de ideale lange reis hondabrommer
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 11 mei 2008 21:24
- Locatie: Bolsward
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Honda CB50??
Re: de ideale lange reis hondabrommer
daar past geen nice blok onderHonda SS550Z 1973 schreef:Honda CB50??
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 11 mei 2008 21:24
- Locatie: Bolsward
Re: de ideale lange reis hondabrommer
oow sorry niet zo snel gezien
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Kan je op een cb50 niet zo'n oude cb250 tank pas maken?
Wel minder makkelijk een vervangend blok als je motorpech krijgt ivm staande cilinder. Volgensmij zijn er ook geen staande Nice blokken (weet iemand dit?).
Vind het wel een leuk idee, want ik zit ook erg tegen de tankinhoud van mijn Dax te hikken. Het volgende paardje in mijn stal wordt toch wel weer een 17 incher! Ik denk dat ik er een c90 bij wil, ik kan ze alleen niet te koop vinden, ik denk dat ik dan in het buitenland moet zoeken he?
Succes John, ik hou deze topic in de gaten
Wel minder makkelijk een vervangend blok als je motorpech krijgt ivm staande cilinder. Volgensmij zijn er ook geen staande Nice blokken (weet iemand dit?).
Vind het wel een leuk idee, want ik zit ook erg tegen de tankinhoud van mijn Dax te hikken. Het volgende paardje in mijn stal wordt toch wel weer een 17 incher! Ik denk dat ik er een c90 bij wil, ik kan ze alleen niet te koop vinden, ik denk dat ik dan in het buitenland moet zoeken he?
Succes John, ik hou deze topic in de gaten
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: de ideale lange reis hondabrommer
nice blokken zijn er niet staande natuurlijk.. (ff googelen naar honda nice en dan had je t zelf ook geweten)
wil ook geen zenuwachtig staand blok..
c90's vind je nog in nederland hoor.. desnoods zoekje er een die niet op kenteken staat. ff papiertjes erbij en met de niewe wetgeving zo op kenteken... maargoed joh.. je heb toch je dax..
het moet uiteindelijk gewoon de ultieme brommer worden voor lange trips en elk soort wegdek.. alles mag aangepast worden zolang t maar een beetje op dat type brommer blijft lijken das toch wel leuk.. nu eerst informeren en bedenken hoe of wat.. en later bouwen...
qua blok weet ik gewoon dat de nice blokken gewoon t beste zijn voor zulke dingen.. (standaard dus niet met 50cc erbij )
voor de rest twijfel ik dus aan zithouding vs benzine.. ss vs cee.. hoe zit het met scheuren van het frame.. uitgaande dat je begint met een hard frame.. bij een ss de achterste ophanging die slap is en je moet ff een stang maken van je balhoofd naar beneden.. bij de cee een stang door het midden vanaf je luchtfilter.. ter bevordering van je stabiliteit van je frame.. en verder?
wat mijn idee is, (waar ik al een hele tijd mee zit ook, t is niet zomaar een bevlieging) kan het zijn dat je een paar dagen geen tankstation tegen komt.. dan wil je niet zonder benzine komen te staan.. en nee sander geen dakar duurt nog wel jaar. maargoed ik ben nogal traag in bouwen dus vroeg beginnen
wil ook geen zenuwachtig staand blok..
c90's vind je nog in nederland hoor.. desnoods zoekje er een die niet op kenteken staat. ff papiertjes erbij en met de niewe wetgeving zo op kenteken... maargoed joh.. je heb toch je dax..
het moet uiteindelijk gewoon de ultieme brommer worden voor lange trips en elk soort wegdek.. alles mag aangepast worden zolang t maar een beetje op dat type brommer blijft lijken das toch wel leuk.. nu eerst informeren en bedenken hoe of wat.. en later bouwen...
qua blok weet ik gewoon dat de nice blokken gewoon t beste zijn voor zulke dingen.. (standaard dus niet met 50cc erbij )
voor de rest twijfel ik dus aan zithouding vs benzine.. ss vs cee.. hoe zit het met scheuren van het frame.. uitgaande dat je begint met een hard frame.. bij een ss de achterste ophanging die slap is en je moet ff een stang maken van je balhoofd naar beneden.. bij de cee een stang door het midden vanaf je luchtfilter.. ter bevordering van je stabiliteit van je frame.. en verder?
