Honda CB77 opknap project
Honda CB77 opknap project
Nou, nieuw project maar weer.
Gisteren opgehaalt, en volgende week beginnen met 'de grote schoonmaak'
Hieronder een zooi foto's van hoe de staat nu is.
Al het 'goud bruine' is allemaal tectyl, daaronder zit chroom of allu, en op eigenlijk alle plekken is het chroom nog mooi en goed, behalve op de velgen. ( velgen zullen in het verleden slecht bijgehouden zijn )
De velgen moeten worden verniewd inc. de spaken, maar dat was al voorzien, dus niet erg
Verder een heleboel polijst werk, alles weer proper maken, en het frame zal uiteindlijk opnieuw gespoten worden. Niet omdat dat persee nodig is (naar mijn 1e indruk) maar omdat je, als je iets doet, het goed moet doen. Zeker als het om zo'n klassieker gaat.
En gelukkig is het blok ook nog in orde, 2jaar geleden nog gelopen, en sindsdien heeft de eigenaar hem altijd af en toe rondgeslingerd. Hij staat dus niet vast, waar ik wel bang voor was.
Scheelt me een hele hoop tijd en gedoe.
Alles wordt 1 voor 1 gestript, schoongemaakt, gepoetst.
Geen idee hoelang ik er mee bezig ga zijn, maar ik hoef me van de winter niet te vervelen
Hier dus wat '1e indruk' foto's :
Een zooitje onderdelen erbij
En hier dus de slechte velgen, achtervelg zal hetzelfde zijn.
Velgen worden compleet vervangen, en direct met mooie RVS spaken.
Maar dat natuurlijk allemaal later, zover ben ik nog lang niet
Het is een hoop werk, maar allemaal prima te doen.
Hier en daar mis ik nog een onderdeeltje, geen 'vitale' onderdelen, maar hier zal ik naar moeten zoeken.
Maargoed, dat komt allemaal later, eerst maar eens flink opknappen
Gisteren opgehaalt, en volgende week beginnen met 'de grote schoonmaak'
Hieronder een zooi foto's van hoe de staat nu is.
Al het 'goud bruine' is allemaal tectyl, daaronder zit chroom of allu, en op eigenlijk alle plekken is het chroom nog mooi en goed, behalve op de velgen. ( velgen zullen in het verleden slecht bijgehouden zijn )
De velgen moeten worden verniewd inc. de spaken, maar dat was al voorzien, dus niet erg
Verder een heleboel polijst werk, alles weer proper maken, en het frame zal uiteindlijk opnieuw gespoten worden. Niet omdat dat persee nodig is (naar mijn 1e indruk) maar omdat je, als je iets doet, het goed moet doen. Zeker als het om zo'n klassieker gaat.
En gelukkig is het blok ook nog in orde, 2jaar geleden nog gelopen, en sindsdien heeft de eigenaar hem altijd af en toe rondgeslingerd. Hij staat dus niet vast, waar ik wel bang voor was.
Scheelt me een hele hoop tijd en gedoe.
Alles wordt 1 voor 1 gestript, schoongemaakt, gepoetst.
Geen idee hoelang ik er mee bezig ga zijn, maar ik hoef me van de winter niet te vervelen
Hier dus wat '1e indruk' foto's :
Een zooitje onderdelen erbij
En hier dus de slechte velgen, achtervelg zal hetzelfde zijn.
Velgen worden compleet vervangen, en direct met mooie RVS spaken.
Maar dat natuurlijk allemaal later, zover ben ik nog lang niet
Het is een hoop werk, maar allemaal prima te doen.
Hier en daar mis ik nog een onderdeeltje, geen 'vitale' onderdelen, maar hier zal ik naar moeten zoeken.
Maargoed, dat komt allemaal later, eerst maar eens flink opknappen
Laatst gewijzigd door bonjour op 16 feb 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Honda CB77 opknap project
hij ziet er zo eigenlijk al wel erg mooi uit, niet te veel opknappen
waarom heet hij eigenlijk cb77 het is neem ik aan geen 77cc
waarom heet hij eigenlijk cb77 het is neem ik aan geen 77cc
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
- Locatie: De Friesche outback
Re: Honda CB77 opknap project
Ik heb slechtere gezien, maar hier en daar mist er wel een onderdeeltje. Ik vind 't een van de mooiste Honda-motorfietsen, maar 't is wel een dure hobby...
In die ruhe liegt der kraft
Re: Honda CB77 opknap project
Geloof me, hij is echt NIET mooi. Ding ziet er vrij belammerd uit hoorMandarijn schreef:hij ziet er zo eigenlijk al wel erg mooi uit, niet te veel opknappen
waarom heet hij eigenlijk cb77 het is neem ik aan geen 77cc
Het is een 305cc.
Ik weet ook niet precies waar de '77' voor staat, maar het vermoede gaat dat Honda toen der tijd code's gebruikte voor hun fietsen.
Zo is het wel zeker dat de 2e '7' voor de 305cc versie staat.
Je hebt namelijk ook een CB72, en die heeft 250cc.
( zo ook de C72, C77 )
Maar zo heb je bijv. ook de C92, en die heeft weer 125cc.
Geen idee verder hoe en waarom...
En ja, zelf vind ik het ook 1 van de mooiste Honda fietsen, nog gemaakt door meneer Honda himself.
En ook de hele historie van de CB77 is geweldig, hij hakte alle andere fietsen de pan in, met minder CC's nog wel.
