Kreidler Florret Tank op Honda...?

Hier kun je praten over je honda.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Kreidler Florret Tank op Honda...?

Bericht door v1nce76 »

Kan me voorstellen dat mensen flippen op deze vraag. Maar ik heb het volgende probleem. Mijn SS heeft totaal andere vork dan normaal. Draaicirkel is heel groot. Groot probleem bij parkeren vooral met mijn parkeerplek thuis en omdat SS stuk zwaarder is dan een normale (verstevigd frame, zware vork, dikke wielen en banden etc). De vork aanpassen zou heel moeilijk en kostbaar zijn. Ik !overweeg! dus een wat kortere tank, dat zou wel het probleem oplossen. Bekijk het vanuit een ander perspectief: als het werkt kan ik aan een van jullie een hele mooie SS tank verkopen voor een redelijk bedrag. :) Een SS Tank aanpassen zou misschien ook nog kunnen maar ik kan niet of nauwelijks lassen en denk dat het er sowieso niet mooier op word. Heeft iemand nog een SS tank te koop die er echt totaal niet uit ziet kwa lak maar verder prima werkend is? Of heeft iemand anders een beter idee?

Mijn brom is toch al totaal niet Ori en ik vind goed werkend en praktisch nog altijd belangrijker dan mooi en ori.

Vraag me af, weet iemand hoe veel korter die tank is? Zou je veel aanpassingen moeten maken aan bevesting en zou aansluiten op benzinekraan een probleem worden? Ik bedoel zo een tank:

http://kreidlervrienden.web-log.nl/phot ... tank1b.jpg

Ik zou wel het Kreidler logo eraf proberen te halen, dat gaat me ook te ver.

Maar goed als jullie een veel betere oplossing weten hoor ik het graag!

Dank!
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Kreidler Florret Tank op Honda...?

Bericht door butt head »

en als je nou gewoon de nok van de maximaale stuur uitslag aanpast maakt is het toch een stuk goedkoper dan een andere tank zoeken.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Heb het gevoel dat hij eerder al de tank raakt ipv die nok..
They call it home, i call it house
skodas
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door skodas »

En een benley tankje? Zijn ook iets korter zo te zien.
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

Bangbrosbode schreef:Heb het gevoel dat hij eerder al de tank raakt ipv die nok..
purno ik zeg toch die nok aanpassen

daar mee bedoel ik dat het zooitje eerder de nok raakt dan de tank

ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

butt head schreef:
Bangbrosbode schreef:Heb het gevoel dat hij eerder al de tank raakt ipv die nok..
purno ik zeg toch die nok aanpassen

daar mee bedoel ik dat het zooitje eerder de nok raakt dan de tank
maar, met die nok aanpassen verhelp je volgens mij niet het probleem, een te kleine draaicirkel..

het probleem is als ik het goed begrijp dat de vorkbenen tegen de tank aan komen omdat ze te groot zijn, dus eigenlijk alleen kleinere voorvork of een grotere afstand creëren zou de oplossing zijn.. toch?
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

gewoon mee leren leven. doe ik ook bij mijn monkey.

anders kijken of er een ander T-stuk maken dat de benen iets verder van de tank af komen.
maar om die brommer verkrachten met een kriedler tank :? dan ben je wel erg ver heen

nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Misschien even op het antwoord van vince wachten op de vraag of de vork de tank raakt met meer stuuruitslag als de aanslag wordt versmald?
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

butt head schreef:gewoon mee leren leven. doe ik ook bij mijn monkey.

anders kijken of er een ander T-stuk maken dat de benen iets verder van de tank af komen.
maar om die brommer verkrachten met een kriedler tank :? dan ben je wel erg ver heen
inderdaad, gewoon wat meer gaan sporten! wordt de brommer vanzelf lichter :D
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Die kreidlertank past sowieso niet. Die vallen veel dieper. Een Kreidlerframe heeft een heel dal voor de tank:

Afbeelding
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Nee idd, in zoverre ik het kunnen zien is de nok niet het probleem. Als ik die zou aanpassen zouden de vork(benen) geloof ver zat kunnen. Maar ja dan rag ik dus tegen die tank aan. Dat van die Benley tank is een goeie tip! Maar die zullen wel zeldzaam/kostbaar zijn die tanks toch?

Tja, mijn SS is natuurlijk al verkracht tot bepaalde hoogte. Enkel het blok en het frame (verstevigd) zijn ori en dat vind ik best ok. Keerzijde is dat ik veel stevigere wielen, dikkere/mooie banden, schijfrem voor en achter, hele goede vork en meer heb. Bijna iedere leek die de brom ziet vind hem erg mooi en heel veel mensen gaan er van uit dat het een motor is. Dat was wel een beetje wat ik wilde, gewoon een bruut "lompe" machine die lekker rijd en met de vermaarde betrouwbaarheid van Honda 4 takt. Ik hou ook beetje van Ratbike stijl. Het is ook een beetje dat er heel veel van die Kreidler tankjes te krijgen zijn. Kan er zo een krijgen in redelijke staat voor 25,-.. SS tankjes lijken te beginnen bij 65 voor en dan moet ik hem nog laten aanpassen wat me behoorlijk moeilijk lassen lijkt met zulk dun plaatmateriaal.

Overigens vermoed ik dat een Monkey heeel veel minder weegt dan die aparte SS van mij en dat die ook nog eens een stuk korter is. Nu moet ik soms 8 keer voor en achter uit duwen om brommer een kant op te laten wijzen of mezelf iedere keer een hernia bezorgen.
Maar, heel erg bedankt voor alle goeie tips en dat jullie me niet meteen willen lynchen! :) Ik ga nog eens goed kijken naar hoe veel ruimte ik zou krijgen met andere tank. Mochtten jullie nog meer goede suggesties en ideeen hebben, shoot!
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Heb je nou eigenlijk al eens foto's van dat ding gemaakt of blijf je er voorlopig over praten?
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

@ Jurrien,.. hmm ik weet niet zeker of ik helemaal snap wat je bedoelt. Heb die SS tank er nog nooit af gehaald... Maar je zegt dus dat zelfs als pas je de bevestiging van Kreidler tank aan dat die nooit over het frame van SS heen zal gaan? Of gewoon dat je een wat hogere bevestiging er aan moet lassen?

Fotos had ik laatst in een thread gepost waar jullie er om vroegen... wel oplette heh! ;)

Je moest er wel op klikken en zijn er maar 3 of zo, dat wel.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ook een korte Benley of CD tank steekt net zo ver naar voren als een SS tank. Dat gaat je niet helpen. Er moet blijkbaar iets naar achteren verplaatst. Of het daarvan mooier wordt is nog maar de vraag.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Bedankt Nix... Tja, idd zal wl., niet mooier worden. Maar zolang het niet echt lelijk is en vooral goed werkt zou ik wel blij zijn. Ik bedoel dan heb ik een brommer die wat mooier is maar reken maar dat ik er niet bepaald mooi/als een debiel uit zie iedere keer als ik 5 min bezig ben met parkeer of wegrijden... Of misschien ligt dat niet aan de SS.... :mrgreen:
Plaats reactie