h5speedje schreef:NIX schreef:Haha, ben hier ook e.e.a. aan het combineren. Weet al niet eens meer wat wat ook weer was, maar het rijdt tenminste.
Ik had al eens eerder geopperd dat bv gb2 een standaard drijfstang is +2mm dus zul je theoretisch 2mm voetpakking ertussen moeten doen zal het kunnen passen..
Ik heb al eens een kop aan puin gedraaid en van een maat een setje geleend; dit was met een 126 zuiger en volgens mij een 50 kopje...is ook al weer jaren terug natuurlijk..volgens mij 2 of 3 voetpakkingen..
Mijn kapotte kop had een chokeklep geprobeerd te mengen met het benzine luchtmengsel.. en nee niet dat ronde plaatje met veer...nee de hele chokeklep
Uhm, even hoe ik denk:
gb2, is inderdaad ongeveer 2mm langere drijfstang als OT.
Dus komt je zuiger 2mm te kort om de zuiger boven in te laten komen bij een OT krukas.
Dus mis je 2mm compressie om het zo te zeggen...
Dus dan zou ik juist zeggen, zo dun mogelijke pakkingen?
En... dan is het even de vraag of de zuiger de kleppen gaat raken? waarschijnlijk niet, aangezien inderdaad, gb2 70 kop praktisch het zelfde is, op een squishrand en minder diepe verbrandingskamer na...
Dus dan zou die 2 mm die je ''te kort'' komt, het probleem van de squishrand kunnen verhelpen???
Of denk ik nu compleet verkeerd???
En nu ik er langer over na denk, zou het dus misschien toch plug and play kunnen werken... Maar geheel optimaal zal het niet zijn.
NT gb2 top-end op OT drijfstang werkt in iedergeval wel, ondanks het beetje mindere compressie...