VVV problemen
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
VVV problemen
Probleem met aftermarket VVW 6v
Ik heb een VVW, maar als ik deze met de stroboscoop afstel, vervolgens gas geef zie ik hem alleen maar verlaten, tot over TOP !!!!
Origineel mitsubishi vastgezet vliegwiel draait perfect (staat op Fire en blijft daarop ongeacht toerental).
Iemand gelijke ervaringen, oplossing ????
P.S. het is absoluut een VVW, heb ik ook nog eens gecontroleerd !!!
Ik heb een VVW, maar als ik deze met de stroboscoop afstel, vervolgens gas geef zie ik hem alleen maar verlaten, tot over TOP !!!!
Origineel mitsubishi vastgezet vliegwiel draait perfect (staat op Fire en blijft daarop ongeacht toerental).
Iemand gelijke ervaringen, oplossing ????
P.S. het is absoluut een VVW, heb ik ook nog eens gecontroleerd !!!
Laatst gewijzigd door honda.cd50 op 02 okt 2008 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat valt, valt naar beneden
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
Het is absoluut een vervroegende ontsteking, draait de andere kant op als de originele verlatende. ( ik heb het tot 3 maal gecontroleerd)niek is ik schreef:eenigste wat ik kan zeggen is dat het dan geen vervroegende(VVV) maar een verlatende is...
dus iets klopt er niet...
(PS wat is dat voor stukje techniek in je avater)
Ik ben er ook verbaast over, enige wat ik zelf kan bedenken is dat het ergens op de krukas blokkeerd, waardoor de afstelling gedaan wordt als hij al op z'n vroegst is, en dan met hogere toeren staat te stuiteren ofzo.
avatar is van een ABC kopklepmotor uit 1920
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
-
Jean Raoul du Cable
- Frequent 4T-MSB visitor
- Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)
En hoe rijdt het?
Volgens mij mankeer je je namelijk niks aan je ogen als je zegt dat hij verlatend lijkt. De markeringen op je vliegwiel "verlaten" wel, maar je krukas en dus ook je contactpunten lopen voor op je vliegwiel als je toeren maakt.
Volgens mij mankeer je je namelijk niks aan je ogen als je zegt dat hij verlatend lijkt. De markeringen op je vliegwiel "verlaten" wel, maar je krukas en dus ook je contactpunten lopen voor op je vliegwiel als je toeren maakt.
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
hij houdt in..bij hogere toeren.Jean Raoul du Cable schreef:En hoe rijdt het?
nee, klopt niet, als je een stroboscoop aansluit dan flitst deze waneer bougie vonkt, dus waneer puntje opent en dat moet vroeger zijn bij hogere toeren, dus voor het vliegwiel F bereikt !
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
-
honda.cd50
- 4T-MSB beginner
Nok draait soepel en goed in het vliegwiel, het is de nok en de krukas die blokeren.NIX schreef:Haal de nok even uit het vliegwiel. Check op bramen en vreetsporen en verwijder deze. Die een heel klein beetje vet erin en monteer de nog goedom weer terug. Je kunt 'm een halve slag verkeerd doen waardoor hij dus niet wil lopen.
Nok is langer dan die van het originele vliegwiel.