Hallo,
Bij mijn Honda ss50 komen er maar 2 draden naar de Accu (een rode+ en een groene-)
Hieruit leid ik af dat hij dus niet wordt opgeladen door de brom.
Zit nu een nieuwe accu in en de knipperlichten etc doen het, maar welke draad moet ik dan nog aan de + van de accu hangen dat hij oplaad?
waar vind ik deze draad?
komt hij direct van lichtspoel of zit er nog een spanningregelaar tussen? (waar zit die?)
welke Kleur?
ik moet hem vandaag afmaken.
Hartelijk bedankt,
dit forum is echt tof!
Honda SS50 Accu laden via brom
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
6volt blok, 6volt accu.
maar volgens mij heb ik iets verkeerd begrepen, is het normaal dat er maar 2 draden naar de accu lopen?
dus 1 rode + en 1 groene -?
dus dat hij hem daarmee oplaad, en zijn stroom vandaan haald?
ik krijg namelijk op deze draden (zonder accu) maar 2 volt ofzo gemiddeld als ik wat gas geef.
ook op de toeter bijv.
maar volgens mij heb ik iets verkeerd begrepen, is het normaal dat er maar 2 draden naar de accu lopen?
dus 1 rode + en 1 groene -?
dus dat hij hem daarmee oplaad, en zijn stroom vandaan haald?
ik krijg namelijk op deze draden (zonder accu) maar 2 volt ofzo gemiddeld als ik wat gas geef.
ook op de toeter bijv.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ja, is normaal. De rode die van de gelijkrichter af komt wordt in de kabelboom gesplist naar de accu en het contactslot. De groene is de min. Alle groene draad is min. Alleen de groene uit de ontsteking niet en de groene met geel streepje is voor je remlicht. Kijk op www.hondaheaven.org voor bedradingsschema's.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
ik ben eruit bedankt!
het enigste wat nog niet werkt is het lampje op het dashboard van de knipperlichten.
deze heeft een oranje en een blauw (donker) draadje
het lampje is gewoon goed, de knipperlichten zelf doen het, alleen ik krijg dus op die draden geen stroom.
weet iemand waar deze naar toe gaan?
een knipperlichtrelais ofzo?
waar zit deze?
worden ze nog een andere kleur??
bedankt!
HEB EEN GOED BEDRADINGSSCHEMA GEVONDEN:
http://www.brommer-forum.nl/KB/u1/1065268269.jpg
het enigste wat nog niet werkt is het lampje op het dashboard van de knipperlichten.
deze heeft een oranje en een blauw (donker) draadje
het lampje is gewoon goed, de knipperlichten zelf doen het, alleen ik krijg dus op die draden geen stroom.
weet iemand waar deze naar toe gaan?
een knipperlichtrelais ofzo?
waar zit deze?
worden ze nog een andere kleur??
bedankt!
HEB EEN GOED BEDRADINGSSCHEMA GEVONDEN:
http://www.brommer-forum.nl/KB/u1/1065268269.jpg
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
ik snap je niet helemaal,NIX schreef:Grote kans dat de vrouwtjes aan de voorknippers al dubbel zijn. Daar steek je dezelfde kleuren uit de stuurschakelar bij en die 2 ut het lampje. Dan moet het werken. Wel lampjes in je knipperbollen doen. Anders werkt het niet.
Mijn knippers werken gewoon, ik moet alleen het lampje wat al in mijn dashboard zit (met een blauw en een oranje kabeltje) van stroom voorzien als ik mijn knippers aanzet.
moet ik dus de draad aftappen vanuit de schakelaar?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je steekt de oranje en blauwe van dat tellerlampje gewoon bij de oranje en blauwe draad in je koplamp. Dan werkt het al. Als je je knipper gebruikt, krijgt het ene draadje stroom, het andere draadje niet, maar is dan massa via lampjes van de kant die niet knippert.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.