stotteren hoog in de toeren
stotteren hoog in de toeren
mijn 3 klepper 110cc blok loopt niet lekker meer. Mist veel vermogen en stottert bij hogere toeren. Het wordt wel beter naarmate het blok warmer wordt. maar het stotteren blijft.
Waar ik al naar heb gekeken en wat het niet is: bougiedop, bougie, bobine, carburateur, positie nokkenas tandwiel ten opzichte van T op het vliegwiel.
Zelf denk ik eraan om een andere ontsteking te proberen en kijken of het blok dan goed loopt. Aangezien ik geen extra ontsteking heb zou ik willen vragen of jullie idee hebben waar ik nog meer naar kan kijken wat het zou kunnen veroorzaken, voordat ik opzoek ga naar een ontsteking om uit te kunnen proberen.
Alvast bedankt,
Waar ik al naar heb gekeken en wat het niet is: bougiedop, bougie, bobine, carburateur, positie nokkenas tandwiel ten opzichte van T op het vliegwiel.
Zelf denk ik eraan om een andere ontsteking te proberen en kijken of het blok dan goed loopt. Aangezien ik geen extra ontsteking heb zou ik willen vragen of jullie idee hebben waar ik nog meer naar kan kijken wat het zou kunnen veroorzaken, voordat ik opzoek ga naar een ontsteking om uit te kunnen proberen.
Alvast bedankt,
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
waarom reageer je zo debiel op mijn suggestie? dit kan een mogelijke oorzaak zijn.bas-c50 schreef:check je achterwiel eens, en rij eens zonder, heb ik ook eens gehad, haalde ik mijn achterwiel eruit reed ie ineens als een trein.SingaBernd schreef:check je luchtfilter eens en rij zonder luchtfilter, heb ik ook eens gehad en toen het luchtfilter eraf was reed hij weer als een trein!
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
hij heeft nog nooit van een verstopt vies oude power-filter of gewone filter gehoord denk ik.SingaBernd schreef:waarom reageer je zo debiel op mijn suggestie? dit kan een mogelijke oorzaak zijn.bas-c50 schreef:check je achterwiel eens, en rij eens zonder, heb ik ook eens gehad, haalde ik mijn achterwiel eruit reed ie ineens als een trein.SingaBernd schreef:check je luchtfilter eens en rij zonder luchtfilter, heb ik ook eens gehad en toen het luchtfilter eraf was reed hij weer als een trein!
--
Wel een goede sterke vonk?
Weet niet het helpt, maar kleppen stellen, en de sproeier is ook nog schoon?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
heb 2 andere carburateurs geprobeerd, en bij alle carburateurs dezelfde symptomen. Dan toch maar even ergens een ontsteking vandaan toveren om dat uit te proberen.bas-c50 schreef:wat heb je precies gecheckt aan je carburateur?
ik denk dat je moet kijken hoe het kan dat hij als hij warm is beter loopt,
ik zeg ontsteking,
ik heb een andere ontsteking kunnen krijgen om uit te proberen alleen nu zit ik met een ander probleem. Mijn vliegwieltrekker (zo'n een die je in het vliegwiel draait en waarmee je dan met een bout het vliegwiel eruit draait) besloot het schroefdraad uit het vliegwiel mee te nemen. Nu zit ik dus met het probleem dat ik met mijn vliegwieltrekker het vliegwiel er niet meer af kan halen. weet iemand nog een goede manier om zonder het schroefdraad te gebruiken het vliegwiel eraf te halen?
alvast bedankt,
alvast bedankt,
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Paar goeie lellen op de rand laat 'm ook vaak losschrikken. Anders wat strippen lassen en eer ouderwetse poelietrekker op zetten. In de manual wordt ook nog een methode beschreven waarbij er een slangeklem op de poelie werd gezet zodat een trekker er grip op kreeg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.