dream

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Dat heb ik volgens mij even gemist.. Vertel :D
Ga heen en vereenvoudig u!
Tuinslet©
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tuinslet© »

Ja vertel! 8)
Hermie

dream

Bericht door Hermie »

chaly-dude schreef:Dream...
de vetste honda 4-takt ever :)
Vetter dan de CB92R Benley? :lol:

Het motorblok van de "dream"zou ik graag willen bouwen op Honda frame bv een APE. Dat moet kunnen met wat aanpassingen. Er rijdt ook een omgebouwde CB50J rond met die ombouw. :P

Maar eerlijk de Dream is oogstrelend en zou eigenlijk geen mantlepiece moeten zijn zoals tot zo velen helaas zijn veroordeeld.
:cry:
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Mee eens, brommers zijn om op te rijden!
Ga heen en vereenvoudig u!
steven
4T-MSB beginner

Bericht door steven »

Ja en om mee te vallen
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

ai, niet met je dream hopelijk :shock:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Vette machientjes hoor 8)

Over dat Dream50 blok over bouwen op een CB50/APE/CY/XL frame..
Dat idee spookt ook al sinds mensenheugenis door mijn hoofd, lijkt me uber.

Alleen zijn die blokken eigenlijk los te koop ?

Of alleen de kop ofzo, past dat op een CB50 blokje ?

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, liggende blokjes zijn overal te krijgen, div. ondernemingen en tunings goeroe's maken de blokken naar wens enzo.. alleen met CB blokjes ben ik dat nog niet tegengekomen.
Ook geen complete aftermarket blokken van Takegawa ofzo..
Bij de liggende blok+jes is er zo verschrikkenlijk veel keus, alleen bij de staande blokjes niet zo.

Weet iemand meer daarvan ?

Ben altijd zo jaloers op de liggende blokjes mannen, en alle keuze's die ze zo gemakkenlijk kunnen maken...

Het frustrende van alles vind ik dat je WEET dat er in China en Japan enzo volop word geraced met het CB blokje, maar dat er hier zo weinig word aangeboden kwa keuze's..

Moest ik even kwijt :oops:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

bonjour schreef:Vette machientjes hoor 8)

Of alleen de kop ofzo, past dat op een CB50 blokje ?

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, liggende blokjes zijn overal te krijgen, div. ondernemingen en tunings goeroe's maken de blokken naar wens enzo.. alleen met CB blokjes ben ik dat nog niet tegengekomen.
Bij de liggende blok+jes is er zo verschrikkenlijk veel keus, alleen bij de staande blokjes niet zo.

Ben altijd zo jaloers op de liggende blokjes mannen, en alle keuze's die ze zo gemakkenlijk kunnen maken...

Het frustrende van alles vind ik dat je WEET dat er in China en Japan enzo volop word geraced met het CB blokje, maar dat er hier zo weinig word aangeboden kwa keuze's..

Er is genoeg te koop voor staande cilinders. Complete Chinese aftermarket blokken tot 200cc ofzo. Tuningshit voor de Ape 50/100, XR50/100 supermotard, CRF100 enz, daar is veel voor te krijgen. Kijk maar op ebay.com. Superheads, dikke cilinders en krukassen, droge koppelingen, 6 bakken, inner&outerrotors. Ook een Kitaco 4kleps kop die op de dream kop lijkt in mijn herinnering. Prijzen zijn voor staande cilinder spul schappelijker dan voor liggende cilinders en ze zijn veel dikker te tunen (meer cc's enzo), wij moeten jaloers zijn op jou!
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

echt power heeft een onbegrensde Dream niet hoor. een 70 cc kitje zou welkom zijn maar ach... sleutelen aan zo'n blok doe je ook niet echt.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
thijsperdok
4T-MSB addict

Bericht door thijsperdok »

die Triumph is echt gaaf!
Gait
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Gait »

Tuinslet© schreef:Wat is er zo bijzonder aan een dream? opzich een mooie brommer hoor, maar ik word heter van een mooi ssje. 8)
Het wordt tijd dat wij eens een goed gesprek hebben.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

gerbrandicus schreef:
bonjour schreef:Vette machientjes hoor 8)

is erg lastig omdat het inlaatkanaal bij een dream verder in t midden zit, wat niet uitkomt met het cb-frame, heb ergens een site van een japanner met dat probleem, je hebt ongeveer 5cm tussen inlaatkanaal en frame, waarin je spruitstuk dan ook nog een bocht zal moeten maken.

Of alleen de kop ofzo, past dat op een CB50 blokje ? nee, de nokkenasketting zit op een heel andere plek

Er is genoeg te koop voor staande cilinders. Complete Chinese aftermarket blokken tot 200cc ofzo. Tuningshit voor de Ape 50/100, XR50/100 supermotard, CRF100 enz, daar is veel voor te krijgen. Kijk maar op ebay.com. Superheads, dikke cilinders en krukassen, droge koppelingen, 6 bakken, inner&outerrotors. Ook een Kitaco 4kleps kop die op de dream kop lijkt in mijn herinnering. Prijzen zijn voor staande cilinder spul schappelijker dan voor liggende cilinders en ze zijn veel dikker te tunen (meer cc's enzo), wij moeten jaloers zijn op jou!
en zoals gerbrandicus zegt, is er van kitakkiewakkie-craft zat rommel te krijgen voor de staande blokjes, je moet alleen ff kijken onder "ape" en niet voor cb50

ik heb zelf niet zoveel met de dream, te lange slag, te kleine boring
niet geschikt voor 50cc racen (wat ik met een cb50 doe) die mensen die met een dream racen, spelen allemaal vals met 89cc of meer :?
de 4kleps kop is niet geschikt voor de kleine boring omdat het eigelijk 1/4 is van een cbr250 kop, welke ontwikkeld is voor een boring 52 (dream is 39)
het doel van 4 klepjes is toch meer doorlaat (met minder verliezen door klepveerspanning enz.) maar met een cb50 kopje heb je meer doorlaat dan een dream.
steven
4T-MSB beginner

Bericht door steven »

Kan er trouwens zonder probleem een 88cc cilinder op die dream? En wat zijn dat de specificaties?
Plaats reactie