Halogeen Lampen
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: Halogeen Lampen
Bij de Xenos? Ik vraag m'n vriendin meteen er eentje voor me mee te nemen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
hallo, geen lamp !
gemene agenten bij de xenos altijd !
gemene agenten bij de xenos altijd !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
hoe kun je zien of je 12v lichtspoel hebt?
Niet.luuk006 schreef:hoe kun je zien of je 12v lichtspoel hebt?
Het volgende is de stelregel:
onstekingen met contactpuntjes leveren 6V
ontstekingen met CDI leveren 12V
Nu wil het wel eens gebeuren dat er op ontstekingen met contactpuntjes een ander vliegwiel wordt gebruikt dan origineel (bijvoorbeeld een immitatie vervroegend vliegwiel), waardoor het aantal geleverde Volts dichter bij 12 dan bij 6 Volt ligt.
De beste manier is testen en dan als volgt:
12V lamp in je koplamp
multimeter over de lamp plaatsen
motor aanzetten
gas geven
kijken wat je multimeter aangeeft
Onbelast meten geeft nl. aaltijd een hogere spanning dan belast.
cracque frontal
-
luuk006
Toevallig had ik dit gisteren geprobeert en er kwam 12 volt uit! bij lage toeren was het al gouw 12volt, dus een halogeenlampje van rovaza is nu vrij aantrekkelijk!(heb immi koplampreflector met glaasje geval) is het lichtopbrengst veel meer? het gaat er nl om dat mijn brommer nu sneller gaat en je anders niet ver vooruit kunt kijken(3seconden ofzo)
groeten
groeten
-
MakSS
- Contacteer:
Even terug op de H7 lamp.
ik rij al een jaar of 2 rond met H7lampjes. ze geven veel meer licht, worden inderdaad ook warm, zijn goedkoop en makkelijker te krijgen dan de lampen die in mijn SSlampunit gaan. hoe heb ik ze er (beetje beun maar wel precies-pas en makkelijk te (de-)monteren) in gedaan? ik heb het kroontje van de H7lamp voorzichtig afgebroken en er een doorvoerrubber omheen gedaan die goed stevig om de lamp past, en ook precies in het lampengat in de unit past (als je lamp doorfikt, wat wel mogelijk is, ben je gewoon weer even 2 minuten bezig om je nieuwe lampje pas te maken.)
in de Pbr heb ik ze overigens ook gedaan. en die bleuvision lampen van de action werken perfect en kosten geloof ik €1,72 per 2
ik rij al een jaar of 2 rond met H7lampjes. ze geven veel meer licht, worden inderdaad ook warm, zijn goedkoop en makkelijker te krijgen dan de lampen die in mijn SSlampunit gaan. hoe heb ik ze er (beetje beun maar wel precies-pas en makkelijk te (de-)monteren) in gedaan? ik heb het kroontje van de H7lamp voorzichtig afgebroken en er een doorvoerrubber omheen gedaan die goed stevig om de lamp past, en ook precies in het lampengat in de unit past (als je lamp doorfikt, wat wel mogelijk is, ben je gewoon weer even 2 minuten bezig om je nieuwe lampje pas te maken.)
in de Pbr heb ik ze overigens ook gedaan. en die bleuvision lampen van de action werken perfect en kosten geloof ik €1,72 per 2
Rat Bike-
luuk006
zou je voor mij een foto willen maken, ik begrijp het nog niet echt wat je bedoelt.
groeten
groeten
ik denk dat die dit bedoeld:

(maar dan wat groter) en dan de lamp in het ronde gat en dan druk je de rest voor de helft in de reflector.

(maar dan wat groter) en dan de lamp in het ronde gat en dan druk je de rest voor de helft in de reflector.
"Horsepower loves the absense of weight"
Re: LED Lampen
Heb toevallig net een auto besteld met led koplampen, dus je kan beginnen!Halodax schreef:led in achterlichten en knipperlichten kan prima maar voor een koplamp......
ik zou zeggen zolang er nog geen auto of motor fabrikant is die het maakt, begin er maar niet aan.
....
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Die ken ik nog niet, welk merk/type is dat dan?
-
Daan Smit
- 4T-MSB regular
Hij bedoelt zeker een Audi met Ledjes ónder de dimlichten die werken als stadslicht.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dat is dagrijverlichting, geen dimlicht.
-
Daan Smit
- 4T-MSB regular
Die ledjes zijn dagrijverlichting ja (stadslicht), maar die zitten als een strookje onder het normale dimlicht & grootlichtnielspbr schreef:Dat is dagrijverlichting, geen dimlicht.