Wat ik NOU toch weer had?!?
Wat ik NOU toch weer had?!?
Ik was zo een beetje aan het scheuren in de wildernis tussen veenendaal en woudenberg, en opeens hield hij ermee op. Niet zomaar, maar alsof de kaboutertjes even hard de achterrem inknepen en het sleuteltje omdraaien. Toeren ging plop omlaag en dan alleen nog maar alsof je gaat aanlopen met het sleuteltje omgedraaid. Ik rem af, stilstaan, ketting is nog heel, ik ga proberen te starten, doet niks. Nog 10 keer proberen, nog steeds niks. Ik ga aanlopen, en na +/- 25-30 meter aanlopen doet hij het enigzins. Ik kan geen gas geven en geen gas loslaten want dan valt hij uit, maarja. Ik terugschakelen naar de eerste versnelling (ik stond in de twee) en toen bleef hij lopen. En toen reed hij ook weer. En er is niets maar dan ook niets dat op iets kapots wijst. Hij loopt niet aan, maakt geen extra herrie o.i.d. Dus ik rustig naar huis cruisen, moest nog 20 km rijden ofzo. Nergens last van gehad.
Ik had net een ritje van zo'n 80 km erop zitten, via amersfoort-wijk bij duurstede-amerongen-elst-veenendaal, en 10 km buiten veenendaal gebeurde dit dus.
Wat was dit?
Ik had net een ritje van zo'n 80 km erop zitten, via amersfoort-wijk bij duurstede-amerongen-elst-veenendaal, en 10 km buiten veenendaal gebeurde dit dus.
Wat was dit?
Honda SS50 125cc 49cc
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
of hij moest op zen reserve, .. of er zat en vuiltje in je carbu waardoor die even geen benzine kreeg... na een tijdje stroomt het weer door dus dan kan je rustig naar huis rijden. als je nu een lang stuk veel gas geeft, doet die het dan nog of kapt die erook mee?
anders kan het de bobine zijn. die wil er nog wel eens opeens mee ophouden.. maar dat is weer zon probleem waar je moeilijk bij kan.
anders kan het de bobine zijn. die wil er nog wel eens opeens mee ophouden.. maar dat is weer zon probleem waar je moeilijk bij kan.
TWD for life!
-
istvan
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Probleem hebben we ook een keer gehad. Wanneer het blok warm werd, deed de condensator niet meer. Dat bleek achteraf. Dat uitte zich in een lekker potje rijden en toen viel ie uit. Proberen, proberen, proberen en toen deed ie het weer. Gelukkig kwamen we er redelijk vlug achter.
divisie EindhovenRijden is een feest, remmen de kater.
Had het net nog een keer. reed 65, toen leek het alsof de benzine op was, dus zakte hij langzaam terug, en toen bij de 50 uit. Dus ik koppeling inhouden, wachten tot ik 20 rij, zet hem in de twee, laat opkomen en broem!. Ik knijp koppeling weer in, schakel naar de een, en hij reed weer alsof er wederom niks gebeurd was
Honda SS50 125cc 49cc
-
SBloke
- 4T-MSB regular
- Bezit: BMW R1100GS
hey, dat ken ik ergens van.....NIX schreef:Of je klept nog 5 pagina's aan je topic zonder een sleutel aan te raken. Dat kan natuurlijk ook.
Nah, klinkt als "geen ontbranding" in je cylinder..... tijdeljik geen vonk, tijdelijk geen compressie, tijdelijk geen benzine.... meer opties hebje niet echt.
Benzine is eht makkelijkst te controleren, carb even eraf halen en geheel schoonmaken. (Met doorwerken doe je dat in 20 minuutjes) gebeurd het dan nog eens dan weet je inderdaad in ieder geval dat het je carb niet is waarschijnlijk en kun je eens naar je vonk en de aventuele afwezigheid ervan gaan onderzoeken.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!