remkracht Honda ST70 vergroten???

Hier kun je praten over je honda.
Matthijs1975
4T-MSB beginner

remkracht Honda ST70 vergroten???

Bericht door Matthijs1975 »

Hoi,

[Doel: harder kunnen remmen.]
[motief: veiligheid, meer pk's en eventueel duo gebruik]

Welke manieren zijn er om meer remkracht te verkrijgen op een Dax? Ik weet dat er vele soorsten schijfremconversies te krijgen zijn voor vaak vreselijk veel geld. Ook heb ik andere remsegmenten gezien van Kitaco.
(kost weinig, maar ik heb geen idee of dit voor veel verbetering zal zorgen)
Zijn er meer opties? (andere trommel?, andere kabels? ect...) :P

alvast bedankt voor de input
Laatst gewijzigd door Matthijs1975 op 07 nov 2010 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom doet ie dat nou weer?
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Re: remkracht Honda ST70 vergroten???

Bericht door Kippenverver »

Op zich moet je met een goede naaf en blokken heel snel stil kunnen staan met zo'n ding. Dat doet die van mij tenminste wel.. Een schijfremset van Daytona vind ik anders nog wel een mooi alternatief, is niet eens zo heel duur.
Ga heen en vereenvoudig u!
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Kippenverver schreef:Op zich moet je met een goede naaf en blokken heel snel stil kunnen staan met zo'n ding. Dat doet die van mij tenminste wel.. Een schijfremset van Daytona vind ik anders nog wel een mooi alternatief, is niet eens zo heel duur.
wat is bij jou niet zo al te duur? onder de 500 euro of er boven.

ik heb zoon beetje het zelfde probleem als Matthijs.

als ik 100 rij en voor vol de rem in knijp tot het handvat heb ik nog een veeeeeelte lange rem weg
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

die trommelremmetjes is in feite gewoon preciezie werk..

Zo'n ding moet je heel erg hard kunnen laten remmen. En zo niet, is waarschijnlijk de trommel verkeerd uitgesleten.

Je moet zowiezo beginnen met de ori kabel met remlichtschakelaar aan de kant te donderen. In dat ellende ding gaat altijd zoveel energie verloren...

En tja, wat je met de rest moet doen is al ZO vaak omschreven en uitgelegd.

Mocht het dan niet werken heb je gewoon een verkeerd gesleten/versleten naaf, of moet je preciezer te werk gaan.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

ik heb denk ik ook last van een ovaale tromel trommel heb als ik hem iets strakker span dan heeft hij een punt dat hij aan loopt.
een kabel met te veel rek kan ook een oorzaak zijn.

en mijn achter naaf is ook niet al te best meer last van los liggende lagers. dus voor mij zal het hoogst warschijnelijk een paar nieuwe naven worden.

maar ik ben wel benieuwd naar die daytona oplossing van joost
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Matthijs1975
4T-MSB beginner

Bericht door Matthijs1975 »

Ik heb ondertussen alvast 2 sets Kitaco remsegmenten besteld bij mijn naamgenoot. Daarnaast heb ik vorige week een mooie set aluminium velghelften binnengekregen. Als ik de segmenten binnen heb, snel monteren die handel. Ben benieuwd of het nog een beetje winst op zal leveren.
b.t.w. 500,00 voor een beetje betere remmerij staat wat mij betreft in het rijtje van dure upgrades.... :lol:
Welk soort "betere" remkabel adviseren de heren dan?
Waarom doet ie dat nou weer?
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Het probleem is vaak dat bijvoorbeeld een SS kabel, en ik denk dat ST hetzelfde heeft, een opgelaste schroefeenheid heeft. Daarmee is je rem natuurlijk heel makkelijk te stellen, maar daardoor wordt het al lastig om bijvoorbeeld zelf iets te fabriceren. Zelf fabriceren is ook al link als je gaat werken met schroeftonnetjes en zal ik niemand adviseren. De keer dat je een keer ECHT al je remcapaciteit nodig heb staat er behoorlijk wat kracht in je remkabel, en dan wil je niet afhankelijk zijn van een gesoldeerd schroeftonnetje.

Er was laatst wel iemand CB-dude (??) die kabeltjes laste, wat wel wat meer kracht kon hebben.

Ikzelf maak mijn koppelingskabels van Citta-remkabels. Die zijn twee keer zo dik en zijn wel makkelijk met schroeftonnetjes te fabriceren. Gaat nooit kapot.

Maar zoals ik het op de uni geleerd hebt gaat een heleboel remkracht verloren in je kabels, zoals hierboven ook al gezegd wordt. Dus kabels zoeken die stugger zijn is een goede optie. De momentsarm die je je met je remhendel omzet in de momentsarm die je kabeltje heeft tenopzichte van het draaipunt is al een factor 10 ofzo. Vervolgens zet je beneden bij je wiel ook een remhevel van 8 (??) centimeter om in een momentsarm van 5 mm (halve diameter van het asje).

