oplassen pukkel cdi vliegwiel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ongelode gast
Frequent 4T-MSB visitor

Re: oplassen pukkel cdi vliegwiel

Bericht door ongelode gast »

van mij ook nog even een ervaringsverhaaltje:

Jurrien schreef:
Het eerste wat ik zou aanpassen is de ontsteking. Een vervroegende ontsteking zorgt voor een hoger rendement van je motorblok. Deze zal iets sneller en zuiniger lopen.

Ervanuitgaand dat een originele imidax normaal een vast ontstekingstijdstip heeft.

Als je met de ontsteking gaat kloten, kijk dan eerst maar eens met een stroboscoopje door het kijkgaatje (ervanuitgaand dat je e-start met die dikke kap hebt) wat de merktekens doen.
Na die tip van Jurrien ben ik dus direct gaan experimenteren. Blijkt dus dat er op mijn immi-dax vervroegende cdi-ontsteking zit. Ik weet niet of dat zo hoort/normaal is, ik heb hem zelf uit het krat gehaald, zal dus wel niet aan gebeund zijn. bij het aantrappen en stationair lopen staat het merkteken bij F, en bij ook maar het minste gas bijgeven, loopt het merkteken tegen de draairichting in en zie je twee andere streepjes. Het tweede streepje staat dan bij het merkteken in het inspectiegat. Het verschil tussen het F-streepje en het tweede streepje is zo'n vijftien millimeter.
Maar voor de lol heb ik de streep een lasdruppel van een millimeter of vijf bijgegeven, zodat het tweede streepje nog net in het inspectiegat te zien is. Ik verbeeld me, dat ie nou wat vlotter oppakt bij het overschakelen. Topsnelheid kan ik niet beoordelen, want ik rij de teller bijna altijd in de hoek en ik had al eerder op dit board gelezen dat die tellers brol zijn. (afgelopen zondag reed ik met 52 op de teller langs zo'n smiley-radarbord, gaf dat ding 37 aan)
Wel een nadeeltje: stationair wil ie nou niet zo lekker blijven lopen. Aangezien ik 'm altijd eerst rustig warm laat draaien, wegloop, jas aantrek, helmpje op, terug kom en zie dat ie afgeslagen is, heb ik dat lasdruppeltje weer weggedremeld.
Trouwens, tussendoor (voordat ik aan het dremelen sloeg) heb ik nog even een cdi-tje, met een vast ontstekingstijdstip, van een 110-cc blok op de immi-dax aangesloten, maar dat liep helemaal voor geen meter. Dan zul je wel een ander vliegwiel nodig zijn (pukkel ipv streep)
De ergernis over de slechte kwaliteit blijft voortduren op het moment dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

:D
dit ben ik ook van plan maar waar haal jij je cdi vandaan?
ik bestel hem denk ik bij nemeco, die kost 13 euro is dees goed?
ik zag dat een c90 cdi het beste vervroegd, weet iemand waar ik deze kan vinden?
ss50 4 life!
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

ik heb ook die van nemeco besteld, ga hem een dezer dagen uit proberen.. zal even laten weten wat het doet..

heb alleen niet goed met standaard kunnen testen, dus niet echt vergelijkingsmateriaal..
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

grappig is dat die unit van nemeco precies het zelfde er uit ziet als een pebaalde takkiewakkie unit(ik dacht van posh) en zelfs de grafiek die er op afgebeeld staat het zelfde lijkt...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

ciebie schreef:ik heb ook die van nemeco besteld, ga hem een dezer dagen uit proberen.. zal even laten weten wat het doet..

heb alleen niet goed met standaard kunnen testen, dus niet echt vergelijkingsmateriaal..
oke!
nouja als hij flink doortrekt in de hoge toeren weet je genoeg haha
heb je niet nog een standaard cdi liggen om te vergelijken? :P
ss50 4 life!
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

hendrik schreef:
ciebie schreef:ik heb ook die van nemeco besteld, ga hem een dezer dagen uit proberen.. zal even laten weten wat het doet..

oke!
nouja als hij flink doortrekt in de hoge toeren weet je genoeg haha
heb je niet nog een standaard cdi liggen om te vergelijken? :P
ja, dat wel.. dus dat ga ik naderhand ook wel doen.. duurt alleen nog even, moet nog even de 2e versnelling fixen.. en wat olielekjes dichten :mrgreen:
Plaats reactie