Marius zijn C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
stof
4T-MSB regular

Re: Marius zijn CB50

Bericht door stof »

ciebie schreef:je moet even de uitlaat, koppelingskabel, toerentellerkabel en kickstart los halen..
als je net verse olie erin hebt brommer even beetje op z'n kant leggen, kan je hem er zo afschroeven zonder dat de olie eruit loopt!

maak dan meteen even het filtertje schoon :wink:
en vergeet geen andere pakking te plaatsen natuurlijk. Op ebay vind je goedkope setjes.
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Koppelingscarterpakking kun je met gemak 6x gebruiken ofzo. Mits je het met beleid demonteerd / monteerd.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Na een jaar niet meer hoor.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
scrambler
4T-MSB beginner

Bericht door scrambler »

Haakie schreef:Wat een gezeik altijd hier. Iemand laat zijn brommer zien en gelijk een paar reply's hoe mensen zelf vinden hoe Marius zijn CB-tje eruit moet zien. Laat die jongen lekker zijn eigen ding doen, hij heeft niet voor niks zijn brommer naar origineel teruggebracht, dat is ongetwijfeld omdat hij dat ZELF het leukst vind. Leuk dat je een CB hebt Marius, netjes gedaan! :D
Ik had dit niet beter/mooier kunnen schrijven, Je heb er een mooie brom van gemaakt Marius :wink:
" Winning Red "
schwantz34
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R

Bericht door schwantz34 »

ik vind hem anders super gaaf geworden!
vind het zo veel mooier staan dan een chroom achterspatboard, wat ik eigenlijk heel lelijk vind op alle brommers.
vind hem er echt super netjes uitzien!
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Lejon schreef:Koppelingscarterpakking kun je met gemak 6x gebruiken ofzo. Mits je het met beleid demonteerd / monteerd.
Ja hoor... :roll:
wie weet is dat blok nog gemonteerd met de oude pakkingen van honda (de originele). Die krijg je er nooooit in zijn geheel zonder scheuren af. Bij de nieuwere types lukt dat vaak wel. (dat is dan een helemaal andere 'soort' pakking)
In ieder geval zou ik een pakking bestellen, zonder olielekken rijden heeft toch ook wel iets :)
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

tip:als je de pakking aan een kant met olie insmeert zal die bijna altijd makkelijk los komen.
maar de purist doet dat niet, netzomin dat de purist geen wd40 gebruikt om de pakking een beetje los/slap te maken tijdens het krabben van de delen waar de pakking aangekleeft/vastgekoekt zit. :mrgreen:
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
DAX6
4T-MSB regular

Bericht door DAX6 »

Matr schreef:
Lejon schreef:Of niet die kleur is mooi alleen zou ik het ss achterspatbord er weer opzetten en de fs1 buddy. Dan heb je een gruwelijke machine. Verder is er zo ook niks mis mee. Alleen vind ik persoonlijk cb50 achterkantjes nooit zo mooi die voorkantjes zijn altijd gruwelijk!
De CB achterkant is echt hate it or love it :lol: maar ik vind het er prima uit zien zo en het is vooral ook veel praktischer. Voor mij is het echt een gebruiksbrommer en dan is het wel handig een achterrekje en 2 persoonsbuddy te hebben.
Blok wordt aan gewerkt en ik ben al op zoek naar nieuwe schokdempers. De tank, tsja, voor twee amateurs met spuitbussen vind ik het wel geslaagd eigenlijk. Dit is overigens de originele kickstarter ;)
Ik vraag mij af hoeveel CB50 machines er in Nederland zijn, zou leuk zijn als die eens massaal op de Honda dag zouden komen. :wink:
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

DAX6 schreef:
Matr schreef:
Lejon schreef:Of niet die kleur is mooi alleen zou ik het ss achterspatbord er weer opzetten en de fs1 buddy. Dan heb je een gruwelijke machine. Verder is er zo ook niks mis mee. Alleen vind ik persoonlijk cb50 achterkantjes nooit zo mooi die voorkantjes zijn altijd gruwelijk!
De CB achterkant is echt hate it or love it :lol: maar ik vind het er prima uit zien zo en het is vooral ook veel praktischer. Voor mij is het echt een gebruiksbrommer en dan is het wel handig een achterrekje en 2 persoonsbuddy te hebben.
Blok wordt aan gewerkt en ik ben al op zoek naar nieuwe schokdempers. De tank, tsja, voor twee amateurs met spuitbussen vind ik het wel geslaagd eigenlijk. Dit is overigens de originele kickstarter ;)
Ik vraag mij af hoeveel CB50 machines er in Nederland zijn, zou leuk zijn als die eens massaal op de Honda dag zouden komen. :wink:
volgens mij worden het er steeds meer :D
denk dat het er al aardig wat zijn, of ze veranderen elke keer als ik ze voorbij zie komen van gedaante:P
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Zo, tijd voor een updatetje: ik heb mijn ontstekingsdeksel en carter grotendeels (want er zijn hier en daar nog restjes te zien) ontdaan van de verf en zo goed en kwaad als het ging proberen te polijsten. Het resultaat is dat het er stukken beter uit ziet, maar het polijstwerk kan natuurlijk nog veel zorgvuldiger. Misschien doe ik dat ooit nog eens over als ik genoeg tijd over heb. Het was aardig wat werk, omdat het aluminium van het carter totaal geoxideerd was, 3 behandelingen alubright waren niet genoeg het helemaal weg te krijgen. Het hele motorblok staat nu in de lak zodat ik het niet over 2 dagen weer hoef te poetsen.
Ook heb ik eindelijk nieuwe schokdempers, waar ik erg blij mee ben. Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* let niet op de pleisters bij de bougiedop (eerste hulp bij bromgevallen ha ha), ik moet nog een nieuwe bougiekabel kopen :mrgreen:
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Re: Marius zijn CB50 (update pg. 2)

Bericht door ciebie »

ik vindt het een puike machine! :D

(ik zou alleen die knipperlichten voor nog even veranderen naar originele) :wink:
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Ziet er mooi uit :)
(ketting oliën en spannen?)
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Gave machine! Dat polijsten verandert hem echt heel erg. :) Wat is dat voor een ding onder je linker passagierssteuntje?
They call it home, i call it house
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Bangbrosbode schreef:Gave machine! Dat polijsten verandert hem echt heel erg. :) Wat is dat voor een ding onder je linker passagierssteuntje?
Thanks, das m'n zijstandaard :)
Ik heb gekozen voor deze kleine knippers omdat ik de originele bollen een beetje lomp vond, het liefst zou ik helemaal geen knipperlichten monteren, maar het is toch wel zo handig soms (hoewel ze het op het moment helemaal niet doen :lol:)
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

die standaard :D
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Plaats reactie