Keuren moto

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Crop
Frequent 4T-MSB visitor

Keuren moto

Bericht door Crop »

Ik heb hier thuis (België) een in orde Honda CT70 staan. Deze is nergens ingeschreven maar heeft wel zijn origineel framenummer. Nu zou ik deze tot moto willen keuren bij het RDW, weet er iemand hoeveel de totale kost zou bedragen om dit tot 70cc te laten keuren? Het is de bedoeling om hem meteen terug uit te voeren en in te voeren in België, wat moet er dan nog allemaal bijkomen? Alvast bedankt.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Re: Keuren moto

Bericht door niek is ik »

zo'n 140 euro uit mijn hoofd, zie voor alle details http://www.RDW.nl of zoek eens op dit board.

wat daarna weer invoeren in BE kost, geen idee...

overigens was het volgens mij niet mogelijk als Belg zijnde het ding op NL kenteken te zetten, zoek dit ook eerst uit voordat je er heen rijd :wink:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Crop
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Crop »

Dus 140 euro, dat is incl het keuren tot motor en de eerste inschrijving en verzekering. Of moet je hem niet verzekeren ?

Mvg
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Hij moet wel gekeurd worden door een NL-er.
Keuren, wegen en tenaamstellen is bij elkaar max 140 euro.
Dan wachten op kentekenbewijs (uiterlijk 2 weken) en dan kan je hem uitvoeren.
NL motorplaat hoef je niet te laten maken want je voert 'm toch meteen uit, daar heb je niet persé kentekenplaat voor nodig.
Verzekeren hoeft ook niet, officieel wel natuurlijk, zolang hij op naam staat en niet is geschorst. Maar ik acht de kans klein dat er een automatische boete vanuit het systeem komt voor die ene dag of paar dagen dat hij op naam van de NL-er staat.

Voor oude bakken is het in België toch ook heel simpel om in te voeren? Je hoeft hem enkel in te schrijven ofzo?
Crop
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Crop »

Ik ben een NL-er maar heb een verblijfsvergunning voor Belgie, gaat dit ook?
En je kan herkeuren in Belgie, maar dit kost makkelijk 500 euro. Simpel is het niet, integendeel.

Alvast bedankt.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

Crop schreef:Ik ben een NL-er maar heb een verblijfsvergunning voor Belgie, gaat dit ook?
En je kan herkeuren in Belgie, maar dit kost makkelijk 500 euro. Simpel is het niet, integendeel.

Alvast bedankt.
ik ga volgende week vrijdag naar de keuring met mijn ct70h, dus als je hem zsm gekeurd wilt hebben, kan je met mij mee.

het is open vanaf 8 uur 's ochtends, degene die er het eerst komt word het eerst geholpen, zonder afspraak.

gr Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

gerbrandicus schreef:NL motorplaat hoef je niet te laten maken want je voert 'm toch meteen uit, daar heb je niet persé kentekenplaat voor nodig.
Plaat moet je inleveren bij export dus wel laten maken .
Gewoon keuren voor een transitokenteken , kan op je eigen naam en heb je alleen een postadres in NL nodig waar het kenteken heen gestuurd kan worden .
cb125s 1978
SS50M 1973
Crop
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Crop »

Monkeymadness schreef:
Crop schreef:Ik ben een NL-er maar heb een verblijfsvergunning voor Belgie, gaat dit ook?

Alvast bedankt.
ik ga volgende week vrijdag naar de keuring met mijn ct70h, dus als je hem zsm gekeurd wilt hebben, kan je met mij mee.

het is open vanaf 8 uur 's ochtends, degene die er het eerst komt word het eerst geholpen, zonder afspraak.

gr Roy
Maar kan ik hem dan keuren terwijl ik in Belgie woon en alleen een verblijfsvergunning heb? Ik heb geen nl paspoort meer.
Monkeymadness
4T-MSB zombie

dan schrijven we jouw ct70 bij mij op, en als ik een kentekenplaat & bewijs heb schrijven we hem over op jouw naam & voeren we hem uit naar belgie.

ik ben wel nederlander namelijk ;)
-edit-

voor uitschrijven heb je toch aan alleen de plaat & het kentekenbewijs genoeg? of moet je de ct70 dan weer naar de rdw rijden?

anders keuren we hem, neem je hem mee naar huis, en komt het kentekenbewijs per post naar je toe..
Crop
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Crop »

Monkeymadness schreef:dan schrijven we jouw ct70 bij mij op, en als ik een kentekenplaat & bewijs heb schrijven we hem over op jouw naam & voeren we hem uit naar belgie.

ik ben wel nederlander namelijk ;)
Volgende vrijdag haal ik niet, maar toch bedankt voor de hulp ! Moet hij trouwens volledig origineel zijn want heb wel een ander blokje die wat motorisch getuned is.
Monkeymadness
4T-MSB zombie

zo origineel mogelijk is het makkelijkst!
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

brommerhobby schreef:
gerbrandicus schreef:NL motorplaat hoef je niet te laten maken want je voert 'm toch meteen uit, daar heb je niet persé kentekenplaat voor nodig.
Plaat moet je inleveren bij export dus wel laten maken .
Gewoon keuren voor een transitokenteken , kan op je eigen naam en heb je alleen een postadres in NL nodig waar het kenteken heen gestuurd kan worden .
Officieel moet je de plaat inleveren bij export, maar kan ook zonder. Bij mij maakten ze daarvoor een aantekening op het formulier. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik vanaf dat moment aansprakelijk was als er iets met de plaat zou gebeuren, dus verkeersovertredingen enz maar dat spreekt voor zich.
Als er sowieso geen plaat is bestaat dat risico uiteraard helemaal niet.

Dat transitokenteken is wel een interessant verhaal, ik kende die mogelijkheid nog niet.
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

cb125s 1978
SS50M 1973
Plaats reactie