Nice kop
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Nice kop
Ik heb een standaard Nice kop aangeboden gekregen voor een nette prijs, maar nu twijfel ik nog om hem te kopen.
Ik vraag mij af of zo'n kop wel op een C90 blok past. Staan de tapeinden even ver uit elkaar? Wat is de diameter van de verbrandingskamer van zo'n kop? Moet ik dan gelijk aan een grotere boring? En hoe zit het met de distributie, gelijk aantal tandjes ed?
Ik vraag mij af of zo'n kop wel op een C90 blok past. Staan de tapeinden even ver uit elkaar? Wat is de diameter van de verbrandingskamer van zo'n kop? Moet ik dan gelijk aan een grotere boring? En hoe zit het met de distributie, gelijk aantal tandjes ed?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Brommert
- 4T-MSB addict
Ok, deze kop kwam ik toevallig tegen, en ik dacht: "wie weet past het". Maar het blijkt dus niet te gaan. Dan kijk ik maar gewoon op mijn gemak verder. Mijn blok loopt gewoon alleen heeft de kop een irritante tik, en dus zoek ik een andere kop (liefst OT70).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
ebay usa staan altijd een hoop ot70koppen tekoop:
http://motors.shop.ebay.com/items/_W0QQ ... rksid=m270
http://motors.shop.ebay.com/items/_W0QQ ... rksid=m270
TWD for life!
-
alterdaxter
- 4T-MSB beginner
nice kop past wel gewoonnitelife schreef:past niet, tapeinden staan verder uit elkaar en distributie is anders... is wel passend te maken met moeite maar ik raad je aan een gewone c90 kop of ot70kop te kopen.
alleen gebruik je een gewoon NT tandwiel op de nokkenas ipv het originele nice (omdat dat van nice meer tandjes telt)
verder is een nice kop volgens mij behoorlijk gelijklopend met een NT70/NT C90
grootte van de verbrandingskamer weet ik niet, maar kan je laten opmeten door de eigenaar hé
zeker weten dat de afstanden van de tapeinden gelijk zijn, daar véél nice-eigenaars in belgië rond rijden met een superhead op hun nice... of zelfs een DOHC
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
ok als je daar zeker van bent? ik dacht namelijk dat de tapeinden niet helemaal netjes zitten...alterdaxter schreef:zeker weten dat de afstanden van de tapeinden gelijk zijn, daar véél nice-eigenaars in belgië rond rijden met een superhead op hun nice... of zelfs een DOHC
iig nice heeft een st cilinder van 50mm. dus de verbrandingskamer zal daar ook op ingespeelt zijn.
TWD for life!
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
-
Brommert
- 4T-MSB addict
Hmmm.... dat zou dan dus betekenen dat de verbrandings kamer van die Nice kop niet goed aansluit op mijn 47mm cilinder, maar dan zou ik natuurlijk gewoon een cilinder met grotere boring kunnen pakken. Alleen wat voor zuiger moet ik dan weer gaan gebruiken.nitelife schreef:iig nice heeft een st cilinder van 50mm
Verder hebben alle distributie tandwieltjes die ik tot nu toe heb gezien 3 bout gaatjes, terwijl de Nice nokken as 2 bout gaatjes heeft. waar zou ik dan zo'n passend tandwieltje moeten zoeken.
Wel lekker natuurlijk een vrij nieuwe originele Honda kop met een nokken as op kogel lagers. Maar misschien moet ik toch maar gaan voor een leuk OT 70 kopje met een GB0 zuigertje op mijn voor de rest standaard C90 blok, een combo die zeker werkt, en een kopje dat ook leuk is voor toekomstige tuning.

-
alterdaxter
- 4T-MSB beginner
Alle nieuwere types honda motoren (met CDI ontsteking en nokkenas op kogellagers) hebben een nokkenastandwiel met 2 boutjes. Dit zijn dus NT dax, ZB, NT70, NT C90, NT CD90, 12V monkey, ... Dit is zo vanaf eind de jaren '80 met hier en daar een uitzondering.Brommert schreef:Hmmm.... dat zou dan dus betekenen dat de verbrandings kamer van die Nice kop niet goed aansluit op mijn 47mm cilinder, maar dan zou ik natuurlijk gewoon een cilinder met grotere boring kunnen pakken. Alleen wat voor zuiger moet ik dan weer gaan gebruiken.nitelife schreef:iig nice heeft een st cilinder van 50mm
Verder hebben alle distributie tandwieltjes die ik tot nu toe heb gezien 3 bout gaatjes, terwijl de Nice nokken as 2 bout gaatjes heeft. waar zou ik dan zo'n passend tandwieltje moeten zoeken.
Wel lekker natuurlijk een vrij nieuwe originele Honda kop met een nokken as op kogel lagers. Maar misschien moet ik toch maar gaan voor een leuk OT 70 kopje met een GB0 zuigertje op mijn voor de rest standaard C90 blok, een combo die zeker werkt, en een kopje dat ook leuk is voor toekomstige tuning.
Het verschil bij Nice is, dat er meer tandjes zijn zowel op het nokkenastandwiel als op de kruk (logisch...).
Korneel
Laatst gewijzigd door alterdaxter op 29 aug 2008 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.