Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Kippenverver schreef:Dan heb je wel een hele andere kwaliteit trouwens..
ik heb soms ook m'n twijfels bij de rovaza spullen, maar ach.. dan maar iets eerder weer vervangen hoor
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

die kwaliteit van loef gaat bij mij tot nu toe steeds nog geen 10.000 km mee, dan heeft het weer net zoveel speling als het ooit had.

Rovaza geen ervaring mee.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

niek is ik schreef:die kwaliteit van loef gaat bij mij tot nu toe steeds nog geen 10.000 km mee, dan heeft het weer net zoveel speling als het ooit had.

Rovaza geen ervaring mee.
bij rovaza betaal je bijna honderd euro voor een setje, waar je nog je oude onderdelen moet hergebruiken.. dus alleen de bussen en rubbers en bouten eigenlijk, als ik voor 1/3e van dat bedrag een complete set bij loef kan halen, dan neem ik die 10.000 km wel voor lief
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

Eric schreef:Heb je bij Rovaza dan het origineel of ook weer imi?
het is origineel zie ik net staan, maar is dit reproductie Honda? wat voor kwaliteit is dat?

http://www.rovaza.nl/product/C50+vork+r ... +Origineel
niek is ik
4T-MSB heilige

Eric schreef:Stoppies en zo maken zal ook wel niet geholpen hebben.
:mrgreen:

nee inderdaad... maar dat deed ik 1 keer eerder om RoP te laten zien dat hard remmen mogelijk was.
En op de HDD.
Dat vind je hele cee volgens mij niet leuk. Dus doe ik normaal ook niet.

Echter is mijn ervaring niet op 1 kitje gebaseert, maar op meerdere(ook bij cee van me pa, en die doet niet zoveel gekheid bijvoorbeeld)
Ze lubberen gewoon heeeeeeeeel snel uit, tot het voorbij het niveau waar het 30jaar oude setje gebleven was.

Origineel is gewoon veel solider en gaat veel langer mee.

En als je er immi veren inzet, kun je in mijn ogen nog beter met je gare originele doorrijden. Geen demping, of kiezen voor shocks zo knaken hard dat je overal overheen stuitert en het stuur bijwijze van spreke uit je handen knalt.
Tenzij je 300 kilo weegt.

overigens is origineel inderdaad wel zo duur dat je ook die immi setjes er in kunt blijven stoppen, want zo snel heb je geen 10.000km, ze kosten veel minder, en passen wel prima. En functioneren ook prima, enkel slijtel die nylan/kunstof bussen veel sneller ovaal.
Laatst gewijzigd door niek is ik op 01 nov 2010 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

Eric schreef:Dat spul dat ik postte is repro. Ik heb zo'n setje ooit gekocht en of het goed past weet ik nog niet. De bussen die bij Honda van rubber zijn zijn hier van plastic en de dempers doen in ieder geval helemaal niets. Maar de set die jij wil kopen heeft ook geen dempers en dan moet je maar even kijken hoe de originele dempers zijn. Als je heel veel mazzel hebt zullen die nog wat doen, maar ik frees het ergste.
ik ga wel voor het goedkope setje dan, dan maar iets minder comfort en kwaliteit..
of anders kan ik nog altijd de originele veren erin zetten
niek is ik
4T-MSB heilige

voor enkel de bussen waarop ie speling heeft te vervangen kun je de veren gewoon in de vork laten zitten.
Die willen er vaak na 30 jaar toch niet zomaar uit.
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

niek is ik schreef:voor enkel de bussen waarop ie speling heeft te vervangen kun je de veren gewoon in de vork laten zitten.
Die willen er vaak na 30 jaar toch niet zomaar uit.
alles is er al uit (ga hem binnenkort even stralen en netjes nieuwe lak geven :D) ,maar het zal wel uitdraaien op een combinatie van oud en nieuw spul
ruben
4T-MSB regular

Bericht door ruben »

niek is ik schreef:
Eric schreef:Stoppies en zo maken zal ook wel niet geholpen hebben.
:mrgreen:

nee inderdaad... maar dat deed ik 1 keer eerder om RoP te laten zien dat hard remmen mogelijk was.
En op de HDD.
Dat vind je hele cee volgens mij niet leuk. Dus doe ik normaal ook niet.

Echter is mijn ervaring niet op 1 kitje gebaseert, maar op meerdere(ook bij cee van me pa, en die doet niet zoveel gekheid bijvoorbeeld)
Ze lubberen gewoon heeeeeeeeel snel uit, tot het voorbij het niveau waar het 30jaar oude setje gebleven was.

Origineel is gewoon veel solider en gaat veel langer mee.

En als je er immi veren inzet, kun je in mijn ogen nog beter met je gare originele doorrijden. Geen demping, of kiezen voor shocks zo knaken hard dat je overal overheen stuitert en het stuur bijwijze van spreke uit je handen knalt.
Tenzij je 300 kilo weegt.

overigens is origineel inderdaad wel zo duur dat je ook die immi setjes er in kunt blijven stoppen, want zo snel heb je geen 10.000km, ze kosten veel minder, en passen wel prima. En functioneren ook prima, enkel slijtel die nylan/kunstof bussen veel sneller ovaal.

Waarom vervang je die bussen dan niet voor bijvoorbeeld bronzen bussen?
niek is ik
4T-MSB heilige

omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad.

Dat is ook de planning, want hij heeft momenteel ook speling.

Werkte bij OT dax igg goed, zelf bussen draaien.
ruben
4T-MSB regular

Bericht door ruben »

niek is ik schreef:omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad.

Dat is ook de planning, want hij heeft momenteel ook speling.

Werkte bij OT dax igg goed, zelf bussen draaien.
Heb zelf ook bronzen bussen in me achterbrug, geen kromme assen meer en het voelt ook steviger.
Plaats reactie