe afstand en klaar ben je.
(voor verhoogde nauwkeurigheid, meerdere omwentelingen gebruiken)

-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Chappy schreef:Mocht je geen middelen hebben op strepen te zetten maar wel een rolmaat/centimeter etc. en een degelijk rekenmachine kun je de omtrek ook berekenen door 'diameter maal pie' (3.141592654) te doen.nielspbr schreef:Glijdt een bopper dan over de weg in plaats van rollen als een S1![]()
Snelheidsafwijking the brainiac way: Zet een streep op je band en op de weg, rol je wiel/brommer één omwenteling vooruit en je weet de afgelegde weg bij 1 omwenteling.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Ik was te lui om mijn oude rekenmachine op te duikenMonkeymadness schreef:Chappy schreef:Mocht je geen middelen hebben op strepen te zetten maar wel een rolmaat/centimeter etc. en een degelijk rekenmachine kun je de omtrek ook berekenen door 'diameter maal pie' (3.141592654) te doen.nielspbr schreef:Glijdt een bopper dan over de weg in plaats van rollen als een S1![]()