als het aan de buitenkant is, zal ik de volgende keer een beetje Loctite erop doen.
Dan Hecht de keerring ook meteen goed vast aan je blok, en de kans op lekkage erlangs is dan ook een stuk minder.
Lifan 150 blokje blijft olie lekken
-
Glashelder
- Frequent 4T-MSB visitor
- ho_chi_man_ho_chi_man
- Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere
- gerbrandicus
- Astrealover
Zijn dat dezelfde klepdeksels als 140 cc blokken? Dan readymade te koop via http://www.4strokeparts.be/index1.htmlnielspbr schreef:Ik heb zelf ook zo'n blok en ik zat eraan te denken om een messing slangtule in het klepdeksel te bevestigen. Ik moet alleen nog even opmeten hoe dik het materiaal te plaatse is voordat ik de boor erin zet.

-
Glashelder
Vandaag samen met een vriend een M8 bout afgedraaid..

Materiaal van de dop is wel dun..je kan er wel schroefdraad in zetten..maar je hebt maar een halve mm speling onder je klepdop! Daarna kom je in de knel met je klepstoter..
Wij hebben schroefdraad erin gezet.. Daarna goed vastgedraaid (locktide ertussen).. Daarna moer erop..ook locktide ertussen. Laten drogen en toen de onderkant een aantal mm afgedraaid zodat de klep er niet tegenaan gaat..).

Materiaal van de dop is wel dun..je kan er wel schroefdraad in zetten..maar je hebt maar een halve mm speling onder je klepdop! Daarna kom je in de knel met je klepstoter..
Wij hebben schroefdraad erin gezet.. Daarna goed vastgedraaid (locktide ertussen).. Daarna moer erop..ook locktide ertussen. Laten drogen en toen de onderkant een aantal mm afgedraaid zodat de klep er niet tegenaan gaat..).
Re: Lifan 150 blokje blijft olie lekken
Die ontluchtingsdoppen voor het olievulgat zijn trouwens ook wel her en der te koop hoor, heb er net een gehaald bij nedstore voor weinig, en ook nog eens in alu kleur. Wat wil je nog meer....Glashelder schreef:... De draad van de olievul-gat is niet hetzelfde..iemand enig idee of ergens een dop kan kopen waar ik wel m'n ontluchting op aan kan sluiten?
-
Glashelder