bomber erop, loopt niet meer

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
baki
Frequent 4T-MSB visitor

bomber erop, loopt niet meer

Bericht door baki »

situatie 1: chaly met originele uitlaat: loopt prima

situatie 2: chaly met bomber. loopt 10 sec valt vervolgens uit en gaat niet meer aan. bougie schoonmaken en hij doet het weer. voor even. na een tijdje kicken een knal uit de uitlaat. bougie nat van de benzine.

wat doe ik verkeerd? in het verleden altijd met bomber gereden met dezelfde setup en afstelling als nu.
baki
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door baki »

nee, maar ik heb op dezelfde dag als ik dat nog reed de uitlaat verwisselt, dat kan het dan toch bijna niet zijn? zal voor de zekerheid de kleppen even stellen
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

Komt omdat je mengsel verandert aangezien er nu een dikke pijp onder hangt, dus je moet even je sproeier vervangen.
CD50
baki
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door baki »

wat doe ik verkeerd? in het verleden altijd met bomber gereden met dezelfde setup en afstelling als nu.
die vlieger gaat niet op
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

zoals jij het beschrijft is er geen reden te noemen.

oftewel je zou gewoon je originele uitlaat weer moeten proberen of sproeier verwisselen / onstekingstijdstip bekijken / klepjes bekijken
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
koenkoenkoen
4T-MSB regular

Bericht door koenkoenkoen »

geen goede reden inderdaad,
Misschien is hij allergisch voor bombers?
Harrie piel zat op 't achterwiel

ʞοο ʞı
koenkoenkoen
4T-MSB regular

Bericht door koenkoenkoen »

one dat kan natuurlijk ooniet omdat hij het eerst wel deed.
raar verhaal!

sorry
Harrie piel zat op 't achterwiel

ʞοο ʞı
DJ Pierre
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door DJ Pierre »

Ik denk niet dat die Bomber er ook maar iets mee te maken heeft. ik denk eerder aan een losgetrilde sproeier of bougiedop.
Mopetting is a crime
ceedee
4T-MSB addict

Bericht door ceedee »

aj90 schreef:Komt omdat je mengsel verandert aangezien er nu een dikke pijp onder hangt, dus je moet even je sproeier vervangen.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

ceedee schreef:
aj90 schreef:Komt omdat je mengsel verandert aangezien er nu een dikke pijp onder hangt, dus je moet even je sproeier vervangen.
Lieve mensen, je uitlaat verandert NIKS aan je mengsel. Zo lastig te begrijpen is dat toch niet? Je hebt inlaat en uitlaat. Bij je inlaat systeem (carb,spruit,inlaatklep) wordt het mengsel (benzine met lucht) gevormd en aangezogen. Bij je uitlaat systeem wordt je verbrande mengsel (koolstofdioxide, water en vieze stikstof/koolstof bindingen) weer uitgelaten.

Je mengsel kan dus niet rijker of armer worden door middel van een andere uitlaat. Ook als je uitlaat verstopt is o.i.d. kan het niet zo zijn dat je de boel verzuipt want je mengsel is nog steeds hetzelfde.

Zelfs als je originele uitlaat nog zo dun was zou het in theorie niet uit kunnen maken; immers, je verbrandingskamer is nog steeds net zo groot en wil dus nog steeds dezelfde hoeveelheid benzine om het mengsel oké te laten. Het enige wat een te dunne pijp kan belemmeren is je toerental, omdat hij dan niet vrij genoeg kan ademen.

Ik zeg: carburateur checken. Kleppen lijkt mij onwaarschijnlijk omdat je duidelijk te rijk bent afgesteld en een lekkende inlaat klep geeft geen rijker mengsel dan normaal omdat je tijdens de compressieslag echt geen benzine je kamer inkrijgt, eerder UIT je kamer..
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Niet helemaal waar. Een open uitlaat of 1 met minder weerstand vraagt om een rijker mengsel. Maar dat zal niet snel een brommer helemaal niets meer laten doen, hooguit zal je merken dat je hem om hem weer netjes te laten lopen opnieuw moet afstellen qua luchtschroef of iets grotere hoofdsproeier.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

doet de brommer het weer?

zo ja, wat was er mee aan de hand?
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door bas-c50 »

nu rijdt mijn brommer prima met motorsport of imi uitlaat met grote voorbocht

zet ik mijn ori C50 uitlaat erop, loopt hij poep, dus het heeft wel degelijk invloed
hoi jurrien
ceedee
4T-MSB addict

Bericht door ceedee »

Lieve mensen, je uitlaat verandert NIKS aan je mengsel. Zo lastig te begrijpen is dat toch niet?
----------
sorrie hoor!
Plaats reactie