honda ss50
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
Re: honda ss50
update! nieuwe foto's, sorry voor de slechte kwaliteit, volgende keer beter.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QFQI3BXV
enige toevoegingen zijn de koplamporen en de schijfrem, het is nog niet echt helemaal mooi maar de komende dagen rijdt ie ook nog niet.
afgelopen weekend was de voorrem klaar om gemonteerd te worden, dus gelijk opzetten en stukkie rijden.
maar helaas is er iets mis met de ontsteking. op de foto is ook al te zien dat de grondplaat beetje kaal is. condensator en spoel was niet meer netjes en maakten niet goed contact.
dus dat is weer werk voor deze week.
de koplamp zit er ook weer op. alle bedrading laat ik even voor wat het is omdat we van plan zijn om het circuit om te bouwen naar 12 volt: 2 maal zoveel windingen om de lichtspoel is het plan.
de ontstekingsspoel doen we niks aan, gewoon weer netjes solderen en isoleren.
ik hoor graag wat jullie ervan vinden,
mvg Koen
http://www.mijnalbum.nl/Album=QFQI3BXV
enige toevoegingen zijn de koplamporen en de schijfrem, het is nog niet echt helemaal mooi maar de komende dagen rijdt ie ook nog niet.
afgelopen weekend was de voorrem klaar om gemonteerd te worden, dus gelijk opzetten en stukkie rijden.
maar helaas is er iets mis met de ontsteking. op de foto is ook al te zien dat de grondplaat beetje kaal is. condensator en spoel was niet meer netjes en maakten niet goed contact.
dus dat is weer werk voor deze week.
de koplamp zit er ook weer op. alle bedrading laat ik even voor wat het is omdat we van plan zijn om het circuit om te bouwen naar 12 volt: 2 maal zoveel windingen om de lichtspoel is het plan.
de ontstekingsspoel doen we niks aan, gewoon weer netjes solderen en isoleren.
ik hoor graag wat jullie ervan vinden,
mvg Koen
jeuj!
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
En dan zeggen ze dat ik slechte foto's maak!
Heey ik heb hetzelfde probleem met de ontsteking
Heey ik heb hetzelfde probleem met de ontsteking
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
koen 50
- 4T-MSB addict
zo weer ff in de schuur geweest.
we hebben nu de ontsteking weer helemaal op orde.
nieuwe condensator, alle bedrading vanuit de grondplaat weer netjes gelegd.
vonk komt weer op tijd, loopt prachtig door de toeren heen, geen plofjes, trekt goed op en loopt goed stationair.
en we hebben de voorrem getest, werkt ook perfect.
moet alleen niet te hard remmen, voorwiel ging slippen wat bijna op een valpartij uitliep.
enige wat we nog moeten doen is: goeie verlichting, de lichtspoel is nl nog niet werkend en de bedrading van de accu naar lampen enzovoort moet ook weer netjes gemaakt worden.
oja en een spatbord voor
dus heeft er iemand nog een cb50 voorspatbord liggen? kan diegene me dan pb'en?
ook heb ik nog geen mooie km teller, ik weet niet of een cb50 kilometertellerkabel in een ss50 tellerhuis past..
heb dus een cb50 telleraandrijving en een ss teller.
er zit nu een fietskilometerteller op, werkt ook perfect maar is niet echt mooi. voorlopig werkt het.
dit was het weer voor dit weekend, foto's komen er nog aan.
mvg koen
we hebben nu de ontsteking weer helemaal op orde.
nieuwe condensator, alle bedrading vanuit de grondplaat weer netjes gelegd.
vonk komt weer op tijd, loopt prachtig door de toeren heen, geen plofjes, trekt goed op en loopt goed stationair.
en we hebben de voorrem getest, werkt ook perfect.
moet alleen niet te hard remmen, voorwiel ging slippen wat bijna op een valpartij uitliep.
enige wat we nog moeten doen is: goeie verlichting, de lichtspoel is nl nog niet werkend en de bedrading van de accu naar lampen enzovoort moet ook weer netjes gemaakt worden.
oja en een spatbord voor
dus heeft er iemand nog een cb50 voorspatbord liggen? kan diegene me dan pb'en?
ook heb ik nog geen mooie km teller, ik weet niet of een cb50 kilometertellerkabel in een ss50 tellerhuis past..
heb dus een cb50 telleraandrijving en een ss teller.
er zit nu een fietskilometerteller op, werkt ook perfect maar is niet echt mooi. voorlopig werkt het.
dit was het weer voor dit weekend, foto's komen er nog aan.
mvg koen
jeuj!
Inmiddels is het een super brommertje geworden koen! Alleen jammer dat hij met winterse roest problemen te maken heeft gehad.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
ja, beetje jammer dat. chroom uit thailand vind het nederlands weer niet zo fijn denk ik.
nu snel maar weer foto's maken nu het weer glimt.
en met dit mooie weer krijg ik steeds meer zin om 2 mei te gaan touren. ben benieuwd of het zonnetje het volhoudt tot dan.
nu snel maar weer foto's maken nu het weer glimt.
en met dit mooie weer krijg ik steeds meer zin om 2 mei te gaan touren. ben benieuwd of het zonnetje het volhoudt tot dan.
jeuj!
-
koen 50
- 4T-MSB addict
even in de zon wat foto's genomen:

