Sinds een paar maanden rij ik op een Belgische C50. Het karretje had zeer lange tijd stilgestaan, dus olie ververst filter vervangen en alles netjes afgesteld. (klepjes, ontsteking en carburateur).
Na +/- 500 km brak de uitlaat (doorgerot) dus vervangen door een imitatiepijp en sinds beginnen de problemen.
Inhouden en niet goed op het gas reageren. Het voelt dat hij wel harder wilt, maar niet voldoende benzine of lucht krijgt.
Vaak als ik 's ochtends (06.15) naar mijn werk rij gaat het perfect, trekt goed en reageert goed op het gas.
60 km/u is makkelijk haalbaar, maar 's middags is een regelrechte ramp.
Inhouden, met moeite naar de 40 en daarna kruipend naar de 45-50.
Vaak haal ik de 50 niet eens in z'n drie, maar juist wel in z'n twee.
In z'n vrij gasgevend reageert hij langzaam, maar komt uiteindelijk wel aan z'n toeren. Het gas dichtdraaiend blijft het motortje vrij hoog in toeren hangen voordat hij terugvalt.
Soms slaat de motor ook geheel af, of bij inschakelen van z'n eerste versnelling als ik gas geef smoort hij en komt met moeite op gang.
De volgende dag 's ochtends rijdt hij weer super, maar 's middags begint dezelfde ellende weer.
De carburateur is opnieuw afgesteld, dit ging moeizaam hij reageert wispelturig.
Wat kan het zijn, moet ik denken aan lekke pakkingen, een versleten carburateur of zijn het zwevende klepveren ??????
Een andere vraag wie kan mij het binnenwerk laten zien van een vastgezette verlater.
Grt,
Ruud
Zwijndrecht
C50 motor problemen
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: C50 motor problemen
Kijk eens of je pakkingvlak van de carb niet krom is, of dat de isolator niet gebroken is.
Verder kunnen imipijpen enorm begrenzen. Zal even een plaatje zoeken. De toch al dunne bocht versmalt eerst nog wat en wordt vervolgens flink samengeknepen tot 2 minigaatjes.

Verder kunnen imipijpen enorm begrenzen. Zal even een plaatje zoeken. De toch al dunne bocht versmalt eerst nog wat en wordt vervolgens flink samengeknepen tot 2 minigaatjes.

Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
je schrijft dat de bak een hele tijd heeft gestaan...dan begint bij mij het belletje te rinkelen van bezinken van de benzine..Door het rijden komt de pruttel los en zuigt je teur al die bende het gaasfilter en de sproeiers in.
Vooral als je een valstroom hebt zijn de problemen dubbel; deze zijn er nog gevoeliger voor...kwestie van de afstellingen even noteren en de teur eens deftig te reinigen..Check inderdaad ook het pas vlak van de carburateur; vooral de vlastroom raakt graag krom; het is een zink alu teur en zacht als boter...even over een grote wedsteen heen vlakken...sproeiers en gaasfilter even reinigen en dan nog eens proberen...Tevens even het luchtfilter uitblazen..
Wens je veel c plezier
Vooral als je een valstroom hebt zijn de problemen dubbel; deze zijn er nog gevoeliger voor...kwestie van de afstellingen even noteren en de teur eens deftig te reinigen..Check inderdaad ook het pas vlak van de carburateur; vooral de vlastroom raakt graag krom; het is een zink alu teur en zacht als boter...even over een grote wedsteen heen vlakken...sproeiers en gaasfilter even reinigen en dan nog eens proberen...Tevens even het luchtfilter uitblazen..
Wens je veel c plezier
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Bedankt voor de reacties.
Ik heb afgelopen zaterdag de boel bekeken.
De isolator bleek idd hol aan de cilinder zijde en bol aan de carburateur zijde.
Verder was van de uitlaat de binnenpijp bijna dicht geknepen.
Ik heb voor de zekerheid de carburateur weer goed schoongemaakt en opnieuw afgesteld, de isolator gevlakt en de uitlaat van de binnenpijp ontdaan.
Hij reageert veel beter nu. Maandag eens kijken hoe die rijdt.
Grtm
Ruud
Ps, iemand nog een fotootje van een vastgezet vliegwiel????
Ik heb afgelopen zaterdag de boel bekeken.
De isolator bleek idd hol aan de cilinder zijde en bol aan de carburateur zijde.
Verder was van de uitlaat de binnenpijp bijna dicht geknepen.
Ik heb voor de zekerheid de carburateur weer goed schoongemaakt en opnieuw afgesteld, de isolator gevlakt en de uitlaat van de binnenpijp ontdaan.
Hij reageert veel beter nu. Maandag eens kijken hoe die rijdt.
Grtm
Ruud
Ps, iemand nog een fotootje van een vastgezet vliegwiel????