ss50m in 5e versnelling geen kracht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

Moto CD schreef:Ik heb een K1 5-bakje en weet na veel testen en experimenteren dat de afstelling erg nauw komt, alles moet optimaal afgesteld zijn. Dunne banden, compressie in orde, ontsteking en carburateur afstelling.

Vijf 19mm carburateurs geprobeerd met de zelfde sproeier setup, vijf keer een verschillend resultaat... uiteindelijk heb ik een nieuwe 19mm carb gevonden en daar gaat ie goed op, 80~85 kmu recht op, maar met tegenwind red ie dat niet, alleen nooit langzamer dan 70, met gps gemeten. Regel is dat het blokje echt hoog in toeren MOET zitten.
klopt als een bus; 19mm heb ik in mijn ultrasoonbad moeten mikken om de teur goed te krijgen; vaak is de luchtsproeier verstopt; zonder luchtfilter rijden etc etc..daarna kwam het vv vliegwiel waarvan de veren te slap waren...ander vliegwiel gescoord en toen begon die lekker snel te lopen...en inderdaad bij 80 a 85 zit je best hoog in toeren; dan gaat hij ook trillingsvrij lopen...
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Moto CD
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Moto CD »

dit is wat ik er op heb zitten:

banden, dikte 2.50 voor en achter, rolt als een fiets
tandwielen 13 - 41 (volgens boekje)
nieuw type vervroegend vliegwiel, sterkere magneet = betere vonk
De onsteking heb ik standaard nog iets vroeger gezet voor nog meer vervroeging

Verder denk ik dat er nog meer snelheid in zit als de carburateur nog beter afgesteld is.
Plaats reactie