Stel..
Ik neem een ori hoge ss pijp. Daar bak ik een dikke voorbocht van een (bovenliggende) tjoeningspijp onder en ik haal alle schotten eruit. Heeft de uitlaat dan nog voldoende demping (dus tegendruk) om een 100+ cc blokje goed te laten draaien?
Waarschijnlijk is het natuurlijk wel slim om er iets van demping in te bouwen, anders zal het een hoop herrie maken denk ik. Maar ik heb geen zin in losse schotten, wat er dik inzit met een stevig blok denk ik zo..
Dank voor het meedenken!
Demping uitlaat
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Re: Demping uitlaat
zelfs met alleen een voorbocht heb je genoeg "tegendruk", ook zonder uitlaat kun je even hard rijden.four_stroker schreef:Stel..
Ik neem een ori hoge ss pijp. Daar bak ik een dikke voorbocht van een (bovenliggende) tjoeningspijp onder en ik haal alle schotten eruit. Heeft de uitlaat dan nog voldoende demping (dus tegendruk) om een 100+ cc blokje goed te laten draaien?
Waarschijnlijk is het natuurlijk wel slim om er iets van demping in te bouwen, anders zal het een hoop herrie maken denk ik. Maar ik heb geen zin in losse schotten, wat er dik inzit met een stevig blok denk ik zo..
Dank voor het meedenken!
Enigste nadeel is dat je een behoorlijk stukje meer herrie gaat krijgen. zonder schotten.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Wat nou tegendruk? Who cares. Als demping kun je de bocht als het ware laten doorlopen door een geperforeerde pijp te maken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
En wat heeft die geperforeerde buis zonder dempingswol voor zin?NIX schreef:Wat nou tegendruk? Who cares. Als demping kun je de bocht als het ware laten doorlopen door een geperforeerde pijp te maken.
-
NIX
- chaly addict
Dat is je demping. Die wol is geen noodzaak op zo'n grote demper.
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
NIX schreef:Dat is je demping. Die wol is geen noodzaak op zo'n grote demper.
Mooi man! Thanks voor je advies, heb weinig kaas gegeten van het uitlaat bakken! Ik ga eens opzoek naar de onderdelen die ik nodig ga hebben.
-
NIX
- chaly addict
Ik zou proberen om 1 schotje te maken. Goed vastzetten en het gat groot genoeg maken. Ergens bij techniek zou nog een uitlaattopic van me moeten staan.