Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Suggesties voor een ideale tw verhouding bij 10" wielen (100/90 banden) zijn welkom..
Blok is 6V 70cc met 50 kop, snelle nok, vervr. onsteking, 19mm carb en 3-bak semi.
Blok is 6V 70cc met 50 kop, snelle nok, vervr. onsteking, 19mm carb en 3-bak semi.
Re: Kleine vragen topic
Een heel irritant probleempje: mijn remklauw wil niet vast blijven zitten en loopt dus steeds aan tegen de schijf. Dit zorgt voor een enorm gerinkel en gekletter als ik ook maar op een beetje hobbelige weg rijd. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de bout (het lijkt er maar eentje te zijn waarmee de klauw en het gedeelte erachter vast zitten?) zo stevig mogelijk vast te draaien, maar na een paar flinke hobbels zakt hij alweer.
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
http://i48.tinypic.com/95wzko.jpg
http://i46.tinypic.com/dmy26a.jpg
http://i45.tinypic.com/ak73ar.jpg
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
http://i48.tinypic.com/95wzko.jpg
http://i46.tinypic.com/dmy26a.jpg
http://i45.tinypic.com/ak73ar.jpg
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
heb ik ook wel eens gehad ja..Matr schreef:Een heel irritant probleempje: mijn remklauw wil niet vast blijven zitten en loopt dus steeds aan tegen de schijf. Dit zorgt voor een enorm gerinkel en gekletter als ik ook maar op een beetje hobbelige weg rijd. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de bout (het lijkt er maar eentje te zijn waarmee de klauw en het gedeelte erachter vast zitten?) zo stevig mogelijk vast te draaien, maar na een paar flinke hobbels zakt hij alweer.
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
http://i48.tinypic.com/95wzko.jpg
http://i46.tinypic.com/dmy26a.jpg
http://i45.tinypic.com/ak73ar.jpg
het vervelendste zou zijn als al je draad stuk is, maar probeer het eerst even met wat langere bouten en mss borg ringetje ertussen.. bekijk dan meteen even hoe het draad er uitziet, anders even hertappen
hoop dat je hier een beetje mee opschiet
Re: Kleine vragen topic
Goed te horen dat het dus een vaker voorkomend probleem met CBs. Heb hem daarnet maar weer eens aangedraaid en zit nu weer goed, maar ben benieuwd hoe lang hij het dit keer vol houdt..ciebie schreef:heb ik ook wel eens gehad ja..Matr schreef:Een heel irritant probleempje: mijn remklauw wil niet vast blijven zitten en loopt dus steeds aan tegen de schijf. Dit zorgt voor een enorm gerinkel en gekletter als ik ook maar op een beetje hobbelige weg rijd. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de bout (het lijkt er maar eentje te zijn waarmee de klauw en het gedeelte erachter vast zitten?) zo stevig mogelijk vast te draaien, maar na een paar flinke hobbels zakt hij alweer.
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
http://i48.tinypic.com/95wzko.jpg
http://i46.tinypic.com/dmy26a.jpg
http://i45.tinypic.com/ak73ar.jpg
het vervelendste zou zijn als al je draad stuk is, maar probeer het eerst even met wat langere bouten en mss borg ringetje ertussen.. bekijk dan meteen even hoe het draad er uitziet, anders even hertappen
hoop dat je hier een beetje mee opschiet
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Locktite?Matr schreef:Goed te horen dat het dus een vaker voorkomend probleem met CBs. Heb hem daarnet maar weer eens aangedraaid en zit nu weer goed, maar ben benieuwd hoe lang hij het dit keer vol houdt..ciebie schreef:heb ik ook wel eens gehad ja..Matr schreef:Een heel irritant probleempje: mijn remklauw wil niet vast blijven zitten en loopt dus steeds aan tegen de schijf. Dit zorgt voor een enorm gerinkel en gekletter als ik ook maar op een beetje hobbelige weg rijd. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de bout (het lijkt er maar eentje te zijn waarmee de klauw en het gedeelte erachter vast zitten?) zo stevig mogelijk vast te draaien, maar na een paar flinke hobbels zakt hij alweer.
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
http://i48.tinypic.com/95wzko.jpg
http://i46.tinypic.com/dmy26a.jpg
http://i45.tinypic.com/ak73ar.jpg
het vervelendste zou zijn als al je draad stuk is, maar probeer het eerst even met wat langere bouten en mss borg ringetje ertussen.. bekijk dan meteen even hoe het draad er uitziet, anders even hertappen
hoop dat je hier een beetje mee opschiet
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
Zo uit m'n hoofd heb ik op mijn chaly met full 70 blokje 16/32 erop zitten. Achter zou ook 30 kunnen zijn, moet ik even checken.lowrider schreef:Suggesties voor een ideale tw verhouding bij 10" wielen (100/90 banden) zijn welkom..
Blok is 6V 70cc met 50 kop, snelle nok, vervr. onsteking, 19mm carb en 3-bak semi.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Kleine vragen topic
heb je de as van de klauw wel boven vastzitten dan?!
de as waar de klauw over kan draaien (2) , zit onder vast met 1 M8 moer(21) op een draadeind (19) in de vork, de bovenkant van deze as (2) , zit vast met een plaatje (1) welke weer met twee boutjes (20) op de vorkpoot geschoefd zit...de zelfde boutjes waar je spatbord mee vast zit.
volgens mij heb jij dat plaatje (1) er helemaal niet opzitten?!