Eigenlijk is de CB77 de directe ondergang geweest van de engelse sport fietsen als ik de verhalen mag geloven (norton, bsa, triumph enz. )
Veel betrouwbaarder, sneller, beter, etc.
Sweet
En ik heb zelf ook nog geen idee wat dit avontuur om hem op te knappen me gaat kosten
*gaat nagels bijten*
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda CB77 opknap project
CB77, staat in mijn hondaboekje van '65.
26mm carbjes en 90+ mph, niet gek voor die tijd.
26mm carbjes en 90+ mph, niet gek voor die tijd.
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
Supergaaf, zou hem ook zo origineel mogelijk proberen te houden, er zo ''min mogelijk'' aan doen.
De echte ondergang van de Engelse Twins was pas de introductie van de CB750F en de daaropvolgende Japanse viercilinders begrijp ik, ''the ton'' halen stelde ineens niks meer voor en het bleef nog eens heel ook.
De echte ondergang van de Engelse Twins was pas de introductie van de CB750F en de daaropvolgende Japanse viercilinders begrijp ik, ''the ton'' halen stelde ineens niks meer voor en het bleef nog eens heel ook.
Re: Honda CB77 opknap project
Klopt, ze konden -onder ideale omstandigheden natuurlijk- 100mph halen, volgens mij de 1e fietsjes die dat konden fabrieks af.
Heb net het frame nr. nagetrokken (via cmsnl) , en hij zou uit '64 komen
Heb net het frame nr. nagetrokken (via cmsnl) , en hij zou uit '64 komen
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
Echt niet maargoed, erg gave motorbonjour schreef:volgens mij de 1e fietsjes die dat konden fabrieks af.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Honda CB77 opknap project
Ziet er dik uit! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: Honda CB77 opknap project
dat blok ziet er nog goed uit!
maar de velgen en naven lijken erg bruin
komt vast wel goed. aan de andere kant past het wel weer een beetje bij het model
maar de velgen en naven lijken erg bruin
komt vast wel goed. aan de andere kant past het wel weer een beetje bij het model
jeuj!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
Apart, neem zoveel mogelijk ori onderdelen idd, velgen kun je bij loef van DID kopen, gebruikt honda ook dus is het geen crime als je die koopt.
En voor de rest ffe blok nalopen natuurlijk wordt zeker iets moois.
Hoop hem op een ritje te kunnen bewonderen
En voor de rest ffe blok nalopen natuurlijk wordt zeker iets moois.
Hoop hem op een ritje te kunnen bewonderen
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
op een CB72/77 horen zelfs DID velgen, 18" waarschijnlijk 1,85 voor en achter, of smaller 1,60 voorin
voor een van de CB72's van m'n pa heb ik zelfs originele DID aluminium hoogschouder velgen kunnen vinden
maar dat zijn dan ook racers, zie er hier 1 van
interessante buddy, is de bodem origineel of is het eigenbouw om de CYB buddy te imiteren?
heb je het kettingscherm er ook bij? die zijn erg lastig/duur
schakelaar voor knipperlichten, alleen zitten ze er niet meer op.
setje rem en koppelingshendels origineel erbij zoeken
ik zie ook al de bekende scheur in de aluminium schetsplaten voor de duosteunen, zwak punt, en lastig om goede te vinden.
kijk goed of de bigends nog in orde zijn, is een lastig punt, omdat de pen 1 deel is met de krukwang en onderdelen zijn niet meer te krijgen.
'64 kan goed, het is iig een later type, met de teller waarbij de wijzers niet meer tegen elkaar in gaan, en de aluminium onderpoten, die overigens origineel zilver zijn.
succes met de restauratie, wou dat ik er zo één tegen kwam
voor een van de CB72's van m'n pa heb ik zelfs originele DID aluminium hoogschouder velgen kunnen vinden
maar dat zijn dan ook racers, zie er hier 1 van
interessante buddy, is de bodem origineel of is het eigenbouw om de CYB buddy te imiteren?
heb je het kettingscherm er ook bij? die zijn erg lastig/duur
schakelaar voor knipperlichten, alleen zitten ze er niet meer op.
setje rem en koppelingshendels origineel erbij zoeken
ik zie ook al de bekende scheur in de aluminium schetsplaten voor de duosteunen, zwak punt, en lastig om goede te vinden.
kijk goed of de bigends nog in orde zijn, is een lastig punt, omdat de pen 1 deel is met de krukwang en onderdelen zijn niet meer te krijgen.
'64 kan goed, het is iig een later type, met de teller waarbij de wijzers niet meer tegen elkaar in gaan, en de aluminium onderpoten, die overigens origineel zilver zijn.
succes met de restauratie, wou dat ik er zo één tegen kwam
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda CB77 opknap project
Kijk, als ik er ook zo'n 1 tegen zou komen dan zou ik het ook wel weten
Tussentijds wel ff plaatjes plaatsen he
Tussentijds wel ff plaatjes plaatsen he
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Honda CB77 opknap project
erg leuk project, ik moet toch alleen even streng zijn
Regels
Regels
ml03zl schreef:In dit forum kun je je brommer showen aan de rest van de gebruikers van dit board.
Op geplaatste berichten kan worden gereageerd. Geplaatste berichten zullen niet automatisch verwijderd worden na bepaalde tijd. De foto's zullen dus blijven staan, net als in het smoelenboek.
Berichten kunnen aangepast of verwijderd worden door de auteurs of door de moderators. Om het overzichtelijk te houden is slechts 1 topic per persoon toegestaan. Heb je nieuwe foto's, verwijder dan je oude topic en open een nieuwe.
Re: Honda CB77 opknap project
gaaf ding