In de winter rijden
Re: In de winter rijden
Ook ik rijd met mijn C50 in de winter (anticiperend op gladde stukken), ondanks alle troep op de weg bescherm ik mijn Honda niet. Wel spuit ik na elke rit met de tuinslang de C50 grondig schoon, daarna met wat water en spons na 'boenen', wat afzemen, en daarna weer de schuur in. Het blok is bijna niet warm te krijgen, maar ja, Honda staat voor kwaliteit, in winter en in zomer.
Gelukkig heb ik nu een comfortabel Vespa scherm gemonteerd, koud heb ik het niet, ik merk wel dat bij erge kou de voorremkabel wat stroef gaat. Wat kan je hiervoor het best gebruiken?
Gelukkig heb ik nu een comfortabel Vespa scherm gemonteerd, koud heb ik het niet, ik merk wel dat bij erge kou de voorremkabel wat stroef gaat. Wat kan je hiervoor het best gebruiken?
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Olie, vet wordt hard bij lage temperaturen.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Met dit weer zou ik er niks tussen doen, ik heb laatst ook een kabel volgezogen met olie, maar die ging ook niet bijster soepel meer 
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Edo
Bij ons op het werk (lease/onderhoudsbedrijf 4-takt bezorgscooters voor de horeca) is de praktische ervaring dat je het beste een kabel kan doorspuiten met remreiniger, om ECHT goed te reinigen, daarna volledig doorspuiten met kruipolie.
Tip: koop zo een ding, heb je je hele leven profijt van

Google "Cable lube tool"

Google "Cable lube tool"
-
Edo
En hier nog een plaatje om te laten zien hoe het werkt:

-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ik gebruik altijd van die Kroon ketting olie voor het smeren van mijn kabels (en ketting trouwens ook).
DEZE
Nog nooit problemen gehad met vast gevroren kabels ofzo, ook niet bij mijn (ex) bakbrommer die altijd in weer en wind buiten stond.
DEZE
Nog nooit problemen gehad met vast gevroren kabels ofzo, ook niet bij mijn (ex) bakbrommer die altijd in weer en wind buiten stond.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Een nadeel van veel ketting vetten vind ik alleen dat ze erg taai worden, dat is voor een ketting heel gunstig, maar voor een kabel niet..
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Die kroon is ook geen ketting vet, maar ketting olie. Deze blijft dus wel dun, voor een fiets ketting prima, voor een brommer ketting minder handig omdat er dan een gedeelte weer af geslingerd word. Toch gebruik ik die ook voor mijn brommer, heb toch een ketting kast. Verder gebuikt ik dit al jaren, en ik heb nog nooit een vast zittende of stroef lopende kabel gehad.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Kun jij mij zo'n ding verkopen?Edo schreef:Bij ons op het werk (lease/onderhoudsbedrijf 4-takt bezorgscooters voor de horeca) is de praktische ervaring dat je het beste een kabel kan doorspuiten met remreiniger, om ECHT goed te reinigen, daarna volledig doorspuiten met kruipolie.
Google "Cable lube tool"
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
En voor mij een achterover drukken 
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Ik heb daytona handvat verwarming, maar die werkt echt wel. Hij heeft 2 standen, start en on, in de start stand krijg je zere handen van de hitte.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
zoon ding lijkt mij ook handig meestal als ik een kabel probeer te smeren zit er meer olie aan de buitenkant dan in de kabel zelfKippenverver schreef:Kun jij mij zo'n ding verkopen?Edo schreef:Bij ons op het werk (lease/onderhoudsbedrijf 4-takt bezorgscooters voor de horeca) is de praktische ervaring dat je het beste een kabel kan doorspuiten met remreiniger, om ECHT goed te reinigen, daarna volledig doorspuiten met kruipolie.
Google "Cable lube tool"
last van koude klauwen?
koop deze dingen. moet je wel even een dynamo monteren of een accu achterop de brommert
maar dan heb je echt geen last meer van koude klauwen.

zelf heb ik die handschoenen ook. ik moet zeggen het is een wereld uitvinding als je 200km moet maken op de motor in de winter
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
Ik zal wel even aan mijn baas vragen of hij een doos van die dingen kan kopen, zet ik het in het verkoop-topic.
Geduld
**TOEVOEGING** Ik heb zelf geen negatieve gevolgen van het gebruik van remreiniger meegemaakt, dus ik denk het eerlijk gezegd niet. Wat het handige van die tool is, is dat je de kabels echt DOORSPUIT, je schroeft dat adaptertje op je kabel, zet je spuitbusrietje/buisje op dat ding en begint te spuiten.
Niks gaat er naast als je hem goed monteert en het mooiste is dat alles wat je teveel spuit inclusief vuil/corrosie/etc. er aan de andere kant van de kabel als een gek uitspuit (uitkijken voor je ogen, ik heb het meerdere keren meegemaakt hehe)
Geduld
**TOEVOEGING** Ik heb zelf geen negatieve gevolgen van het gebruik van remreiniger meegemaakt, dus ik denk het eerlijk gezegd niet. Wat het handige van die tool is, is dat je de kabels echt DOORSPUIT, je schroeft dat adaptertje op je kabel, zet je spuitbusrietje/buisje op dat ding en begint te spuiten.
Niks gaat er naast als je hem goed monteert en het mooiste is dat alles wat je teveel spuit inclusief vuil/corrosie/etc. er aan de andere kant van de kabel als een gek uitspuit (uitkijken voor je ogen, ik heb het meerdere keren meegemaakt hehe)