In de winter rijden
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
Re: In de winter rijden
uit die test van die knul blijkt sterk dat de blanke tectyl het beste middel is tegen roest, maar werkt dit spul ook nog wanneer je spatbord al heeft geroest, kale plekken heeft, putjes enz.?
iemand ervaring mee?
iemand ervaring mee?
jeuj!
-
Paul de Salmiakbal
- Frequent 4T-MSB visitor
*Knul reporting*koen 50 schreef:uit die test van die knul blijkt sterk dat de blanke tectyl het beste middel is tegen roest, maar werkt dit spul ook nog wanneer je spatbord al heeft geroest, kale plekken heeft, putjes enz.?
iemand ervaring mee?
Errm, ik weet niet zeker of tectyl wel goed hecht op roest. Hoe bedoel je ''kale plekken''? Plekken waar geen chroom of verf zit? Daar kan het gewoon overheen aangezien die plamuurmessen ook kaal zijn.
Als er een beetje (vlieg)roest zit op chroom dan zou je het eraf kunnen halen met een staalsponsje/brillo sponsje. Dat haalt echter alleen de roest weg en brengt geen beschermlaag aan dus het chroom zal weer gaan roesten op den duur en zeker icm met zout.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
mooie proef
kaal als: geen chroom meer. er zat ooit roest, heb ik eraf gepoetst en daarbij is het (vietnamese) chroom afgebladerd.
kaal als: geen chroom meer. er zat ooit roest, heb ik eraf gepoetst en daarbij is het (vietnamese) chroom afgebladerd.
jeuj!
-
Paul de Salmiakbal
- Frequent 4T-MSB visitor
Ow het is niet mijn proef hoor, dacht dat je de poster bedoelde ipv de gast die de proef uitgevoerd heeftkoen 50 schreef:mooie proef![]()
Ja dan kun je dat er gewoon op doen. Even zorgen dat de roest eraf is en dan gewoon tectyl derop.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
De binnenkant van je spatborden kun je ook mooi in de zwarte tectyl zetten. Zie je niks van, maar is wel een mooie beschermlaag, zeker aangezien daar slijtage plaatsvindt (rondslingerende ellende als zand, stenen, pekel etc.)
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Paul de Salmiakbal schreef:*Knul reporting*koen 50 schreef:uit die test van die knul blijkt sterk dat de blanke tectyl het beste middel is tegen roest, maar werkt dit spul ook nog wanneer je spatbord al heeft geroest, kale plekken heeft, putjes enz.?
iemand ervaring mee?
Errm, ik weet niet zeker of tectyl wel goed hecht op roest. Hoe bedoel je ''kale plekken''? Plekken waar geen chroom of verf zit? Daar kan het gewoon overheen aangezien die plamuurmessen ook kaal zijn.
Als er een beetje (vlieg)roest zit op chroom dan zou je het eraf kunnen halen met een staalsponsje/brillo sponsje. Dat haalt echter alleen de roest weg en brengt geen beschermlaag aan dus het chroom zal weer gaan roesten op den duur en zeker icm met zout.
Even kort vraagje,
weet iemand een goed adresje waar je die sponsjes kunt kopen?
prijzen?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
de locale super markt heeft brilloChristiaan schreef:Paul de Salmiakbal schreef:*Knul reporting*koen 50 schreef:uit die test van die knul blijkt sterk dat de blanke tectyl het beste middel is tegen roest, maar werkt dit spul ook nog wanneer je spatbord al heeft geroest, kale plekken heeft, putjes enz.?
iemand ervaring mee?
Even kort vraagje,
weet iemand een goed adresje waar je die sponsjes kunt kopen?
prijzen?
maar tectiel over roest gaat wel goed.
je moet alleen niet te zuinig smeren.
ik heb mijn spatbord gewoon gepolijst met chroom polish en een lappen kop op de boormachine
tot nu toe geen roest of narigheid. moet ik er wel bij zeggen de brommer proeft geen tot nauwelijks zout en regen ziet hij ook niet veel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
Blijft het chroom wel mooi als je met zo`n sponsje de roest weg haalt?
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
Ok, dan ga ik dat binnenkort eens proberenEric schreef:Chrome is hard. Zeker met dat fijnere/zachtere wol gebruikt is er weinig aan de hand. De roest richt meer schade aan.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
Eric schreef:Chrome is hard. Zeker met dat fijnere/zachtere wol gebruikt is er weinig aan de hand. De roest richt meer schade aan.
geldt dit ook voor het halfzachte nepchroom van de immi-spatjes?
jeuj!
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Holy shit ik heb nu dus echt een groot probleem, ik heb vandaag denk ik wel 100 meter met mijn blok onder de sneeuw gereden!!! Is hij nu helemaal kapot?
Ja, helemaal,... Gooi maar weg; frame is vast ook te koud geworden net als de banden.Holy shit ik heb nu dus echt een groot probleem, ik heb vandaag denk ik wel 100 meter met mijn blok onder de sneeuw gereden!!! Is hij nu helemaal kapot?
met andere woorden niet meer te redden
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok