Viperdax schreef:fs1tom schreef:Hoe weet je dat zo zeker? Iedereen roept dat wel altijd, maar er zijn bv al honderden puch's in nederland waarbij de 12mm carburateur opgeboord is tot 15mm. Zo eentje heb ik zelf ook gehad toen ik 15 was, nooit problemen gehad met afstellen en liep perfect.
Als je toch een aantal behuizingen hebt, zou ik het gewoon doen.
precies, het kan best. TJR doet het ook met vm26 carbjes, en die jongens weten wel wat ze doen
denk dat ik maar eens ga kijken wat ik kan regelen bij de locale verspanerijen, volgens mij zijn er weinig op dit board die het kunnen?
ik heb inderdaad veel teurs gezien die waren opgeragd naar groter...vaak word hierbij de fout genmaakt dat het gat lager uitkomt en dat daardoor de gasschuif niet meer afdicht..of het gat word zo groot geboort dat het gat buiten de gasschuif uitkomt...
je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk...
Persoonlijk heb ik liever een kleinere goed werkende teur dan een teur die je in een bepaalde stand op de choke moet zetten omdat hij anders afslaat..
Als je toch gaat boren ruimen; kom dan niet op de bodem; span dat ding in op een freesbank, klok het gat uit en bereken het nieuwe middelpunt.
Of als je een standaard kleine keihin hebt het gat naar boven freezen zoals ik wel vaker heb gedaan..Fysiek zit er namelijk geen verschil tussen een 12 en 16 mm dan alleen het niet volledig gefreesde gat