info PS50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Re: info PS50

Bericht door Lejon »

matjer schreef:het is ook wel zuinig, maar niet als je 1 op 150 wilt rijden :P
Mathijs heb jij uberhaupt ooit zo een ding in je leven gezien :P
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
matjer
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door matjer »

ja toevallig wel lejon, er ligt ook een mooi boek hier, gekregen van mijn achteroom, over alle honda-modellen ooit uitgebracht.
Trotse bezitter van een honda SS50
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Aan je reactie niet te lezen. " het is een zuinig motortje" ( verhaal over rendement en ijzeren cilinderkop) " het is toch geen zuinige motor"
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Sven H schreef:
NIX schreef:Zijn jullie van dat TNO project?
ja klopt :)
Waarom hebben jullie voor dit blokje gekozen? De ecoblokjes van Honda zijn echt al superzuinig van zichzelf. Aan dit blokje moet je echt alles zelf doen, en er is maar weinig aan te verbeteren omdat het al zo'n ondergedimensioneerd geval is en in de meeste gevallen ook nog tot op de draad versleten. Er worden zo goed als geen nieuwe onderdelen voor gemaakt, dus moeilijk te krijgen of duur. Niet om je project af te kraken, vaak komen eigenwijze mensen een stuk verder dan iedereen dacht, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Matjer, met alle respect, maar je kraait maar wat in de ronte...

De topic starter? is het een stoterstangen model? Of met een bovenliggende nok(kop is dan van alluminium)

Opzich lijkt het mij geen verkeerde basis, het model met de allu kop dan.
Daarmee redde ik de 1 op 70-75 en dat constant volgas...(dat was dan 45 km/h)
en mijn pa redde letterlijk de 1 op 100 met een ps.

Echter zie ik weinig mogelijkheden er veel aan te verbeteren, buiten de onsteking... De rest is al zo miniscuul en licht.

Wat betrefd de NT50 motor, dan ga ik uit van het gk4 model(dit aangezien het model met gb2 top-end niet zo zuinig is(in verhouding dan)...
Hiermee redde ik 1 op 65 en dat was altijd hoog door in toeren, en volgas. zo'n 75 km/h... met 50cc en onzinnig veel toeren.
Echter zie ik wel een hoop mogelijk heden om er nog winst mee te behalen.
De bak is overigens al volledig gelagerd bij zo'n blokje(kogellagers en naaldagers) de nok inderdaad ook...
Compressie verhogen zou vrij makkelijk kunnen, zuiger van een crf50 pakken(die zijn hoge druk)
Nog kleiner teurtje, en er valt volgens mij een hoop te verlichten.
Owja, en Gouke, gk4 heeft ook geen squishrand, dat is gb2... :wink:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Sven H
4T-MSB beginner

Bericht door Sven H »

Hmmm... jammer dat er niet zoveel aan gedaan kan worden :(
Maar ik krijg in ieder geval al heel veel meer. Bedankt daarvoor :D
Weet iemand misschien waar ik iets over zo'n eco blok kan vinden.
Googele krijg ik niet veel en ook op het forum wordt geen eco blok aangeboden (voor zover ik kan vinden)
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Laat Niek je even alles over Gk en GB 24 en 6 uitleggen. Ik ga er alleen maar van stotteren.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

grrrrrrrrr! Alweer...

Ze noemen een NT gk4 blok ook wel een Eco blok.
Blokken zoals dat zijn afkomstig van bijvoorbeeld een ZB50, NT dax/monkey, crf50/xr50, benley/cl50...
Dat zijn de gene met kleine klepjes en gelagere nok.

Hier heb je ook replica's van, waar makkelijker/goedkoper aan te komen is, en die zijn dan bijvoorbeeld van zoncheng of skyteam.

Echter heb ik zoiets...Gelijk van het PS50 blok idee afstappen omdat er iemand iets suggereert, en er wat mensen daar maar achteraan praten?
Ik denk dat een bovennokker PS50 blok zo gek nog niet is... Enkel zal ik zo snel niet weten waar er makkelijk winst te behalen is. Wel weet ik dat een PS blok eerder voor zo'n project gebruikt is, evenals een ss50. Echter ben ik vergeten wat die kwa verbruik deden. Maar 1 op 400 lijkt mij niet haalbaar...

