Uitlaat/steppenbalk op SS50

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Uitlaat/steppenbalk op SS50

Bericht door Camiel »

Goeienavond!

Ik had een aantal vragen over een 'tjoening' uitlaat op een SS. Van de zomer wil ik dus m'n SS motor laten keuren, en dan een dik blokje eronder. Maargoed, ik denk dat m'n standaard SS uitlaat teveel afknijpt. Ik rijd nu met 125cc maar wil als hij motorgekeurd is er wellicht meer opzetten.

Ik heb nu een ori Honda steppenbalk waarvan ik het standaard-oogje heb afgeslepen en de steppenbalk 180 graden heb omgedraaid zodat hij op mijn nieuwe blok pastte, en ik heb een middenbok als standaard. Ik heb alleen zo'n sterk vermoeden dat een onderliggende uitlaat als een zero rose, takegawa bomber oid niet gaat passen met een middenbok.

Wat voor steppenbalk past er dan wel op zodat ook de uitlaat er onderlangs gaat, en ik nog steeds een standaard kan monteren?

En heeft er iemand ervaring met een zero rose op een SS/125+cc? Ten eerste: is het goed te monteren? En is het echt te luid om te toeren of is het goed te doen? Niet dat ik vaak volgas zal rijden als hij erop zit, harder dan 80 rijd ik nu bijna ook nooit.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Camiel op 17 feb 2011 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda SS50 125cc 49cc
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Uitlaten op SS50

Bericht door NIX »

Je moet een standaard steppenbalk verbuigen op de rechtervoetsteun. De bocht moet een cm of 4 verder naar buiten. Dus eerst buig je de rechterkant helemaal recht en dan op de juiste plek opnieuw de bochten erin. Dan heb je gewoon je jiffy nog en past alles zonder ringen of andere foute aanpassingen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

bami(skyteam) monkey steppenbalk, uitlaat onder de steppenbalk door.

Ik ben tot nu toe geen blok tegengekomen waar een skyteam steppenbalk niet onder past. (nice weet ik niet)
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Okee dus een onderliggende pijp zou passen met 1) een aangepaste/verbogen ori steppenbalk, wat NIX zegt en 2) een standaard skyteam steppenbalk, wat Niels zegt?

En zoiets http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=3&fs=1 zou dus moeten passen?
Honda SS50 125cc 49cc
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Camiel schreef:Okee dus een onderliggende pijp zou passen met 1) een aangepaste/verbogen ori steppenbalk, wat NIX zegt en 2) een standaard skyteam steppenbalk, wat Niels zegt?

En zoiets http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=3&fs=1 zou dus moeten passen?
Iemand?
Honda SS50 125cc 49cc
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Re: Uitlaat/steppenbalk op SS50

Bericht door Mano »

Of het past weet ik niet, maar die steppenbalkjes zijn iig wel handig als je eens pech hebt en moet lopen,,kan je het stepje aan de kant waar je loopt opklappen,, scheelt blauwe plekken op je benen,..wel ff vastbinden
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Mano schreef:Of het past weet ik niet, maar die steppenbalkjes zijn iig wel handig als je eens pech hebt en moet lopen,,kan je het stepje aan de kant waar je loopt opklappen,, scheelt blauwe plekken op je benen,..wel ff vastbinden
je kan ook je brommer als 'step' gebruiken! gewoon rechtervoet op de steppenbalk en gaoon..

(iets met veel ervaring)
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

ciebie schreef:
Mano schreef:Of het past weet ik niet, maar die steppenbalkjes zijn iig wel handig als je eens pech hebt en moet lopen,,kan je het stepje aan de kant waar je loopt opklappen,, scheelt blauwe plekken op je benen,..wel ff vastbinden
je kan ook je brommer als 'step' gebruiken! gewoon rechtervoet op de steppenbalk en gaoon..

(iets met veel ervaring)
Dit kan ik ook zeker beamen uit ervaring! Lopen met een SS aan de hand krijg je toch wel rugpijn van. Alleen krijg ik wel vaak kramp aan m'n ene step been waarna ik moet wisselen.
Honda SS50 125cc 49cc
Plaats reactie