wat mijn idee is, (waar ik al een hele tijd mee zit ook, t is niet zomaar een bevlieging) kan het zijn dat je een paar dagen geen tankstation tegen komt.. dan wil je niet zonder benzine komen te staan.. en nee sander geen dakar duurt nog wel jaar. maargoed ik ben nogal traag in bouwen dus vroeg beginnen
Laatst gewijzigd door john op 10 jul 2009 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: de ideale lange reis hondabrommer
een grotere tank is toch niet zo'n probleem!? de vraag is wil je het mooi en orgineel of beun en functioneel?
bij een ss zit tussen het frame en het achter spatbord toch een soort driehoekige ruimte.. als je een beetje kan lassen kan je daar een extra tank kwijt, of je past een bestaande tank aan! tussen het blok en het frame is ook nog veel ruimte! als je een bestaande tank verder naar onderen doorlast (als een soort 'druppel' die over je frame valt') krijg je ook de nodige extra liters!
maar, waarvoor is het? ben heel benieuwd?!
bij een ss zit tussen het frame en het achter spatbord toch een soort driehoekige ruimte.. als je een beetje kan lassen kan je daar een extra tank kwijt, of je past een bestaande tank aan! tussen het blok en het frame is ook nog veel ruimte! als je een bestaande tank verder naar onderen doorlast (als een soort 'druppel' die over je frame valt') krijg je ook de nodige extra liters!
maar, waarvoor is het? ben heel benieuwd?!
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Voor binnen Nederland Honda Zoomer benzine/LPG versie:
http://www.teito-co.com/teitosangyou/magazine/pg44.html
http://www.teito-co.com/teitosangyou/magazine/pg44.html
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: de ideale lange reis hondabrommer
mss wat inspiratie?
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Stevigste frame en dus in mijn ogen meeste potentie is SL70 en zijn opvolger XL70.
Dit dubbel wiegframe is echt superstevig, daar stelt een SS/CD frame of C frame niets bij voor.
Standaard 14" achteraan en 16" vooraan, maar 17" is natuurlijk ook geen probleem.
Dan nog even Motra style rekken eraan lassen of schroeven. Zithouding standaard erg fijn.
Tank niet heel groot, maar daar kan je best een daka style tankje op beunen.
Dit dubbel wiegframe is echt superstevig, daar stelt een SS/CD frame of C frame niets bij voor.
Standaard 14" achteraan en 16" vooraan, maar 17" is natuurlijk ook geen probleem.
Dan nog even Motra style rekken eraan lassen of schroeven. Zithouding standaard erg fijn.
Tank niet heel groot, maar daar kan je best een daka style tankje op beunen.
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: de ideale lange reis hondabrommer
is geen brommer?
non Honda, chinees bouwsel 200cc frame (dus sterk) als brommer:
http://link.marktplaats.nl/256839746
non Honda, chinees bouwsel 200cc frame (dus sterk) als brommer:
http://link.marktplaats.nl/256839746
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 31 jan 2007 23:49
- Locatie: BuSSum
Re: de ideale lange reis hondabrommer
haha een nice blok wel dan??
een sl70 lijkt mij idd beste optie maarja... ka-ching!
een sl70 lijkt mij idd beste optie maarja... ka-ching!
HVN superhelden team
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: de ideale lange reis hondabrommer
ik zou zeggen een cs50 met 70cc en snellen nokken as
dat loopt gewoon in 1 woord heerlijk
bultjes en kluiltjes merk je niet eens
anders een ss50 met een niet door gezakt zadel
dat loopt gewoon in 1 woord heerlijk
bultjes en kluiltjes merk je niet eens
anders een ss50 met een niet door gezakt zadel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: de ideale lange reis hondabrommer
Superding, ik vind hem geil!se7ven schreef:is geen brommer?
non Honda, chinees bouwsel 200cc frame (dus sterk) als brommer:
http://link.marktplaats.nl/256839746
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:17
- Bezit: C50lac '83
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
moto guzzi v50 '78 - Locatie: Nieuw-Vennep
Re: de ideale lange reis hondabrommer
ik zou een motra bouwen met 17inch dikke nopen , john je moet anders maar een x mijn trip around the world serie dvds lenen , daar gaan ewan mcgregor en charly boorman de wereld over met 2 bmw's
dit is een onderschrift