Maarja, wie ben ik, en wat weet ik daarvan?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Ongeacht wat voor motor je gebruikt en hoe hoog het rendement van het motortje is valt de meeste eer te behalen aan de vorm van het voertuig (zo'n banaan heeft een frontaal oppervlak van een voetbal en de aerodynamica van een straaljager = goed).

Terug naar de motor; de ideale situatie zou naar mijn idee zijn om een motor te nemen met een hoog motorisch rendement. Dus het liefst gelagerde distributie, gelagerde bak. Daarbuiten is een stoterstanger naar mijn idee geen kandidaat omdat de stoterstangen een enorme weerstand leveren en dus je rendement verlagen. Die lange stangen moeten bij elke 4 slagen volledig naar boven en naar beneden (accelereren, decelereren = vermogensverlies).

Dat hier mensen roepen dat die motortjes met gemak 1 op 70 of 1 op 100 liepen op hun brommer is omdat er op gereden wordt als een trutteschudder. Neem maar een bore-up 85cc SS blok en ga daar maar eens als een oud vrouwtje op rijden (opschakelen bij de 3000 toeren, etc.) en hoogstens 60 km/u, dan haal je die verbruiken ook.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Mits met kleine klepjes, kleine kanaaltjes en een tamme nok.
Sven H
4T-MSB beginner

Bericht door Sven H »

niek is ik schreef:grrrrrrrrr! Alweer...

Ze noemen een NT gk4 blok ook wel een Eco blok.
Blokken zoals dat zijn afkomstig van bijvoorbeeld een ZB50, NT dax/monkey, crf50/xr50, benley/cl50...
Dat zijn de gene met kleine klepjes en gelagere nok.

Hier heb je ook replica's van, waar makkelijker/goedkoper aan te komen is, en die zijn dan bijvoorbeeld van zoncheng of skyteam.

Echter heb ik zoiets...Gelijk van het PS50 blok idee afstappen omdat er iemand iets suggereert, en er wat mensen daar maar achteraan praten?
Ik denk dat een bovennokker PS50 blok zo gek nog niet is... Enkel zal ik zo snel niet weten waar er makkelijk winst te behalen is. Wel weet ik dat een PS blok eerder voor zo'n project gebruikt is, evenals een ss50. Echter ben ik vergeten wat die kwa verbruik deden. Maar 1 op 400 lijkt mij niet haalbaar...

Maarja, wie ben ik, en wat weet ik daarvan?
Het is ook niet dat we gelijk van het idee wilden afstappen, dat kan overigens ook niet. Het is alleen dat ik er dan wat informatie over kan zoeken. Bedankt trouwens :)
Sven H
4T-MSB beginner

Bericht door Sven H »

Edo schreef:Ongeacht wat voor motor je gebruikt en hoe hoog het rendement van het motortje is valt de meeste eer te behalen aan de vorm van het voertuig (zo'n banaan heeft een frontaal oppervlak van een voetbal en de aerodynamica van een straaljager = goed).

Terug naar de motor; de ideale situatie zou naar mijn idee zijn om een motor te nemen met een hoog motorisch rendement. Dus het liefst gelagerde distributie, gelagerde bak. Daarbuiten is een stoterstanger naar mijn idee geen kandidaat omdat de stoterstangen een enorme weerstand leveren en dus je rendement verlagen. Die lange stangen moeten bij elke 4 slagen volledig naar boven en naar beneden (accelereren, decelereren = vermogensverlies).

Dat hier mensen roepen dat die motortjes met gemak 1 op 70 of 1 op 100 liepen op hun brommer is omdat er op gereden wordt als een trutteschudder. Neem maar een bore-up 85cc SS blok en ga daar maar eens als een oud vrouwtje op rijden (opschakelen bij de 3000 toeren, etc.) en hoogstens 60 km/u, dan haal je die verbruiken ook.
We gebruiken ook een ligfiets, de Quest. (Die banaan op de voorige pagina :P)
Plaats reactie