verder zit er nu een 72cc voor 50 kop op, zelfde snelle nok en 16mm teur. met wind mee gaat ie lekker 80/85 nu.
alhoewel er wel van alles begint te shaken en te rammelen bij de 80.
nog wat voorvorkveren van een ss erop gezet + de rubbers. veert nu al iets lekkerder.
beetje gepoetst.
(volgensmij) daytona windscherm erop. analoge km teller er weer op, moet alleen nog een kabel in.
voorrem weer schoongemaakt en nieuwe remvloeistof erin.
een keer een gat in me zuiger gereden. was tijdens de 2e paasdag rit bij Dalfsen, mooie witte muur van rook erbij.
foto van zuiger zal ik nog wel laten zien. zag er best wel grappig uit.
'k hoop dat jullie em leuk vinden.
mvg,
Koen

verder zit er nu een 72cc voor 50 kop op, zelfde snelle nok en 16mm teur. met wind mee gaat ie lekker 80/85 nu.
alhoewel er wel van alles begint te shaken en te rammelen bij de 80.
nog wat voorvorkveren van een ss erop gezet + de rubbers. veert nu al iets lekkerder.
beetje gepoetst.
(volgensmij) daytona windscherm erop. analoge km teller er weer op, moet alleen nog een kabel in.
voorrem weer schoongemaakt en nieuwe remvloeistof erin.
een keer een gat in me zuiger gereden. was tijdens de 2e paasdag rit bij Dalfsen, mooie witte muur van rook erbij.
foto van zuiger zal ik nog wel laten zien. zag er best wel grappig uit.
'k hoop dat jullie em leuk vinden.
mvg,
Koen
jeuj!
Hoe heb je die remklauw passend op die voorvork gekregen? (foto?) 
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Is dat een triumph of een BSA op de achtergrond?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
stiekem wist ik dat je erover zou beginnen.NIX schreef:Is dat een triumph of een BSA op de achtergrond?
is een BSA A65 van me pa.
rijdt weer sinds tien jaar (als het niet meer is). niet meer origineel maar nog wel enorm veel trillen, kabaal en olie
jeuj!
wat een beest. die veel beter dan jou brommertjekoen 50 schreef:stiekem wist ik dat je erover zou beginnen.NIX schreef:Is dat een triumph of een BSA op de achtergrond?
rijdt weer sinds tien jaar (als het niet meer is). niet meer origineel maar nog wel enorm veel trillen, kabaal en olie.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
ga jij nou maar leren je ontsteking en kleppen te stellen, dan gaan we eens over mijn beest praten.aapzor schreef:wat een beest. die veel beter dan jou brommertjekoen 50 schreef:stiekem wist ik dat je erover zou beginnen.NIX schreef:Is dat een triumph of een BSA op de achtergrond?
rijdt weer sinds tien jaar (als het niet meer is). niet meer origineel maar nog wel enorm veel trillen, kabaal en olie.
btw: die gaat maar 110, vind ik toch wel meevallen met die 650cc.
maarja, ook wel erg oud. en engels.
groeten
jeuj!
-
koen 50
- 4T-MSB addict
Hallo,
leuk weekend gehad! beetje moe vandaag...
ik zal er maar niet omheen draaien, we hebben een gezinsuitbreiding in onze schuur. een tweetal maar liefst.
hier een paar losse kiekjes:

We hebben 2 frames, 3 motorblokken, 2 sets velgen en spatborden. 2 uitlaten (origineel!). Nog een doos met zooi erbij gekregen. misschien zit daar nog wat leuks tussen
dus, 3 blokken met 1 daarvan een c70, 1'tje een ori ss50, En last but nog least een ori honda 5bak blokje
met de papieren erbij zijn we erachter gekomen dat het 5bak-blokje nog bij het frame hoort.
al met al een geslaagd weekend
leuk weekend gehad! beetje moe vandaag...
ik zal er maar niet omheen draaien, we hebben een gezinsuitbreiding in onze schuur. een tweetal maar liefst.
hier een paar losse kiekjes:

We hebben 2 frames, 3 motorblokken, 2 sets velgen en spatborden. 2 uitlaten (origineel!). Nog een doos met zooi erbij gekregen. misschien zit daar nog wat leuks tussen
dus, 3 blokken met 1 daarvan een c70, 1'tje een ori ss50, En last but nog least een ori honda 5bak blokje
met de papieren erbij zijn we erachter gekomen dat het 5bak-blokje nog bij het frame hoort.
al met al een geslaagd weekend
jeuj!
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
leuke aankoop, weekendje Engeland geweest?
bocht hitte schildjes alles...
beetje jaloers ben ik wel op zo'n projectje...
bocht hitte schildjes alles...
beetje jaloers ben ik wel op zo'n projectje...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Hey die komt van eBay, zag hem ook voorbij komen, gefeliciteerd
Hoeveel kost dat nou om het kanaal over te steken met de auto? Het klinkt wel aantrekkelijk om in Engeland spul te kopen, heb op eBay.co.uk al heel veel mooie dealtjes gezien.
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986