Nee idd, in zoverre ik het kunnen zien is de nok niet het probleem. Als ik die zou aanpassen zouden de vork(benen) geloof ver zat kunnen. Maar ja dan rag ik dus tegen die tank aan. Dat van die Benley tank is een goeie tip! Maar die zullen wel zeldzaam/kostbaar zijn die tanks toch?
Tja, mijn SS is natuurlijk al verkracht tot bepaalde hoogte. Enkel het blok en het frame (verstevigd) zijn ori en dat vind ik best ok. Keerzijde is dat ik veel stevigere wielen, dikkere/mooie banden, schijfrem voor en achter, hele goede vork en meer heb. Bijna iedere leek die de brom ziet vind hem erg mooi en heel veel mensen gaan er van uit dat het een motor is. Dat was wel een beetje wat ik wilde, gewoon een bruut "lompe" machine die lekker rijd en met de vermaarde betrouwbaarheid van Honda 4 takt. Ik hou ook beetje van Ratbike stijl. Het is ook een beetje dat er heel veel van die Kreidler tankjes te krijgen zijn. Kan er zo een krijgen in redelijke staat voor 25,-.. SS tankjes lijken te beginnen bij 65 voor en dan moet ik hem nog laten aanpassen wat me behoorlijk moeilijk lassen lijkt met zulk dun plaatmateriaal.
Overigens vermoed ik dat een Monkey heeel veel minder weegt dan die aparte SS van mij en dat die ook nog eens een stuk korter is. Nu moet ik soms 8 keer voor en achter uit duwen om brommer een kant op te laten wijzen of mezelf iedere keer een hernia bezorgen.
Maar, heel erg bedankt voor alle goeie tips en dat jullie me niet meteen willen lynchen!

Ik ga nog eens goed kijken naar hoe veel ruimte ik zou krijgen met andere tank. Mochtten jullie nog meer goede suggesties en ideeen hebben, shoot!