Waarde Honda SS50

Hier kun je praten over je honda.
gerbrandicus
Astrealover

Re: Waarde Honda SS50

Bericht door gerbrandicus »

Ik vind 'm veel te duur.
Als jij hem niet koopt raakt hij hem niet kwijt.

Ik zou er flink wat af proberen te halen. Maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen, die man zal wel koppig zijn, dat lees ik alleen al aan de prijs af en uiteindelijk zal je denk ik gewoon die 3000 betalen.
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

Voor hetzelfde geld heb je een ongerestaureerde ss50K1 met alle originele onderdelen die erop horen.
Zo`n K1 is veel waardevaster dan een ss50K3
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=1&fs=1

Met een beetje commandant (groene pot) en alu/chroom reiniger en een potje bandenzwart glimt `ie bovendien net zo mooi als de ss50k3 die je zo graag wil hebben.

Nog mooier: een gerestaureerde ss50-zb2 met schijfrem en 5-bak, je moet alleen even transport regelen, maar een nette prijs is het zeker: http://cgi.ebay.co.uk/honda-ss50-5-spee ... 230c4621ee
Life is too short for lousy coffee.
Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Nexus6 »

Beste Honda liefhebbers.

Hartelijk dank voor alle informatie tot nu toe :!:
Beetje bij beetje wordt ik wijzer in Honda land. Inderdaad het ontbreken van de trapinrichting vind ik jammer. Maar goed ik ga in ieder geval onderhandelen als de tijd daar is. Ik heb afgesproken met de verkoper zodra hij gaat adverteren dat hij contact opneemt met mij. Overgens de verkoper is niet de echte eigenaar. De echte eigenaar was zijn vader die eerder dit jaar is overleden. Bij toeval heb ik de brommer gespot in een fotoalbum van bromfietsclub het Zweefzadel in album toertocht 2008.
Hier zie je een viertal mannen schuilen voor een regenbui.
Nog even een vraag waarom is een SS50k1 waardevaster dan een SS50k3 :?:

Afbeelding

M.v.g.

Nexus6
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

Van de K1 zijn er minder in originele staat over, en is het eerste model honda SS50Z. Vroege modellen zijn gewoon meer gewild dan een latere K3.

De K1 van marktplaats staat nog maximaal 6 dagen op marktplaats. Ik heb de advertentie voor
Cok van den Heuvel geplaatst, maar de advertentie loopt af. De prijs voor die honda is vast.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Nexus6
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Nexus6 »

Dennis schreef:Van de K1 zijn er minder in originele staat over, en is het eerste model honda SS50Z. Vroege modellen zijn gewoon meer gewild dan een latere K3.

De K1 van marktplaats staat nog maximaal 6 dagen op marktplaats. Ik heb de advertentie voor
Cok van den Heuvel geplaatst, maar de advertentie loopt af. De prijs voor die honda is vast.

Groeten,
Dennis
Kwestie van tijd dus...als er geen k1 meer is volgt de k3 vanzelf...ja toch..??
-- Het viertakt geluid is een prachtig opiaat als je het niet te serieus neemt --
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Nee, echt niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

Dus kun je beter een K1 kopen voor 3000 euro, als je die ook mooi vindt.
''UNOX MAN''
four_stroker
4T-MSB addict

Bericht door four_stroker »

Lejon schreef:Kijk in het verkoop topic staat een ss50k0 te koop voor 2350 en die heeft weinig kilometers en is ook 100% origineel. Wel motorkenteken..
Die is verkocht :mrgreen:
Jeroen567
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: .
Honda ss50z '79 (jblm tank)
Honda ss50z '77 (rode tank)
Kaal ss50 Frame in opbouw

Bericht door Jeroen567 »

Ik vind 3000,- wel erg veel voor zo'n ss50.
Als je de tank weg laat (is wel erg mooi) zou je er dan nog steeds zo veel voor betalen?
En zo supper orgineel is i nou ook niet meer. Je moet gewoon mp wat langer in de gaten houden.
(niet in de winter, dan gebeurd er niet veel)
Koop een mooie ss50 tussen de 1500-2000,- en je houd meer dan genoeg geld
over om hem in de zelfde staat te krijgen.
Enkele maanden geleden stond er op mp nog een echt orginele ss50k3 voor 1350,-
(wel met een groene k3 tank, en je moest naar Groningen)

Dus ja... wat wil je.
bagheera
4T-MSB regular
Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
Contacteer:

Bericht door bagheera »

Van de K1 zijn er maar 115 gemaakt destijds. En die rijden nu niet allemaal meer rond. Als je op zoek gaat naar een K1 laat je dan niet wijs maken dat een "echte k1 tank" zonder rand is. Dat is onzin. De K1 is te herkennen aan het frame nummer. 6 cijfers beginnend met een 2. En een korte buddy natuurlijk.

Controleer bij deze SS ook even of de bodemplaat van de buddy van metaal is. Deze doet mij heel sterk denken aan een immi geval met een kunststof bodemplaat.
Als ik naar deze SS kijk krijg ik niet het echte "ori" gevoel. Daarentegen is het wel een mooi exemplaar.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight

Bericht door se7ven »

bagheera schreef:Van de K1 zijn er maar 115 gemaakt destijds. En die rijden nu niet allemaal meer rond. Als je op zoek gaat naar een K1 laat je dan niet wijs maken dat een "echte k1 tank" zonder rand is. Dat is onzin. De K1 is te herkennen aan het frame nummer. 6 cijfers beginnend met een 2. En een korte buddy natuurlijk.

Controleer bij deze SS ook even of de bodemplaat van de buddy van metaal is. Deze doet mij heel sterk denken aan een immi geval met een kunststof bodemplaat.
Als ik naar deze SS kijk krijg ik niet het echte "ori" gevoel. Daarentegen is het wel een mooi exemplaar.
Beweer je nu dat de k1 tank ook met rand is geleverd?
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding
bagheera
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door bagheera »

yep, dat wist ik in eerste instantie ook niet. Honda heeft er een handje van om uit diverse uithoeken dezelfde onderdelen te betrekken, wat resulteert in hetzelfde-maar-net-even-anders. In UK bijvoorbeeld zijn diverse "k1's" met rand geleverd. Maar ook weer zonder. Datzelfde verhaal gaat ook op voor t vaste land. Je kan bij Honda niet altijd uitgaan van dat type onderdeel in niet geleverd op die versie van een brommer. Het is al heel moeilijk om diverse SS modellen uit elkaar te halen. Denk maar aan de SS met een CD frame en kappen SS50E / SS50ZE. Het leuke is dat SS motoren altijd een SS50ZE-xxxxxx nummer hebben. Ik vermoed dat dat staat voor SS50Z Engine. Maar de SS50 (K0) heeft volgens mij weer andere motor nummers, en als ik het goed heb is dat dan weer SS50E (ja die van dat type SS50) SS50 Engine oid.
Enige zekerheid mbt tot het herkennen van een K1 of K3 is het framenummer. K1 = 6 cijfers beginnend met 2 en K3 = 7 cijfers beginnend met 1. Kleur niet tenzij de brommer echt ori is, dan is een k1 het elephant grey en een k3 zwart. Maar na zoveel jaar is net elke k1 nog grijs.

Al dit gepuzzel doet bij mij wel de zin opwekken om eens uit te zoeken hoe het echt zit met al die SS50 modellen. Heb in de 16 jaar die ik nu Honda rijd al veel smaken en mixen voorbij zien komen. Ik ben inmiddels bezig, als ik genoeg goede info heb maak ik er een website van.
Dus mochten er mensen zijn met info of mensen die een goede info bron weten, laat maar horen.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

en ik 3 gehad... :wink:

met alle respect, maar het getal 115 klopt niet.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
bagheera
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door bagheera »

Ik had er één... Had ik nooit moeten verkopen :( (Is naar Jaap.ackermans van t board hier gegaan 4 jaar geleden ofzo, ben benieuwd of ie hem nog heeft in 1 stuk)

Naja, heb nu 1 van de 6411 k3's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: En dan 1 van de 5511 niet jubileum K3's (er waren nl 900 jubileum k3's geleverd na 1981 ;-) )

Motiveer eens dat die 115 k1's niet kloppen? Dit getal komt nl uit de boeken van Honda NL.
Plaats reactie