Verschil tussen Superhead varianten?
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Nee, dat komt door de kettingklotenklapperkabouter
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
- Locatie: alphen a/d rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
200,1 in de nieuweEric schreef:nielspbr schreef:crxjes haalden al jaren daarvoor 160pk uit 1.6 liter.Edo schreef:Klopt inderdaad, of Toyota's VVt-i. Vind ik persoonlijk ook wel gaaf aangezien ze die op zowel de uit- als inlaatkleppen hebben gemonteerd De 1.3 liter variant haalt 100 pk uit het blok ZONDER turbo. Knap staaltje downsizen al zeg ik het zelf.nielspbr schreef:niet alleen de crx. VTEC.
(maar dat werkt niet door verschuiven van de nokkenas maar door het activeren van een extra nokvolger voor de naastliggende aggressieve nok.)
een S2000 haalde 240pk uit 2 liter, nog iets beter.
Als je naar de fietsen gaat heb je dacht ik met 1000cc 180pk in de Kawasaki zx10R
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Hierbij de nieuwe rijbewijsslogan van Koos: Gone in 6 seconds.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
dat duurt lang zeg.nielspbr schreef:Hierbij de nieuwe rijbewijsslogan van Koos: Gone in 6 seconds.
wanneer komt gone in 2 seconds?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Het is voor de normale motorrijder al vrij lastig om de 100 te halen in de fabrieksopgaves van 0-100 onder de 3 seconden. Ik schat dat dat beestje wel boven de 175 zit in 6 seconden.
(2 seconden is ruim voldoende in een 30zone)
(2 seconden is ruim voldoende in een 30zone)
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
wat dacht je van gas geven en lomp de koppeling op laten komen waar voor ze je artikel 5 voor kunnen schrijven
zelfs jij kan het nog met je turbo monkey
zelfs jij kan het nog met je turbo monkey
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
*koppeling? in één bij 20 het gas opendraaien is al voldoende*
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
het lukt mij niet om mijn cb550 of kawa omhoog te krijgen zonder de koppeling(heb het ook nooit geprobeerd)
bij de dax lukt het wel maar dat is niet zo moeilijk.
nu bedenk ik me nog mijn eerste motor een bmw f650 frituro lukte het wel als het gas hele maal open ging maar dat was ook niet echt een over duidelijk artikel 5
bij de dax lukt het wel maar dat is niet zo moeilijk.
nu bedenk ik me nog mijn eerste motor een bmw f650 frituro lukte het wel als het gas hele maal open ging maar dat was ook niet echt een over duidelijk artikel 5
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Het motorisch rendement ligt bij moderne motoren rond de 90%, dat is dus 10% verlies. Vind jij dat nihil? Als je ziet hoe plat de zuigers tegenwoordig zijn, is het duidelijk dat DAAR niks meer aan "getuned" kan worden, als je levensduur en kwaliteit wilt behouden. Dan moeten we dus ergens anders verliezen verkleinen om zonder iets aan de motor te veranderen TOCH een hoger rendement te behalen.Jurrien schreef:Ja, maar je merkt toch ook dat als je over het bovenste punt van de nok bent, de motor uit zichzelf vooruit schiet? Dat is alle kracht die je zojuist in de klepveer hebt gestopt, die komt dan weer vrij.
Natuurlijk gaat dat niet verliesloos, maar volgens mij is dat verlies nihil met lopende motor (lopende motor, want dan heb je een optimale smering van het nokkenas-tuimelaar-contactvlak.)
Dan kom je dus toch uit op de distributie en klepbediening... Wat jij zegt over dat je de energie van de veer weer terugkrijgt geldt bij 20 toeren per minuut. Denk jij dat bij 15.000 toeren per minuut je die energie alsnog terug krijgt? En hoe denk je dat jouw distributieketting of riem die energie gaat overdragen aan de kruk-as? Volgens mij kan een ketting/riem alleen trekkrachten overbrengen, geen duwkrachten. Ofwel; je motorisch rendement wordt er niet hoger van.
Trivia; als jij jouw nokkenas ronddraait, voel je hem zwaar gaan als de klep op tuimelen staat en als je over dat dode punt heen bent voel je hem automatisch doordraaien. Als we de energie hebben teruggekregen zoals jij zegt, waarom blijft de nokken-as dan niet doordraaien?
Het is laat, bedtijd!
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Bitchfight!!!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Niet zo stoken joh
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
De nokkenas draait niet verder door een gebrek aan massa en een overmaat aan wrijving op bepaalde punten.
De desmonok zo ook door wrijving stoppen als de kleppen en tuimelaars teveel massa hadden. Die blijft ook niet eeuwig draaien. en wordt niet door de nok vooruit geduwd.
De desmonok zo ook door wrijving stoppen als de kleppen en tuimelaars teveel massa hadden. Die blijft ook niet eeuwig draaien. en wordt niet door de nok vooruit geduwd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Verschil tussen Superhead varianten?
Natuurlijk heb je energie nodig om dingen op gang te houden, niks is wrijvingsloos.