Mijn SS (in opbouw)
Mijn SS (in opbouw)
Ik ben dus bezig met het opknappen van een SS50.
Een paar jaar geleden een brakke SS gekocht zonder NL keur (wist ik veel)
Toen maar een NL frame erbij gezocht en laten poedercoaten, daarna kon het leuke opbouw werk beginnen.
Zie hier de foto's.
Gepoedercoat frame en losse delen.
Blok opnieuw opgebouwd, dwz. nieuwe schakelvorken+ pinnen nieuwe lagers en keringen nieuwe zuiger kleppen geslepen enz. enz.
Blok loopt inmiddels ook zit alleen een vreemde tik in, ik ga binnen kort de dist. ketting spannen in de hoop dat dat het is.
Tank laten spuiten.
Naven gepolijst + nieuwe velgen en banden.
Dat was het wel zo'n beetje, zal binnen kort even een totaal plaatje posten van hoe het nu erbij staat.
Tips en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Een paar jaar geleden een brakke SS gekocht zonder NL keur (wist ik veel)
Toen maar een NL frame erbij gezocht en laten poedercoaten, daarna kon het leuke opbouw werk beginnen.
Zie hier de foto's.
Gepoedercoat frame en losse delen.
Blok opnieuw opgebouwd, dwz. nieuwe schakelvorken+ pinnen nieuwe lagers en keringen nieuwe zuiger kleppen geslepen enz. enz.
Blok loopt inmiddels ook zit alleen een vreemde tik in, ik ga binnen kort de dist. ketting spannen in de hoop dat dat het is.
Tank laten spuiten.
Naven gepolijst + nieuwe velgen en banden.
Dat was het wel zo'n beetje, zal binnen kort even een totaal plaatje posten van hoe het nu erbij staat.
Tips en aanmerkingen zijn altijd welkom.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
- Locatie: Groningen, Warffum
hmmmzz distributie net gespannen en dat was het dus niet...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
De nokkenas zelf kan ook lichtelijk versleten zijn. Bij mijn kopje was het vervangen van de nok genoeg.zjoerd schreef:hmmmzz distributie net gespannen en dat was het dus niet...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
Ga heen en vereenvoudig u!
hmmm dan toch maar eens een andere nokkenas kopen, ik wilde eigenlijk pas na de keuring een andere (snellere) nok kopen maar dat maakt niet zoveel uit.Kippenverver schreef:De nokkenas zelf kan ook lichtelijk versleten zijn. Bij mijn kopje was het vervangen van de nok genoeg.zjoerd schreef:hmmmzz distributie net gespannen en dat was het dus niet...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
- Locatie: Groningen, Warffum
Je kunt ook naar de keuring gaan met een tik in je blok toch?zjoerd schreef:hmmm dan toch maar eens een andere nokkenas kopen, ik wilde eigenlijk pas na de keuring een andere (snellere) nok kopen maar dat maakt niet zoveel uit.Kippenverver schreef:De nokkenas zelf kan ook lichtelijk versleten zijn. Bij mijn kopje was het vervangen van de nok genoeg.zjoerd schreef:hmmmzz distributie net gespannen en dat was het dus niet...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
Ja dat is zo, maar ik durf hem eigenlijk nog niet lang of vol belast te laten lopen zo lang ik nog niet weet wat die tik is, straks loopt de boel in de soep.thijsperdok schreef:Je kunt ook naar de keuring gaan met een tik in je blok toch?zjoerd schreef:hmmm dan toch maar eens een andere nokkenas kopen, ik wilde eigenlijk pas na de keuring een andere (snellere) nok kopen maar dat maakt niet zoveel uit.Kippenverver schreef:De nokkenas zelf kan ook lichtelijk versleten zijn. Bij mijn kopje was het vervangen van de nok genoeg.zjoerd schreef:hmmmzz distributie net gespannen en dat was het dus niet...
De tuimelaar asjes heb ik bij demontage gecontroleerd en vielen binnen de tollerantie, de nokken as had droog wel een heeeel klein beetje speling maar als er een beetje olie op zat was dat niet meer waarneembaar. mocht dat het wel zijn is het zwaar kloten want dan kan ik op zoek naar een compleet nieuwe kop volgens mij aangezien het het gat in de kop is wat slijt en niet de nokkenas zelf?????
Wat ik ook nog dacht dat het kan zijn is het big end maar dat lijkt me ook sterk aangezien die bij montage ook geen enkele speling vertoonde en volgens mij is het ook vaak zo dat je dan bij het aan kicken geen getik hoort.
misschien moet ik er ook gewoon maar eens iemand naar laten kijken/luisteren die er verstand van heeft...
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Mijn SS (in opbouw)
Heel langzaam komt de SS stukje bij beetje af:
ben nu bezig met het achterspatbord, nieuw randje opgezet omdat die verrot was...
ben nu bezig met het achterspatbord, nieuw randje opgezet omdat die verrot was...