Krijg maar 6 en een beetje Volt vanuit de spoelen. Met als gevolg dat mijn accu niet echt leker doorlaat en mijn knipperbollen en toeter het (meestal) niet doen. Ik heb mijn frame gecoat. Kan het een massa probleem zijn? Hoeveel volt moet er zo'n beetje opgewekt worden?
Ook de vonk van mijn bougie is niet echt optimaal. Ik vermoed dat er toch wat aan de hand is. Kan het de condensator zijn? Spoelen zioen er op het oog heel netjes uit.
Welke electrische wizkid helpt mij uit de problemen?
Te weinig voltage vanuit spoelen wie weet
Te weinig voltage vanuit spoelen wie weet
Gezocht 5 bak voor SS
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Met een gecoat frame kun je wel eens een massa probleem hebben inderdaad. Dus, je frame een beetje kaal maken bij je bobine, waar je blok tegen je frame zit (of een massa kabeltje van je blok aan je frame), en overal waar je met iets massa moet maken. Coating geleid namelijk niet/slecht.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
garfield
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Je kan ook je lichtspoel opnieuw wikkelen.
Dat heb ik wel eens vaker gedaan,met 0.8mm lakdraad.
Als je dan wat meer windingen legt, krijg je behoorlijk wat meer vermogen uit je lichtspoel, zeker omdat de standaard spoel maar weinig vermogen levert.
Ik ga hetzelfde doen met een inner rotor ontsteking.
Daar zit standaard helemaal geen lichtspoel op,dus maak ik er netjes een extra wikkeling bij om de akku te laden.
Ik hoef alleen de koplamp maar te laten branden, dus 35 Watt is voldoende.
De rest zijn toch al LED lapjes
Als je dan wat meer windingen legt, krijg je behoorlijk wat meer vermogen uit je lichtspoel, zeker omdat de standaard spoel maar weinig vermogen levert.
Daar zit standaard helemaal geen lichtspoel op,dus maak ik er netjes een extra wikkeling bij om de akku te laden.
idiot outside,but why?
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
of als je een hitachi ontsteking hebt, kan je de spoelen nemen van een cb50 grondplaat, leveren ook al meer, en scheelt een boel wikkelen.garfield schreef:Je kan ook je lichtspoel opnieuw wikkelen.
rij zelf met die setup, met een nd vvv op m'n ss met knippers claxon enz. alles werkend
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zorg eerst maar dat het blok en de bobine een kaal stukje frame hebben om tegenaan geschroefd te zitten. Even je blokje eronderuit bhalen en aan de binnenkant een paar punten kaal maken en een beetje vaseline erop voor je alles monteert. Dat zal een boel schelen. Als dat allemaal niuet helpt kunnen de maneten in je vliegwiel aan de slappe kant zijn en zou een ander vliegwiel kunnen schelen. Maar dat kom ik zelden tegen. Gecoate frames daarentegen kom je heel vaak tegen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
de meeste problemen ontstaan achter het contactslot...hier even schuren..Arja77 schreef:Ja dacht ook dat het al aan de coating kon liggen. Zo had ik bij mijn contactslot hetzelfde probleem. Ik ga binnenkort maar even wat krassen en schuren. Bedankt tot dusver.
De bobine is overigens nieuw dus daat kan het niet aan liggen.
Ciao mijn 4 takt vrienden!
ook de bobine moet goede massa maken maar dit is vaak op te lossen door veerringen te gebruiken; die snijden zo door de poedercoat heen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
ik heb de bobine en het blok goed in contact gebrachgt met het frame. Achter de ontsteking had ik al problemen gehad. Die heb ik uiteraard al verholpen. Ik heb en proefrit gemaakt en zo op het oog doet de accu het naar behoren. Ik heb nog niet gmeten omdat ik wilde rijden. Weet iemand hoevel minuten (of seconden) een accu het uithoudt om een toeter in de lucht te houden? /die gaat namelijk nu nog steeds heel snel leeg.
Groeten,
Arjan
Groeten,
Arjan
Gezocht 5 bak voor SS
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Toeter is een dikke stroom net als je remlicht, dus een 0,5 uur en dan heb je de accu leeg. Accu maar eerst eens opladen en dan in de brommer zetten. Wanneer je de spanning meet met accu erin zal die niet ver boven de 6V komen, of je accu laad gewoon de laad stroom meten, door de amperemeter serieel te zetten, zou volgens mij met een beetje toeren op 0,3A moeten zijn. Ampere meter moest volgens mij in AC stand staan, omdat het een gepulste stroom is zoniet de DC stand