nokkenasketting spannen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
El señor
Frequent 4T-MSB visitor

nokkenasketting spannen

Bericht door El señor »

hallo,
mijn nokkenasketting is te slap,
hoe span je het?
mvg
Foxbeach
4T-MSB regular
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)

Bericht door Foxbeach »

maybe eens vermelden welke brommer, type moterblok enz.

8-)
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
El señor
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door El señor »

gewoon ori jingcheng singa blok 50 cc.
8-)
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Zeker weten. Zorg dat er genoeh olie in je blok zit of haal de plunjer er eens uit en bekijk eens of er wat vast blijft zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
glenn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door glenn »

NIX schreef:Zeker weten. Zorg dat er genoeh olie in je blok zit of haal de plunjer er eens uit en bekijk eens of er wat vast blijft zitten.
halo ik heb het zelfde prob waar zit die plunjer juist zit die achter die vijs naast de olie aflaat dop
sorry voor de typ fouten ik probeer mijn best te doen voor er geen te typen
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Ja, daar ja... kan wel wat olie meekomen.
glenn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door glenn »

roow schreef:Ja, daar ja... kan wel wat olie meekomen.
ak ok steekt ne zoo nauw kgiet er dan wel wat olie bij en kan het dat me distributie is versprongen want ik heb me cilinder kop er af gehaald en uitlaat klepje krom :? ma tis geene honda dus tis nog nie zoo erg eh
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Neuh, uitlaatklep krom is niet erg nee. :lol:
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Misschien even iets meer ABN proberen te typen, dat maakt het voor de meeste hier iets makkelijker :D Als je je koppie eraf gehaald hebt en je nokkenastandwieltje hebt gedraaid ten opzichte van hoe hij hoort te staan, dan kan het zijn dat je zuiger je klep heeft geramd ja..

Voortaan dus je zuiger in de goede stand zetten en onthouden waar het merktekentje op je nokkenastandwiel staat ten opzichte van je kop... (en dan ook niet meer aan je vliegwiel zitten uiteraard)
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

Edo schreef:Misschien even iets meer ABN proberen te typen, dat maakt het voor de meeste hier iets makkelijker :D Als je je koppie eraf gehaald hebt en je nokkenastandwieltje hebt gedraaid ten opzichte van hoe hij hoort te staan, dan kan het zijn dat je zuiger je klep heeft geramd ja..

Voortaan dus je zuiger in de goede stand zetten en onthouden waar het merktekentje op je nokkenastandwiel staat ten opzichte van je kop... (en dan ook niet meer aan je vliegwiel zitten uiteraard)
om het nog iets makkelijker te maken:

Vliegwiel op F en je nokkentandwiel gelijk aan het merkstreepje op je kop. Et Voila.
glenn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door glenn »

SingaBernd schreef:
Edo schreef:Misschien even iets meer ABN proberen te typen, dat maakt het voor de meeste hier iets makkelijker :D Als je je koppie eraf gehaald hebt en je nokkenastandwieltje hebt gedraaid ten opzichte van hoe hij hoort te staan, dan kan het zijn dat je zuiger je klep heeft geramd ja..

om het nog iets makkelijker te maken:

Vliegwiel op F en je nokkentandwiel gelijk aan het merkstreepje op je kop. Et Voila.
ja weet ik wel ma gisteren nacht reed die nog vanochtend start ik hem geen vuiltje aan de lucht hekje open door hekje rij van me op rit en na 50m beginnen fluiten en viel die stil en ij begon te fluiten toen dak me gas loste maja kgaa me plunjer morge eens controleeren en ander klepje zoeken uit een of ander imi blokje want honda steek ik nie in brolmoteurs !!!!!! :lol: en bij et demonteeren zag ik dat me keting nie spande
SingaBernd
4T-MSB addict

Beter knal je er gewoon meteen een honda klep + klepveer in. weet je zeker dat je goed zit.

Ik heb ook eens een Singa gehad met tot 2 keer toe een kromme klep. Honda klep erin + klepveer en geen vuiltje meer aan de lucht. Die veren van Jincheng zijn vergeleken met Honda klepveren nogal slapjes. dus beter zet je er meteen een sterkere veer in.
Was bij mij i.i.g de oplossing
SingaBernd
4T-MSB addict

sorry, je hebt gelijk, het is idd T. Mijn fout. word al laat haha
Plaats reactie