...door het remmen trek de schijf de klauw nou gewoon naar voren, kun je moertje aandraaien wat je wil, maar dat gaat ie echt niet vasthouden zonder ook de bevestiging aan de bovenkant natuurlijk!
de as waar de klauw over kan draaien (2) , zit onder vast met 1 M8 moer(21) op een draadeind (19) in de vork, de bovenkant van deze as (2) , zit vast met een plaatje (1) welke weer met twee boutjes (20) op de vorkpoot geschoefd zit...de zelfde boutjes waar je spatbord mee vast zit.
volgens mij heb jij dat plaatje (1) er helemaal niet opzitten?!
...door het remmen trek de schijf de klauw nou gewoon naar voren, kun je moertje aandraaien wat je wil, maar dat gaat ie echt niet vasthouden zonder ook de bevestiging aan de bovenkant natuurlijk!
Matr schreef:Een heel irritant probleempje: mijn remklauw wil niet vast blijven zitten en loopt dus steeds aan tegen de schijf. Dit zorgt voor een enorm gerinkel en gekletter als ik ook maar op een beetje hobbelige weg rijd. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de bout (het lijkt er maar eentje te zijn waarmee de klauw en het gedeelte erachter vast zitten?) zo stevig mogelijk vast te draaien, maar na een paar flinke hobbels zakt hij alweer.
Enig idee hoe ik dit rotding vast moet maken zodat het niet steeds klinkt of mijn brommer uit elkaar aan het vallen is? Hier zijn een paar foto's van het probleem:
grote klappen, snel thuis
Re: Kleine vragen topic
Hey dat klopt, dat plaatje zit er bij mij helemaal niet! Dat verklaart natuurlijk een hoop. Misschien dat ik dat onderdeeltje maar even ga bestellen dan, bedankt voor de info
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Kleine vragen topic
prutser
ik heb er geen meer over, maar misschien iemand van het board nog wel, probeer cb-viguur eens...of hypercub.
..ohw als je het toch los hebt, maak dan de as ff schoon, gat van de klauw ook, twee nieuwe o-ringetjes er in en een dikke klodder vet op de as.
ik heb er geen meer over, maar misschien iemand van het board nog wel, probeer cb-viguur eens...of hypercub.
..ohw als je het toch los hebt, maak dan de as ff schoon, gat van de klauw ook, twee nieuwe o-ringetjes er in en een dikke klodder vet op de as.
Matr schreef:Hey dat klopt, dat plaatje zit er bij mij helemaal niet! Dat verklaart natuurlijk een hoop. Misschien dat ik dat onderdeeltje maar even ga bestellen dan, bedankt voor de info
grote klappen, snel thuis
Re: Kleine vragen topic
Haha, ik niet, de vorige eigenaar(s) Aan de ingesleten remklauw te zien doet dit probleem zich minstens al een paar jaar voor! En bij deze, als iemand nog zo'n onderdeeltje over heeft zou ik hem graag overnemen. Desnoods wil ik wel een complete nieuwe klauw kopen.ildert schreef:prutser
ik heb er geen meer over, maar misschien iemand van het board nog wel, probeer cb-viguur eens...of hypercub.
..ohw als je het toch los hebt, maak dan de as ff schoon, gat van de klauw ook, twee nieuwe o-ringetjes er in en een dikke klodder vet op de as.
Matr schreef:Hey dat klopt, dat plaatje zit er bij mij helemaal niet! Dat verklaart natuurlijk een hoop. Misschien dat ik dat onderdeeltje maar even ga bestellen dan, bedankt voor de info
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Re: Kleine vragen topic
Dat heb ik nog wel liggen denk ik, maar heb nu examens en ga dus liefst niet direct verzenden. Dus als het dringend moet ben ik niet de juiste persoon.
Re: Kleine vragen topic
Ik had nog eens een vraagje , Wat is het zwaarste vliegwiel wat je voor een SS blok kan krijgen
ik wil zo 'sloom' mogelijke gasreactie , heel zacht stationair / niet uitvallen bij lage toeren.
ik heb nu zon outerotor , leuke gasreactie , maar valt altijd uit bij lage toeren(stoplicht etc)
ik denk zelf punten?
ik wil zo 'sloom' mogelijke gasreactie , heel zacht stationair / niet uitvallen bij lage toeren.
ik heb nu zon outerotor , leuke gasreactie , maar valt altijd uit bij lage toeren(stoplicht etc)
ik denk zelf punten?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Kleine vragen topic
Met een standaard cdi ontsteking kun je je blokje ook heel rustig laten lopen hoor..
Ga heen en vereenvoudig u!
Re: Kleine vragen topic
Ben ik met je eens , maar niet zacht genoeg , misschien kennen jullie dat filmpje van johannes wel
met die SS50 die Super zacht loopt , net als jurrien zijn gele C50 liep ook zo mooi.
beide met puntenonsteking denk ik?
met die SS50 die Super zacht loopt , net als jurrien zijn gele C50 liep ook zo mooi.
beide met puntenonsteking denk ik?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
een (te)laat staande puntenonsteking loopt ook erg laag stationairHondaRat schreef:Ben ik met je eens , maar niet zacht genoeg , misschien kennen jullie dat filmpje van johannes wel
met die SS50 die Super zacht loopt , net als jurrien zijn gele C50 liep ook zo mooi.
beide met puntenonsteking denk ik?