Kleine vragen topic
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Kleine vragen topic
Ik heb ook een spaken vraag, wie hier op het board was het die wielen spaakt?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dennis
Ik heb laatst een C gekocht. En ben die nu lopend aan het maken.
Nu geeft de ontsteking een redelijk zwakke vonk. De bobine is gloednieuw, dus dan ligt het waarschijnlijk aan de ontsteking.
Kan de vonk zwakker worden als de punten slecht afgesteld staan? Of ligt het dan aan iets anders?
Dan nog iets, is dat hitteplaatje tussen de carb en de kop echt nodig?
Nu geeft de ontsteking een redelijk zwakke vonk. De bobine is gloednieuw, dus dan ligt het waarschijnlijk aan de ontsteking.
Kan de vonk zwakker worden als de punten slecht afgesteld staan? Of ligt het dan aan iets anders?
Dan nog iets, is dat hitteplaatje tussen de carb en de kop echt nodig?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
dat hitteplaatje tussen de carb en de kop is zeker nodig. Ik heb zonder geprobeerd, maar je merkt dat de benzine door de warmte verdampt, en dus niet in je kop gaat maar uit je luchtfilter komt :p
The power of Dreams
-
Rv51
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST70
Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
Honda st70
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Ik wil mn blok ombouwen naar 70cc 50 kop om toch op 70cc te blijven maar toch meer koppel te krijgen want uit full 70 heeft erg weinig koppel in mijn belevenis. Maargoed, ik heb een 50cc kopje maar daar is die V -hap bij de uitlaatkant helemaal tot aan de kop weggeslagen. Al zou je dus de uitlaat monteren zou je de pakking kunnen zien zitten.
Met V- hap bedoel ik Die uitsparing bij de uitlaat kant in dit geval een halve maan.

Met V- hap bedoel ik Die uitsparing bij de uitlaat kant in dit geval een halve maan.

"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?roow schreef:aha, boeiend
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Lejon schreef:De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?roow schreef:aha, boeiend
en anders moet je het gewoon proberen, weten wij veel hoe groot die hap bij jou is.roow schreef:aha, boeiend
De happen uit mijn cilinderkoppen zijn sowieso groter als op dat plaatje van jou.
Ik zag jou vandaag trouwens rijden, maar ik hoorde je niet
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
ik heb zelf een Mocal thermostaat:Rv51 schreef:Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
http://www.rpower.be/supplies/details.p ... 26full%3D0
moet je wel lopen kutten om er een 8mm oliekoelerslang op te krijgen.
de reden waarom ik een Mocal thermostaat heb is dat deze maar 38,- is, en hij bij dezelfde temperaturen open en dicht gaat als een active thermostaat, die 199,- kost.
het uiterlijk is iets minder, maar je hoeft ook geen dure earl's fittingen te kopen om je oliekoeler op de thermostaat aan te sluiten... een paar slangenklemmen volstaan.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
slecht teken.ruben schreef:Lejon schreef:De vraag was meer of het uit kon maken ? Gaat ie daardoor lekken ?roow schreef:aha, boeiend
en anders moet je het gewoon proberen, weten wij veel hoe groot die hap bij jou is.roow schreef:aha, boeiend
De happen uit mijn cilinderkoppen zijn sowieso groter als op dat plaatje van jou.
Ik zag jou vandaag trouwens rijden, maar ik hoorde je niet
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Ik heb nog wel een cilinderkop liggen. Kan ik wel mee sturen met die megefoonpijp?
Mail me maar als je interesse hebt, hij staat ook wel op marktplaats
Mail me maar als je interesse hebt, hij staat ook wel op marktplaats
-
Rv51
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST70
Monkeymadness schreef:ik heb zelf een Mocal thermostaat:Rv51 schreef:Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
http://www.rpower.be/supplies/details.p ... 26full%3D0
moet je wel lopen kutten om er een 8mm oliekoelerslang op te krijgen.
de reden waarom ik een Mocal thermostaat heb is dat deze maar 38,- is, en hij bij dezelfde temperaturen open en dicht gaat als een active thermostaat, die 199,- kost.
het uiterlijk is iets minder, maar je hoeft ook geen dure earl's fittingen te kopen om je oliekoeler op de thermostaat aan te sluiten... een paar slangenklemmen volstaan.
Thanks! Hoe zit het dan eigenlijk met de kwaliteit van Mocal, zit dat wel goed? of heeft het zijn twijfels. ik vind hem wel een beetje groot namelijk. Bestaat er uberhaubt een site waar je een beetje door thermostaten kan bladeren die wat meer voor onze 4taktjes bedoeld zijn
Honda st70
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Die mocal is best wel een beetje lomp ja. van de wanddikte van de 9,5mm aansluitingen kan nog wel wat af, maar hoe krijg je zo'n kreng opgespannen in de draaibank. (vierklauw uit center en dan uitklokken, maar die heb ik niet)