21mm carb

Hier kun je praten over je honda.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Re: 21mm carb

Bericht door ildert »

ah ok...nooit gekeken...eerste gang is altijd ebay hier :)

stationair heeft eigen sproeier, dus dat zegt niks...ik weet niet meer wat ik er in had zitten, maar dacht eerder 85~90 dan richting de 100...zal eens kijken zo. volgens mij ligt ie hier nog ergens in de kast.

[edit]

hoofdsproeier is 85 bij mij...net ff gekeken.

tis niet te lezen natuurlijk, maar staat 22 in het rondje, en op de flens sl10a
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
grote klappen, snel thuis
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Aight, heb net een tijdje gereden, ding rijdt echt als een beer!

Alleen omdat de flens van de carb niet helemaal lekker op de spruit valt zuigt hij wel wat valse lucht. Heb al een isolator geprobeerd, heb al een pakking geprobeerd, uiteindelijk rondom ff dichtge-tape-d met Teflon gastape, dat hielp, dus de valse lucht zit duidelijk daar...

Rubberen ring zit wel in de carb. Maarja, het is er ook niet voor gemaakt he ;)

Sproeier 105 is perfect, bougie kleurt bruin voor het eerst in me leven haha :D Meestal rij ik hem een beetje zwart.

In middentoerengebied heeft ie een klein dipje, maar als hij door dat dipje is komt er in één keer een emmer vermogen uit :O Best wel ziek. Zal wel een draaikolk in me benzinetank veroorzaken :)

Dus een 22mm op 70cc-50kop? Dat kan!
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

he mooi! begin nou toch weer te twijfelen :mrgreen:

als ie dippie heeft in middengebied, moet je gasnaald ff tandje verzetten
Edo

Bericht door Edo »

Ja, beetje stom, maar ik deed eerst de gasnaald omlaag (ik denk, zo'n grote carb, hij zal wel vet slaan in middengebied), maar dat maakte de dip groter en onrustiger, dus omhoog zal inderdaad de oplossing zijn :)

Maar je begint te twijfelen over wat? Dat je die draaikolk-carb ook onder je brompert gaat schroeven :D ?

Mooi spruitje trouwens, met rubberen aansluitstuk, past denk een stuk beter dan hoe ik het gebeund heb :P
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

..om hem toch weer onder de cd te schroeven idd :) ...maar nee moet het toch maar niet doen...zit nou net een ss 19mm met cd ori luchtfilter op...loopt echt heel fijn, en op dit monster kreeg ik niet meer dan die kelk in het frame. wat heb jij voor een luchtfilter hierop?...of gewoon ook zonder?

misschien is het wel wat voor de cy...ben met een xr80 blokje bezig voor de cy..daar heb ik toch alle ruimte voor filters ook....ja dat wordt het...bijdeze

spruitstuk is van ss k0 denk ik....iig eerste type 5bak ssjes...komt ze nog wel eens tegen op ebay (again, sorry) duitsland... bij cmsnl hebben ze niet meer, die heeft h5speedje allemaal gekocht...lul :mrgreen:
thijsperdok
4T-MSB addict

Bericht door thijsperdok »

Ik heb ook 22mm op mijn SS. Das ook 70cc op 50kop. gaat als de brandweer!

@ildert hoe kom jij aan die mooie kelk?
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

keer in vise gekocht, bij zon jap standje...10euro? is van posh en past echt precies...is binnendiameter rond 38mm
Edo

Bericht door Edo »

ildert schreef:..om hem toch weer onder de cd te schroeven idd :) ...maar nee moet het toch maar niet doen...zit nou net een ss 19mm met cd ori luchtfilter op...loopt echt heel fijn, en op dit monster kreeg ik niet meer dan die kelk in het frame. wat heb jij voor een luchtfilter hierop?...of gewoon ook zonder?

misschien is het wel wat voor de cy...ben met een xr80 blokje bezig voor de cy..daar heb ik toch alle ruimte voor filters ook....ja dat wordt het...bijdeze

spruitstuk is van ss k0 denk ik....iig eerste type 5bak ssjes...komt ze nog wel eens tegen op ebay (again, sorry) duitsland... bij cmsnl hebben ze niet meer, die heeft h5speedje allemaal gekocht...lul :mrgreen:
Puch maxi power filtertje :) Die gaat bij de SS helemaal het frame in :) En het is echt een hele leuke carb, me broem heeft merkbaar minder problemen met het overdrive-dipje bij forse tegenwind. Ik heb wel eens dat bij een lekker zuchtje wind hij niet op toeren wil komen, maar met deze carb lijkt dat probleem aardig opgelost.

Toch hou ik het dipje in de middentoeren, de gasnaald heb ik al omlaag gedaan (toen werd de dip erger) en omhoog gedaan (toen kreeg ik een behoorlijk zenuwachtig blok op constante toerentallen. Bovendien sloeg me bougie toen helemaal zwart, terwijl hij hiervoor mooi koffie bruin bleef.
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

ah ok, ik kwam met een hoop pielen toch op een 85 hoofdsproeier, toen lukte het net om overal redelijke respons te krijgen, ook in middengebied, maar goed, ideaal was het niet....ging wel hard idd :mrgreen:
Plaats reactie