Michel's CB50 restauratie - laatste foto's

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Michel's CB50

Bericht door nielspbr »

NIX schreef:Nooit last van.
In de 5 jaar dat ik MB reed 1x een revisiesetje nodig gehad omdat de zuiger niet ver genoeg terug wilde na montage van nieuwe blokjes. beestje was toen al 10 jaar oud. (leverde me een blauwe schijf op voor ik bij de fietsenmaker was)
Was enkelzuiger en 18" wielen maar als je wilde kon je er een stoppie mee maken. (of jezelf onderuit remmen :()

@bonjour: Hoe kom je erbij dat je elk jaar remvloeistof moet vervangen?
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

'officieel' moet dat 1x per jaar.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Kleine update; Ik ben het een en ander bij elkaar aan het zoeken om de broem aan te gaan passen. Het wordt niet echt standaard, het frame moet in ieder geval zo dicht mogelijk bij de grond komen...
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Cb lowrider :P Laat maar zien ben beniewd
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Nou lowrider is een groot woord, maar het wordt wel 'oldskool'. De voorkant verlagen en met een dikke trommelrem erin wordt het meeste werk. Eerst eens uitzoeken wat allemaal mogelijk is. Een kortere CY/XL vork erin of een SS vork inkorten.. Lastig!
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Waarschijnlijk komt er een SS vork in, die zal worden ingekort. Reden voor de SS vork is dat je hier nog nieuwe poten voor kan krijgen. Oude poten hebben vaak wat pikkeltjes en als de onderpoot daar overheen gaat schuiven gaat het dus mis als je die inkort volgens CB-Viguur. Verder komt er een 140 mm trommelnaaf in en dus ook een chromen spatbord. Dus als iemand nog een oude SS vork heeft liggen, kom maar op! Als bovenstaande plannen klaar zijn kan ik aan de rest beginnen, hier wat concrete punten;

-Clip ons (alleen nog pas maken)
-Kleine koplamp + nieuwe bevestiging maken
-Andere tellers/teller. Misschien alleen een grote toerenteller.
-Andere tank zoeken en een leuke paintjob geven. Als het budget het toelaat een hooglans kleurtje met metalflakes en een deftige pinstriping!
-Polyester racezitje pas maken, spuiten en bekleden met een soort rubber wat je kan zagen en op vorm kan schuren.
-Achtergedeelte van het frame af schroeven en een nieuwe beugel maken waar het achterlicht + kenteken op komt.
-backstep kit zelf maken
-Achterkant ook verlagen met kortere schokbrekers.
-Achterlicht veranderen, liefst iets wat niet opvalt zoals een stripje met leds.
-Kelk draaien voor de carburateur en de accu eruit halen. Zijkapjes eraf + bedrading wegwerken.

Al met al dus genoeg plannen om er iets moois van te maken, kijken wat het budget allemaal toelaat. :mrgreen:
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Haakie schreef:Waarschijnlijk komt er een SS vork in, die zal worden ingekort. Reden voor de SS vork is dat je hier nog nieuwe poten voor kan krijgen. Oude poten hebben vaak wat pikkeltjes en als de onderpoot daar overheen gaat schuiven gaat het dus mis als je die inkort volgens CB-Viguur. Verder komt er een 140 mm trommelnaaf in en dus ook een chromen spatbord. Dus als iemand nog een oude SS vork heeft liggen, kom maar op! Als bovenstaande plannen klaar zijn kan ik aan de rest beginnen, hier wat concrete punten;

-Clip ons (alleen nog pas maken)
-Kleine koplamp + nieuwe bevestiging maken
-Andere tellers/teller. Misschien alleen een grote toerenteller.
-Andere tank zoeken en een leuke paintjob geven. Als het budget het toelaat een hooglans kleurtje met metalflakes en een deftige pinstriping!
-Polyester racezitje pas maken, spuiten en bekleden met een soort rubber wat je kan zagen en op vorm kan schuren.
-Achtergedeelte van het frame af schroeven en een nieuwe beugel maken waar het achterlicht + kenteken op komt.
-backstep kit zelf maken
-Achterkant ook verlagen met kortere schokbrekers.
-Achterlicht veranderen, liefst iets wat niet opvalt zoals een stripje met leds.
-Kelk draaien voor de carburateur en de accu eruit halen. Zijkapjes eraf + bedrading wegwerken.

Al met al dus genoeg plannen om er iets moois van te maken, kijken wat het budget allemaal toelaat. :mrgreen:
ss voorpoten hebben niet dezelfde diameter, dus neem aan de je ook de kroonplaat enzo van een ss neemt?

en een grote remtrommel? 140mm vind ik niet bijster groot, die 160mm kreidler naven, die vind ik wel een mooie grote, maar voor een echte racer toch nog beetje te klein

maar, ben wel benieuwd hoor :)
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Vandaag even het onstekingsdeksel ontdaan van verf en corrosiepitjes en wat gepolijst. Ook leuke plaatjes van de Cb in het donker.

Nu een leuk achterlicht zoeken en dan kan ik een framepje gaan maken waarop het zitje komt. Het zitje is nog niks aan gebeurd, het makkelijkst is om er zaagrubber op te lijmen en er een mooie vorm in te maken. Veel demping zal dat niet geven vrees ik. Daarna met een paar spuitbussen de boel spuiten. Het spatbord komt er niet op, de kentekenplaat is het spatje. Het zou leuk zijn om de accu achterin het kontje van het zadel te monteren, kan kunnen de zijkapjes weg aangezien er een kelk i.p.v. luchtfilter op komt. Ik weet alleen niet of dit gemakkelijk vast te klemmen is op de carburateur. Daar zal wel iets van rubber tussen moeten komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

psssst, ketting spannen !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

I know! :mrgreen:
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

Mooie foto's!

Gewoon een tl-balk of een lamp erop gericht, met een lange sluitertijd?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Nee ik heb een externe flitser gebruikt en mijn eigen camera op de commander functie ingesteld. (Nikon D90 en een Sb600 flitser).
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Vandaag de brommer van mijn kamer in Delft naar mijn ouders in Zeeland gebracht met het karretje. Ik heb de CB bijna helemaal uit elkaar gehaald en opgeslagen in dozen. Hier wat foto's van de demontage;
Afbeelding

Alle foto's

http://s239.photobucket.com/albums/ff29 ... =slideshow

Nu is het een kwestie van alles als nieuw maken en weer opbouwen. Ik ben wel erg blij dat dit al een goede brommer is zonder speling of technische mankementen, scheelt een hoop werk en zo kan ik al mijn tijd steken in mijn nieuwe idee. :D Het enige wat echt tegenzat was het demonteren van de steppenbalk. Die zat namelijk vast met RVS inbusboutjes, die natuurlijk muurvast zaten. Godzijdank zijn ze er uiteindelijk toch uitgekomen zonder het carter te beschadigen.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
roow
4T-MSB zombie

Re: Michel's CB50 update 24-10 demontage

Bericht door roow »

Zo slecht was ie niet toch?

wat ga je er mee doen?
Haakie
4T-MSB regular

Re: Michel's CB50 update 24-10 demontage

Bericht door Haakie »

Hij was helemaal niet slecht, enige minpuntjes die ik kon vinden waren eigenlijk de 2takt carburateur inclusief gratis valse lucht, en een kapotte toerenteller aansluiting.

Ik wil deze winter de cb opbouwen als een minimalistische racer voor op de weg. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor kleuren/stijl ik ga gebruiken. Ik twijfel nog tussen de oude race honda's zoals de RC110 en de 'kustom kulture'.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Plaats reactie