Met een ander big end varanderd de lengte van de drijfstang niet. Ik denk dat hondaman een verzet bigend heeft gevonden waarbij de slag groter wordt en daarmee ook de zuiger hoger komt. Ik hoop alleen dat de zuger op het laagste punt de krukwangen niet raakt.
En door de slagverlenging in dit geval dus eerder hogere lijbaankrachten.
nokkenasketting met slotje
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: nokkenasketting met slotje
ik denk dat hij gewoon een langere drijfstang heeft gevonden, en daarmee dus automatisch het big-end heeft vervangen...
en hiermee moet inderdaad het probleem opgelost zijn.
en hiermee moet inderdaad het probleem opgelost zijn.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: nokkenasketting met slotje
klinkt als een goed project!
wat voor drijfstang heb je gevonden?
wat voor drijfstang heb je gevonden?
cracque frontal
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: nokkenasketting met slotje
Hoi,
Momenteel heb ik een drijfstang van een C90NT op het oog.
De lengte is ideaal = 95mm.
Dit is +4mm tov de standaard XR80.
De 4.5mm dat ik tekort kom is ook gemeten zonder dat de cilinder opgespannen was.
Dus er gaan daar normaal nog enkele 10des eraf.
Dat klein beetje verschil dat er dan nog overschiet laat ik zijn.
Waar ik een beetje voor vrees is dat de pen voor de drijfstang te monteren te smal zal zijn zodat deze niet in de xr kruk zal passen. (wat weeral veel werk met zich meebrengt).
Als ik vanavond een beetje tijd vind zal ik de krukas er terug uitbouwen en alles opmeten.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg
Jeffrey (hondaman)
Momenteel heb ik een drijfstang van een C90NT op het oog.
De lengte is ideaal = 95mm.
Dit is +4mm tov de standaard XR80.
De 4.5mm dat ik tekort kom is ook gemeten zonder dat de cilinder opgespannen was.
Dus er gaan daar normaal nog enkele 10des eraf.
Dat klein beetje verschil dat er dan nog overschiet laat ik zijn.
Waar ik een beetje voor vrees is dat de pen voor de drijfstang te monteren te smal zal zijn zodat deze niet in de xr kruk zal passen. (wat weeral veel werk met zich meebrengt).
Als ik vanavond een beetje tijd vind zal ik de krukas er terug uitbouwen en alles opmeten.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg
Jeffrey (hondaman)
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
Re: nokkenasketting met slotje
Ik heb hier een drijfstang-pen liggen en bij mijn weten is deze van een nt C90.
Schuifmaat ligt helaas in de werkplaats dus even meten met de duimstok: de diameter is 23mm en de lengte 39mm.
heb je hier wat aan?
En die paar 10-den verschil: kun je die niet wegkrijgen met een dunne voet- en koppakking?
Schuifmaat ligt helaas in de werkplaats dus even meten met de duimstok: de diameter is 23mm en de lengte 39mm.
heb je hier wat aan?
En die paar 10-den verschil: kun je die niet wegkrijgen met een dunne voet- en koppakking?
cracque frontal
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: nokkenasketting met slotje
foutje!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: nokkenasketting met slotje
Hoi,
In mijn enthousiasme heb ik een mm verkeerd gekeken.
De drijfstang van een C90 is niet 95, maar 94mm.
Dus: te klein
Gelukkig heb ik nog een Vriend die in Amerika met dirtbikes rijdt.
Ik heb hem zopas gebeld en die had nog 1 95mm drijfstang liggen.
Nu is het wachten op de postbode met het pakettje (drijfstang, nieuwe lagers en pen).
Hopelijk heb ik er nooit problemen mee, want hij wist niet meer waaruit deze kwam.
Aan Irmin: "En die paar 10-den verschil: kun je die niet wegkrijgen met een dunne voet- en koppakking?"
De voetpakking snijd ik al zelf uit zeer dun pakkingpapier en de koppakking kan gewoonweg niet dunner (0.25mm)
Mvg
jeffrey (hondaman)
In mijn enthousiasme heb ik een mm verkeerd gekeken.
De drijfstang van een C90 is niet 95, maar 94mm.
Dus: te klein
Gelukkig heb ik nog een Vriend die in Amerika met dirtbikes rijdt.
Ik heb hem zopas gebeld en die had nog 1 95mm drijfstang liggen.
Nu is het wachten op de postbode met het pakettje (drijfstang, nieuwe lagers en pen).
Hopelijk heb ik er nooit problemen mee, want hij wist niet meer waaruit deze kwam.
Aan Irmin: "En die paar 10-den verschil: kun je die niet wegkrijgen met een dunne voet- en koppakking?"
De voetpakking snijd ik al zelf uit zeer dun pakkingpapier en de koppakking kan gewoonweg niet dunner (0.25mm)
Mvg
jeffrey (hondaman)
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: nokkenasketting met slotje
Hoi,
Eindelijk na lang wachten is mijn nieuwe drijfstang binnen en voor een heel schappelijke prijs.
Drijfstang + lager + bigend pen (alles nieuw) = 50 dollar, verzending incl.
Morgen haal ik de krukas uit elkaar en kan ik ze binnendoen om te laten persen en uitlijnen.
Vrijdag mag ik ze ophalen.
Voor zaterdag heb ik al mijn werk verzet en wordt het een hele "tuning my honda" dag.
Eindelijk na lang wachten is mijn nieuwe drijfstang binnen en voor een heel schappelijke prijs.
Drijfstang + lager + bigend pen (alles nieuw) = 50 dollar, verzending incl.
Morgen haal ik de krukas uit elkaar en kan ik ze binnendoen om te laten persen en uitlijnen.
Vrijdag mag ik ze ophalen.
Voor zaterdag heb ik al mijn werk verzet en wordt het een hele "tuning my honda" dag.
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.