ik heb mijn c50 blok opengehad en alle keerringen pakkingen sealtjes en dat soort dingen vervangen.
eerst had ik 70cc met 50cc kop en een 15mm carb
dit reed als een trein (alleen lekte ook vandaar dat het open is geweest)
nu:
kleppen opnieuw ingeslepen
70cc 50cc kop een imi snelle nok en 19mm carb
hij rijd opzich soepel maar komt niet boven de 55 km/h
nou ga ik echt niet voor de 100 maar een beetje vlotter zou leuk zijn
heb ik hem mischien slecht afgesteld of is er meer?
C50 blok revisie minder vermogen en compressie
-
hondajopie
- Frequent 4T-MSB visitor
kleptiming
Ik zou allereerst de kleptiming controleren, lijkt erop dat je een tandje verschoven bent.
Als dat niet helpt de 15 mm carb terugzetten en kijken of de snelheid terug komt.
gr joop
Als dat niet helpt de 15 mm carb terugzetten en kijken of de snelheid terug komt.
gr joop
C310A-C310S-C320A-C320S-C320TT50-C320TS50-C320TS50DX
liefhebber en eigenaar
liefhebber en eigenaar
je hebt de nokkenas en carburateur veranderd toch?
plaats de originele carburateur en nokkenas terug en dan zou-ie als vanouds moeten rijden. Als dat niet zo is, dan is het een momntage probleem (meestal timing). Daarna ga je 1 voor 1 de nieuwe elementen inbouwen. Dan weet je waar de porblemen liggen. Als je in 1 keer vanales veranderd dan verlies je gemakkelijk het overzicht (ik wel).
plaats de originele carburateur en nokkenas terug en dan zou-ie als vanouds moeten rijden. Als dat niet zo is, dan is het een momntage probleem (meestal timing). Daarna ga je 1 voor 1 de nieuwe elementen inbouwen. Dan weet je waar de porblemen liggen. Als je in 1 keer vanales veranderd dan verlies je gemakkelijk het overzicht (ik wel).
cracque frontal
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Inderdaad eerst even de kleptiming controleren (vliegwiel/nokkenastandwiel).
Daarnaast meteen even de standaardchecks: ontstekingstijdstip en carburateurafstelling (lucht/bezine mengselschroef OK, sproeiergrootte OK).
Met 70cc, 50kop en 19mm moet je op zijn minst toch wel 75 km/u halen met de juiste vertanding. Die setup op een SS50 (4-bak) doet bij mij (inclusief snelle nokkenas) 85 a 90 kilometers in het uur.
Daarnaast meteen even de standaardchecks: ontstekingstijdstip en carburateurafstelling (lucht/bezine mengselschroef OK, sproeiergrootte OK).
Met 70cc, 50kop en 19mm moet je op zijn minst toch wel 75 km/u halen met de juiste vertanding. Die setup op een SS50 (4-bak) doet bij mij (inclusief snelle nokkenas) 85 a 90 kilometers in het uur.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
Smith&Wesson - the original point and click interface