Spanningsregelaar, lichten branden door.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Knidreeg
Frequent 4T-MSB visitor

Spanningsregelaar, lichten branden door.

Bericht door Knidreeg »

Ik heb op mijn CD50 (12V) het probleem dat mijn lampen constant doorbranden. Ik heb het nagemeten en hij geef inderdaad zo rond de 20V. Ik heb het gevoel dat ik de spanningsregelaar verkeerd heb aangesloten, of dat er toch een accu tussen moet.

Ik heb het volgende plaatje al wel gezien maar kom er nog steeds niet helemaal uit:

Afbeelding

Ik heb een 4polige spanningsregelaar:

Afbeelding[

Nu snap ik nog steeds niet goed hoe ik het aan moet sluiten. Ik heb 1 geel draad dat uit mn blok komt, 1 geel draad dat mn kabelboom weer in gaat verder 'de brommer in'. En 1 groen draad (massa). En daarnaast nog een gele (die overgaat op een rode) ook 'de brommer in'. Van de kleuren klopt sowieso geen zak volgens mij.. :P

Zou het kunnen zijn dat ik er tóch een accu tussen moet schakelen en zo ja, hoe moet ik deze dan precies bevestigen? Wat betekent in het bovenstaande plaatje 'lichtspoel en laadspoel'?

Kan je met deze spanningsregelaar ook zonder accu rijden?

op welk pinnetje van de spanningsregelaar moet ik nu welk draad aansluiten? En is de - van mijn accu de witte draad laadspoel?

Groeten Thijs.
Laatst gewijzigd door Knidreeg op 02 apr 2009 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Je hebt in ieder geval je huiswerk gedaan, top!

Ik zit (zat) met hetzelfde probleem, heb inmiddels een 3 pins aangesloten. Die is een stuk duidelijker aan te sluiten!
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Knidreeg
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Knidreeg »

Ja ach wat voor-onderzoek is nooit verkeerd hè...

Jouw lichten brandden ook door, en nu niet meer? Toevallig wat meer inzicht gekregen in een 4pins? :P :?:
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Nu is het perfect. mijn inzicht over de 4 pins is dat hij stinkt.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Knidreeg
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Knidreeg »

Om 1 of andere vage reden krijgt mn koplamp nu ook nauwelijks stroom meer, oftewel er brand geen lampje. En wat ik vaag vind is dat als ik achter 1 lampje erin doe, hij werkt, doe ik er een 2e naast (kheb 2 achterlichtjes naast mekaar) gaan ze allebei uit. Maar goed dat voor later, eerst maar eens die spanning goed geregeld krijgen..
irmin
4T-MSB addict

Bericht door irmin »

hahaha
dat schema is van mij.

Ik zal je verder uitleggen hoe aan te sluiten.

Uit je blok komen blijkbaar twee gele draden en een groene. Is de groene zeker weten massa?
En de rest uit het blok naar de cdi is al aangesloten? Ik neem aan dat je cdi-ontsteking hebt?
Nu de gele draden: pak een multileter en zet 'm op de stand om de kleinst mogelijke weerstand om te meten. Meet nu de weerrstand tussen aarde (blok) en draad. Beide gele draden zullen een weerstand moeten geven tussen 0,5 en 2 ohm.
Degene met de kleinste weerstand is de witte draad in het schema (laadspoel).
De andere moet je in twee draden splitsen. een tak gaat de draadboom in naar al je verlichting. De andere draad gaat als de gele draad de spanningsregelaar in. (Het is dus een parallelle regelaar en geen seriële, daar gaat het bij veel mensen de mist in. Mijn ervaring is ook dat je minimaal de groene, de witte en de gele aan moet sluiten).
Plug er nog een accu bij op de rode voor je toeter, remlicht knippers etc en je bent helemaal de bink!

Succes
cracque frontal
Plaats reactie