Mijn honda C50 heeft net een blokrevisie gehad,
voor de tijd stotterde hij nooit bij hoge toeren en reed met bij 70cc netjes 80.
nu, na de revisie, onsteking is nog hetzelfde, carburateur ook, sproeier ook
nu rijden we, hij rijdt best netjes tot de 60 op teller( echte km's 50,) en daarna wil hij écht niet verder. statoinair loopt hij goed en onderin trekt hij netjes
het lijkt alsof hij begrenst is, maar de begrenzing in het vliegwiel is zeer goed vastgezet. dit is het dus niet. ook heeft hij een mooie blauwe vonk
heeft iemand een idee?
kortom, hij rijdt goed alleen wil hij dus niet harder.
bas
Honda stottert bij hoge toeren en wil niet harder.
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
Als je je blok reviseert lijkt me dat er iets versleten is, en als er iets versleten is is er vaak een andere afstelling nodig dan bij een nieuw blok.
als bovenstaande tips niet helpen even wat met je sproeier proberen, kan zomaar zijn dat je een andere nodig hebt. Vlak ook even je carb en spruitstuk
als bovenstaande tips niet helpen even wat met je sproeier proberen, kan zomaar zijn dat je een andere nodig hebt. Vlak ook even je carb en spruitstuk
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
luchtfilter is goed, geen db killer, en mengsel is prima koffiemetmelkbruin
maar.......
gisternacht toch nog even eindje gereden,
na een tijdje rijden gaat 't minder, als hij warm wordt gaat het slecht, laat je het gas los na 'n tijdje vol gas dan valt ie ineens uit,
met zo'n dramatisch blomp geluid,
dan wil je hem weer aandoen en moet je 'n pokkeeind rennen met dat ding in de 2
ik dacht nu zelf, condensator? is dat logisch?
vooral omdat wanneer hij heet is slechter doet dan wanneer hij goed doet.
maar.......
gisternacht toch nog even eindje gereden,
na een tijdje rijden gaat 't minder, als hij warm wordt gaat het slecht, laat je het gas los na 'n tijdje vol gas dan valt ie ineens uit,
met zo'n dramatisch blomp geluid,
dan wil je hem weer aandoen en moet je 'n pokkeeind rennen met dat ding in de 2
ik dacht nu zelf, condensator? is dat logisch?
vooral omdat wanneer hij heet is slechter doet dan wanneer hij goed doet.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Stel de uitlaatklep even netjes. Klinkt alsof die te strak staat. En ik zet nog steeds in op een foute nokkenastiming. Vliegwiel op T en het rondje van het nokkenastandwiel liever iets boven het merteken in de kop dan eronder.
als je dat allemaal gechecked hebt kun je er een ander bougie, bobine of condensator op proberen.
Gezien je koffiebruine kleur is de oorzaak niet direct in de carb afstelling te zoeken. Hoeft niet perse, maar ik zou daar niet beginnen.
als je dat allemaal gechecked hebt kun je er een ander bougie, bobine of condensator op proberen.
Gezien je koffiebruine kleur is de oorzaak niet direct in de carb afstelling te zoeken. Hoeft niet perse, maar ik zou daar niet beginnen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
een versleten condensator kun je zien aan de contactpunten. Als-ie loopt zie je vonken tussen de contactpuntjes. Af en toe een vonkje maakt niet uit, dat gebeurt. maar continu, is niet goed.
Typisch genoeg merk je bij een slechte condensator ook dat-ie slechter gaat lopen (zeker bij iets hogere toeren) als jre je verlichting aan zet.
een versleten bobine heeft de typische eigenschap te stoppen na enkele minuten door de inwendige warmte die ontstaat tijdens gebruik. Na een paar minuten doet-ie t dan weer. Het denomeen lijkt op een carbuarteur die meer verbruikt dan aangevoerd krijgt
Typisch genoeg merk je bij een slechte condensator ook dat-ie slechter gaat lopen (zeker bij iets hogere toeren) als jre je verlichting aan zet.
een versleten bobine heeft de typische eigenschap te stoppen na enkele minuten door de inwendige warmte die ontstaat tijdens gebruik. Na een paar minuten doet-ie t dan weer. Het denomeen lijkt op een carbuarteur die meer verbruikt dan aangevoerd krijgt
cracque frontal
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
-
joel d.
- 4T-MSB beginner
- Contacteer:
persoonlijk vol ik ook NIX hoor, distributie die een tandje niet goed staat.
Heb onlangs nog maar zo een blok onder handen genomen waarvan ze niet goed stond. Blok startte wel, en in lage toeren reed dat tamelijk normaal, maar in hoge toeren deed dat niet te veel meer. Kzou het echt daar eens bekijken....
Heb onlangs nog maar zo een blok onder handen genomen waarvan ze niet goed stond. Blok startte wel, en in lage toeren reed dat tamelijk normaal, maar in hoge toeren deed dat niet te veel meer. Kzou het echt daar eens bekijken....