Wat je wel ALTIJD moet doen is je remschoenen (in trommelrem) aan de zijranden afschuinen. De trommel slijt vaak niet perfect vlak uit, ook al zijn je remschoenen wel vlak. Dus schuin hem goed af, want dan voorkom je dat alleen de randjes je trommel raken. Daarbij kun je pielen met inkepingen maken en grof schuren.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Volgens mij soldeert CB-Viguur ze en heb ik nog nooit iets anders dan gesoldeerde kabels gezien. Met een teflon binnenvoering komt er al heel wat meer kracht aa bij de rem zelf. Ik smeer m'n kabels het liefst door ze aan de bovenkant in de motorolie te dopen en er aan de andere kant eens flink aan te zuigen. Smaakt ook lekker als je kang genoeg zuigt. Hij blijft zo een eeuwigheid goed gesmeerd.

Zorg dat remas soepel in de plaat draait en dat het gat in de plaat niet uitgelubberd is. Ik haal eigenlijk elke as uit de plaat, maak alles schoon en zet het met wat kopervet erin terug. Niet teveel, de voering moeyt niet gesmeerd worden.

Van de schoenen schuur ik de kopse kanten rond, vooral om piepen te voorkomen. Ik koop gewoon cheapie MT schoenen, die zijn prima. Ik merk wel enorm veel verschil per wiel of per plaat. Soms moet je dus gewoon een beetje experimenteren. Of een wiel bouwen met een trommel die je kent als goed remmend.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

als een tonnetje op een kabel goed gesoldeerd zit krijg je hem er echt nooit meer af.
ik zie alleen de meeste mensen de tonnetje er verkeerd op solderen.
ik doe het als volgt;
kabel en nippel natuurlijk goed schoon
s39 aan bijde kanten smeren
goed heet stoken en soldeer erbij
af laten koelen.
En nu het belangrijkste;
kabel afknippen, ong 5mm vanaf het tonnetje
nippel ik klemmen op de bankschroef
laatste stukje kabel platslaan op de nippel.
weer warm stoken en soldeer erop
nippel weer een beetje rondslijpen zodat ie weer in het busje kan
nu gaat de nippel NOOIT meer los. dan hoef je er ook niet tijdens hard remmen te denken of je nippel wel of niet los schiet
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Spherius
chaly's angel
Bezit: Grotestoeremannenmotor

Bericht door Spherius »

Ik weet niet, maar schroeftonnetjes hebben bij mij nog nooit losgelaten, zonder soldeer.

De zuigmethode van HJ heb ik ook al meerder malen toegepast, goede tip!
**Hona is Tjoei**
Edo

Bericht door Edo »

Spherius schreef:Ik weet niet, maar schroeftonnetjes hebben bij mij nog nooit losgelaten, zonder soldeer.

De zuigmethode van HJ heb ik ook al meerder malen toegepast, goede tip!
Tot die ene keer dat je een keer 10 keer de remvertraging nodig hebt die je normaal toepast omdat er bijvoorbeeld een bus geen voorrang verleent. Bij mij is in combinatie met soldeerwerk ook nog nooit een tonnetje losgekomen, maar toch beproef ik het liever niet.

Overigens vraag ik me dan nog steeds af hoe jullie zelf een kabel fabriceren als er een schroefeenheid op moet zitten voor bij het voorwiel.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Edo schreef: Tot die ene keer dat je een keer 10 keer de remvertraging nodig hebt die je normaal toepast omdat er bijvoorbeeld een bus geen voorrang verleent. Bij mij is in combinatie met soldeerwerk ook nog nooit een tonnetje losgekomen, maar toch beproef ik het liever niet.

Overigens vraag ik me dan nog steeds af hoe jullie zelf een kabel fabriceren als er een schroefeenheid op moet zitten voor bij het voorwiel.
Dan wordt je bij mijn geval over het voorwiel gelanceerd, ook niet aan te raden...
Edo

Bericht door Edo »

Is er hier eigenlijk iemand die daadwerkelijk verschil heeft gemerkt tussen Kitaco en de lokale-brommer-boer-bami-schoenen?

Voor mijn gevoel is het een beetje hoax... Maar is er iemand die er iets zinnigs over te zeggen heeft? Een voering is een voering, en een voering kan wel harder remmen, maar dan slijt hij ook harder...
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

De kitaco remschoen hebben schuine snedes in de remblokken waardoor de remstof sneller wordt afgevoerd. Dus in principe horen deze beter te remmen ja.
(Veel hangt ook af van de rondheid en vlakheid van je remtrommels en niet te vergeten van het materiaal van de remvoering)
Plaats reactie