Kleine vragen topic
-
Rv51
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST70
Re: Kleine vragen topic
Met het afstellen ben ik begonnen, 1 voor 1 vandaag van alles veranderd, kleinere hoofdsproeier hielp al wat, stationair sproeiers maakte geen verschil aangezien die op laag toerental gewoon heel ontstabiel loopt. als je het toerental dan best wel hoog stationair zet presteert die het alsnog om inneens lage toeren naar uitvallen te gaan. Zal wel even die valse lucht test doen want ik kan er anders ook niet meer op komen.
Ik heb volgens mij een best wel goedkope race nokkenas erin zitten, is alweer een jaar terug dus ik weet het niet meer zo precies. heb alleen geen zin om weer 100 euro + aan een nokkenas te besteden, is er een alternatief?
Edit: Hij lijkt geen last te hebben van valse lucht, heb het geprobeerd met deo.
Ik heb volgens mij een best wel goedkope race nokkenas erin zitten, is alweer een jaar terug dus ik weet het niet meer zo precies. heb alleen geen zin om weer 100 euro + aan een nokkenas te besteden, is er een alternatief?
Edit: Hij lijkt geen last te hebben van valse lucht, heb het geprobeerd met deo.
Honda st70
-
CB50dude
- 4T-MSB addict
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Er zijn 2 moto(r) sport uitlaten.
Wat is het verschil tussen die op daxdodo en die ze bij leertouwer verkopen?
Honda CoolDriver50
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
motosport en motorsport meschien verder volgens mij geen verschil enkel het plaatje wat er op gepopt zitCB50dude schreef:Er zijn 2 moto(r) sport uitlaten.
misschien de groote van het gat groot middel of klein
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
motorsport (de echte) geeft iets feller/donkerder geluid
*ja had ze beide*
*ja had ze beide*
The power of Dreams
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
motosport is stukie goedkoper dan motoRsport.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Heb je het vlotterniveau al eens bekeken? Ik heeb de indruk dat het nogal aan de hoge kant staat. Daar heb je halfgas en volgas geen last van, maar bij stationair kan de boel een beetje overstromen. Zet het eens 1 of 1,5mm lager. De vlotter gaat dan iets minder ver omhoog voor hij afsluit.Rv51 schreef:hi guys ik heb een vraagje over de afstelling van mijn blokje. Ik ben zelf (nog) niet ontzettend handig
in het afstellen dus ik leg even de stand van zaken aan jullie voor.
setup
52 cilinder
52 krukas
OT70 kop geflowed naar 24
Keihin PE24. stationair sproeier 38 en hoofdsproeier 106.
Onderin
Onderin, stationair loopt die niet echt lekker. Hij kan opzich wel blijven draaien maar net iets te hoog.
Als je de stationair schroef dan ietsjes eruit draait zodat het toerental zakt dan blijft die niet meer lopen. Dus je
kan hem net niet lekker laten lopen. Als die stationair loopt in neutraal en je geeft even een stoot gas dan valt
het toerental daarna weer naar stationair en 10 seconden later weer naar nog lager stationair en soms uitvallen.
zoals gezegt, onregelmatig niet constant.
Midden
Als je gaat rijden en je rijd (op een ori st70 teller) + - 80 wat niet
vol gas is, dan wil die ook een beetje stotteren af en toe, als je dan gas bij geeft is dat meestal weg. Heel
vloeiend loopt die niet, ook niet opmerkelijk slecht. Bij het optrekken ( Half gas! ) Geeft die opzich wel goeie
power en loopt die ook niet lelijk.
Bovenin
Veel toeren / vol gas heb ik nog niet vaak gedaan aangezien mijn cilinder pas + - 400 km heeft maar voelt
een beetje powerloos. Je hoort veel geluid maar echt kracht voel je niet. Half gas (iig niet vol) voelt lekkerder bij
het rijden omdat de verhouding gasgeven/power meer lijkt te kloppen.
Vraagtekens die ik bij dit verhaal heb zijn:
Heb ik last van valse lucht omdat het toerental onderin veranderd naar verloop van tijd. of kan het iets anders zijn?
Zit ik goed met sproeiers of moet ik groter / kleiner? (beter lees ik een keer mijn bougie af)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
De echte? Het zijn allebei imitaties van een Sebring (een echt uitlatenmerk). Ik heb er al vele gehoord en ze klinken allemaal hetzelfde.exelcior schreef:motorsport (de echte) geeft iets feller/donkerder geluid
*ja had ze beide*
-
Rv51
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST70
Mijn blokje loopt goed nu, stationair loopt die alleen nog steeds niet. Valse lucht kan het eigenlijk bijna niet meer zijn, heb tot 3 keer toe alles gechecked en nieuwe pakkingen e.d. ertussen geplaatst.
Hoofdsproeier 100
Stationair sproeier 35
Morgen ga ik nog eens met stationair sproeiers prutsen maar heeft iemand nog suggesties wat het kan zijn?
De vlotterbak betwijfel ik ten zeerste omdat deze nieuwe carb het eerder al prima heeft gedaan met totaal andere
sproeiers welliswaar, maar daar liep die verder niet mooi mee.
Keihin pe24
52x52 op basis van c70 carters met een 4 bak en geflowde ot70 kop.
Hoofdsproeier 100
Stationair sproeier 35
Morgen ga ik nog eens met stationair sproeiers prutsen maar heeft iemand nog suggesties wat het kan zijn?
De vlotterbak betwijfel ik ten zeerste omdat deze nieuwe carb het eerder al prima heeft gedaan met totaal andere
sproeiers welliswaar, maar daar liep die verder niet mooi mee.
Keihin pe24
52x52 op basis van c70 carters met een 4 bak en geflowde ot70 kop.
Honda st70
-
NIX
- chaly addict
Ik heb het over de vlotter, niet over de bak. Ik gok dat het niveau een pietsje te hoog is.
zit een klepseal alleen bij de uitlaatklep? & hoe zie ik of ik een OT of NT kop heb? 
Beunen is de kunst van het improviseren
Beunen is de kunst van het improviseren
-
Bangbrosbode
- 4T-MSB regular
- Bezit: CD50 + PC50
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
c50 valstroom. als de doorlaat 16/17mm is, dan is die van een c70.
TWD for life!
-
NIX
- chaly addict
Kijk eens naar de vlotterkamer. Echt geen valstroom. Is eerder een NT C carb met kraatje erop, of een oude dax carb.