Geen vonk
Geen vonk
Ik ben even de draad kwijt, als ik kick en ik leg de zwarte draad op mijn blok vonkt hij.
Als ik de zwarte draad vervolgens aansluit op een gloednieuwe bobine die aan het frame vastgebout zit dus goed aarde zou moeten maken en ik doe de gloednieuwe bougie in de gloednieuwe bougiedop en hou deze tegen het blok vonkt hij niet.
wat zou er aan de hand kunnen zijn? En hoe zou ik hierachter kunnen komen? ik heb een multi meter maar weet niet hoe ik hem hiervoor moet gebruiken.
Alvast bedankt!
Als ik de zwarte draad vervolgens aansluit op een gloednieuwe bobine die aan het frame vastgebout zit dus goed aarde zou moeten maken en ik doe de gloednieuwe bougie in de gloednieuwe bougiedop en hou deze tegen het blok vonkt hij niet.
wat zou er aan de hand kunnen zijn? En hoe zou ik hierachter kunnen komen? ik heb een multi meter maar weet niet hoe ik hem hiervoor moet gebruiken.
Alvast bedankt!
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Geen vonk
in principe moet een ontsteking over de punten gaan vonken als je die zwarte draad nergens op aansluit; de spoel kan immers zijn stroom niet kwijt..
Op het blok vonken zegt weinig of de ontsteking goed is maar....hij geeft spanning en dat is al heel wat...(ook de lichtspoel kun je laten vonken op het carter)
het kan wezen dat de ontsteking wat aan de slechte kant is en dat hij in elkaar zakt als de bobine word aangesloten..
Op het blok vonken zegt weinig of de ontsteking goed is maar....hij geeft spanning en dat is al heel wat...(ook de lichtspoel kun je laten vonken op het carter)
het kan wezen dat de ontsteking wat aan de slechte kant is en dat hij in elkaar zakt als de bobine word aangesloten..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Ik had wel verwacht dat je dat op z'n minst wel had gewetenB&DHC schreef:ben dit gebied nogal een noob dus waar kan ik de contactpunten precies vinden?lanzfiat schreef:Zijn de contactvlakken van de contactpunten wel goed schoon?
Als deze in gesloten stand geen goed contact maken dan vonkt het zwarte draadje ook als je deze aan massa legt.
Bij een orginele dax blok zitten ze achter het vliegwiel.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
ja dat zei je broertje ook al.arnold-d schreef:Ik had wel verwacht dat je dat op z'n minst wel had gewetenB&DHC schreef:ben dit gebied nogal een noob dus waar kan ik de contactpunten precies vinden?lanzfiat schreef:Zijn de contactvlakken van de contactpunten wel goed schoon?
Als deze in gesloten stand geen goed contact maken dan vonkt het zwarte draadje ook als je deze aan massa legt.![]()
Bij een orginele dax blok zitten ze achter het vliegwiel.
Als je niet weet waar de punten zitten moet je je eerst even inlezen in de materie. www.hondaheaven.org.
Waar gaat het heen met die cdi jeugd.
Waar gaat het heen met die cdi jeugd.