Vraagje,
Mijn SS50 houd wat in bij lage toeren als ik gas geef. Bij hogere toeren geen probleem. Carburator schoongemaakt. Wat kan dit zijn, graag tips.
inhouden bij lage toeren SS50
Re: inhouden bij lage toeren SS50
Ik denk dat je ontsteking te vroeg staat. Even stellen dus!
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
kan dat tevens een oorzaak zijn dat de broem moeilijk start? Mijn chaly heeft een soortgelijk probleem, niet heeel erg maar toch. En die start dus ook moeilijk
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
dat kan er wel mee te maken hebben ja..jeroenhonda schreef:kan dat tevens een oorzaak zijn dat de broem moeilijk start? Mijn chaly heeft een soortgelijk probleem, niet heeel erg maar toch. En die start dus ook moeilijk
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Had mijn ss50 ook maar ffe ontsteking stellen en kleppen stellen en kicken en lopen op koude motor echt geweldig en alle tikken en dingen zijn eruit.jeroenhonda schreef:kan dat tevens een oorzaak zijn dat de broem moeilijk start? Mijn chaly heeft een soortgelijk probleem, niet heeel erg maar toch. En die start dus ook moeilijk
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Bedankt allemaal, ga het afstellen. Vanmorgen nieuw probleem. Bij het openen van de benzine kraan liep mijn carburateur over. Ik had dit al eerder gehad en alles gecontroleerd en schoongemaakt. De vlotter was goed en de afsluiting bij volle kamer was ook goed. Snap niet waarom hij overloopt. Verder nog een vraag over het starten zonder accu, ik dacht dat het twee aparte cirquis waren. Het vreemde was dat ik niet kon starten zonder accu en knipper relais, terwijl ik altijd goed kon starten. Graag een responce.
-
eRVee
- Frequent 4T-MSB visitor
Weet je heeeel zeker dat je vlotter niet lek is? Zo niet dan kan het aan rotte of chinese pakking van je bakje zijn. Of bij mijn was het omdat de teur een beetje scheef hing en daarbij de vlotter tegen de zijkant van het bakje aan kwam. En dan bleef hij een beetje net genoeg hangen vanwege de weerstand.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ontstekingstijdstip, klepspeling, noktiming, vonk-sterkte, bougie en dergelijke zijn dingen die gewoon goed moeten zijn voordat je verder sleutelt. Dus zorg eerst dat je 100% zeker bent dat die dingen in orde zijn, en ga dan pas met je carburateur spelen.
Dit zeg ik maar gewoon even aangezien ik niet echt uit je beginpost kan opmaken hoe "in orde" jou brommer is.
Dit zeg ik maar gewoon even aangezien ik niet echt uit je beginpost kan opmaken hoe "in orde" jou brommer is.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn "overloop" overstroomt, uit het slangetje dus. Als hij namelijk door de pakking zou lekken had hij die vraag hier niet hoeven stellen want dan kan elke debiel zien waarom hij overstroomt.eRVee schreef:Weet je heeeel zeker dat je vlotter niet lek is? Zo niet dan kan het aan rotte of chinese pakking van je bakje zijn. Of bij mijn was het omdat de teur een beetje scheef hing en daarbij de vlotter tegen de zijkant van het bakje aan kwam. En dan bleef hij een beetje net genoeg hangen vanwege de weerstand.
Als het dus uit het overloopje komt; is je vlotterniveau goed afgesteld? Is je vlotternaaldje niet versleten?
Als je vlotters hebt die aan het huis vastzitten (en dus niet in de vlotterbak) dan kun je simpelweg je vlotterbak eraf halen, vlotters tegen het "plafond" duwen, benzinekraan open en dan langzaam je vlotters laten zakken. Je ziet dan precies het niveau waarop je benzine in je vlotterbak wordt bijgevuld.
Als er benzine bij de vlotternaald blijft komen ook al hou je je vlotters tegen het plafond staat OF het lipje niet goed afgesteld (het punt van openen en dichtgaan dus) of die naald is gaar (danwel de naaldhouder is gaar).