Ha!
Ik reed zonet even een stukkie door het dorp. Maar opeens kon ik niet meer schakelen. Het pedaaltje kan gewoon omhoog en naar beneden. Maar hij hij wisselt niet meer van versnellingen.
Zou het klavertje niet goed meer zitten ofzo? Moet ik mijn hele blok splitsen? Of kan ik er gewoon bij door alleen mijn koppelingsdeksel eraf te halen?
Ik heb geen raar gekraak of geknars gehoord dus de bak zelf zal nog wel goed zijn.
Alvast bedankt voor de reacties!
SS schakelt niet meer
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
SS schakelt niet meer
Laatst gewijzigd door thijsperdok op 18 aug 2009 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: SS schakeld niet meer
het kan het klavertje zijn dat los zit ja. Hiervoor hoef je het blok niet te splitsen, maar alleen de koppelingsdeksel moet eraf. Daarnaast moet ook je koppeling zelf en het secundair tandwiel eraf halen. Denk er wel aan dat je een nieuwe pakkingnodig kan hebben omdat die wel eens kan scheuren.
SS50 loopt weer sinds een jaar!
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
100 punten klavertje ja, of een schakel as die blijft hangen op het carter...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Of het veertje aan de haak (van de schakelas) die aan de rol trekt is gebroken. Ook daarvoor moet de rechterkap eraf.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Ik heb m'n koppelingsdeksel eraf gehaald. En toen zag ik dat het klavertje niet meer bewoog. Dus die heb ik wat bewogen en nu schakelt hij wel weer.
Moet ik de koppeling enzo er nog af halen om te kijken hoe het zit? Of kan ik de boel weer dicht schroeven en gaan zonder dat hij er straks weer mee ophoud?
Moet ik de koppeling enzo er nog af halen om te kijken hoe het zit? Of kan ik de boel weer dicht schroeven en gaan zonder dat hij er straks weer mee ophoud?
-
NIX
- chaly addict
Re: SS schakelt niet meer
Check of de haak aan de arm van de schakelas tegen de wals gedrukt wordt en of de kruiskop van het klaver goed vast zit. Als die los zit, zorg dan wel dat het langste pennetje aan de binnenkant van het klaver in het gaatje valt.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
klavertje zat wel los. Maar in welke stand moet hij staan? Heeft iemand een tekening of een foto daar van?
hij hoeft niet in een bepaalde stand te staan, als het klavertje maar goed gemonteerd is en de arm van de schakelunit maar tussen die pinnetjes haakt. Als dat allemaal correct gemonteerd is maakt het niet uit in welke stand het klavertje staat, de stand van dat klavertje bepaald alleen in welke versnelling het staat en kan maar op één goede manier gemonteerd worden.
SS50 loopt weer sinds een jaar!
-
NIX
- chaly addict
Ik leg nog 1x uit dat je ook zelf kunt zoeken op hondaheaven.org.

1 Van de pennetjes 6 steekt werder uit door plaatje 7 in plaatje 5 (het klaver) zit (niet zichtbaar hier) een ondiep gaatje waar dit langere pennetje in valt zodat het klaver ten opzichte van de wals maar op 1 positie past en dan dus goed zit.

1 Van de pennetjes 6 steekt werder uit door plaatje 7 in plaatje 5 (het klaver) zit (niet zichtbaar hier) een ondiep gaatje waar dit langere pennetje in valt zodat het klaver ten opzichte van de wals maar op 1 positie past en dan dus goed zit.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Ik ben er zelf achter gekomen met mijn Haynes manual
Dus hij doet het weer
bedankt!
Dus hij doet het weer
bedankt!