Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Als je rempompen- en cilinder uit elkaar haalt, moet je dit echt insmeren met speciaal remcilindervet (van 18 euro per tubetje) of kun je ook een ander soort vet pakken?!?
Dankzij TNT is de pickup van m'n cdi onsteking afgebroken. Kan ik die er weer op laten lassen?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
In plaats van dat blauwe Ate vet kun je ook wat remvloeistof pakken om de cups of O-ringen wat te smeren (weet niet met welke remmen je bezig bent). Sommigen smeren bij autoremcilinders de zuigers met kopervet in, maar ik denk dat de cups daarvan gaan uitzetten en week worden. Ik heb trouwens een tube met Ate vet liggen. Doe ik al vele jaren mee.Jurrien schreef:Als je rempompen- en cilinder uit elkaar haalt, moet je dit echt insmeren met speciaal remcilindervet (van 18 euro per tubetje) of kun je ook een ander soort vet pakken?!?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
NIX
- chaly addict
Zit de MZ rem vast? Dat zou kwalitatief onmogelijk moeten zijn.
-
NIX
- chaly addict
Onder het motto: If it aint broken...
Nee, het bewoog niet soepel. Maar het zat niet vast. Ik heb in elk geval alles uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt. Nu dus weer in elkaar. Dat gezeik heb je elke keer, haal je iets uit elkaar, moet het weer in elkaar.
-
NIX
- chaly addict
Het blauwe vet is alleen voor het hydraulisch gedeelte. De pen of pennen waar de klauw op hangt mag je met gewoon vet doen, he?
Welke moer heb ik nodig om m'n achterste/onderste blokbout vast te zetten? Moet de bout bestellen want die is verdwenen (wtf) maar ik kan die moer nergens vinden op rovaza site.
Honda SS50 125cc 49cc
Volgens mij gewoon een m8-moer met normaal draad, kun je voor een paar centen bij de bouwmarkt halen. Neem je blokbout mee en schroef de moer van jouw keuze er op om te kijken of het de goede is.
-
NIX
- chaly addict
Bij een SS of C Zit daar ook de rempookveer op. Maar de draad is gewoon m8.