Carburateur afvlakken / vlakken
Re: Carburateur afvlakken / vlakken
Ik heb nooit eerder een krommere vlotterbak gezien dan deze. Gapende kloof tussen de carburateur helften. Benzine liep er zo uit toen ik de nieuwe pakking had geplaatst (overdreven optimistisch). Ik heb de bakjes dus al flink wat vlakker, maar nu blijkt de afdichting niet (meer) te passen. Ik heb ook contact opgenomen met de winkel. Misschien heeft hij nooit goed gepast omdat het een verkeerd type is. Ik hoor nog van ze. Ik heb de eerste keer niet zo goed kunnen kijken, omdat ik alleen de onderste helft los had terwijl de benzineslangen er ook nog aan zaten. Dat gaat net met de vlotter en sproeier enzo, maar lekker werken is het niet.
Het inkorten van een rubber afdichting is niet mogelijk he?
Het inkorten van een rubber afdichting is niet mogelijk he?
Een bromfietsrijder begrijpt precies waarom een hond graag met zijn kop uit het raam rijdt!
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Contacteer:
Bepaalde - immitatie - rubber pakkingen gaan door benzine uitzetten!C50 schreef:Het inkorten van een rubber afdichting is niet mogelijk he?
Leg 'm een nachtje te drogen op een cv-radiator.
Ik weet bijna zeker dat ie dan weer past ......
Cheers, Richard.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Het is een originele Honda afdichting. Ik zal hem eens te drogen leggen. je weet nooit. Scheelt weer 25 euro voor een setje.
Een bromfietsrijder begrijpt precies waarom een hond graag met zijn kop uit het raam rijdt!
Bingo! Toen ik vanmiddag naar aanleiding van deze tip de ring op de verwarming wilde gaan leggen, bleek hij alweer tot zijn oorspronkelijke vorm teruggekeerd te zijn. Ik kon hem zonder probleem monteren. Vlotternaald en een aantal kleinere afdichtingen vernieuwd, carburateur stevig dichtgeschroefd en gemonteerd, beetje benzine in de tank gedaan, trappen en lopen. Tot nu toe blijft hij droog, maar een wat langere rit zal een betere test zijn. Mocht hij weer gaan lekken of andere problemen vertonen, dan denk ik dat ik toch opzoek ga naar een goede gebruikte originele.Bepaalde - immitatie - rubber pakkingen gaan door benzine uitzetten! Leg 'm een nachtje te drogen op een cv-radiator. Ik weet bijna zeker dat ie dan weer past.
Ondertussen heb ik enkele testritjes gemaakt waarbij het blok aardig warm is geworden. De carburateur is mooi droog gebleven en lijkt nu probleemloos te werken.
een gevaarlijk voorstel !!
Zou je de oren ook niet terug kunnen dwingen met dunne lange schroeven (of draadeinden en boutjes) in een plankje en dan de carburateur op zijn kop en dan alles aandraaien?
Een beet je moeilijk om te omschrijven maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
De 'oren' zijn toch ook zo krom geworden, dan moet je het toch ook weer terug kunnen 'buigen'?
De vlotterbak zou je ook zo kunnen benaderen.
is zomaar een gedachte.
jupio
Zou je de oren ook niet terug kunnen dwingen met dunne lange schroeven (of draadeinden en boutjes) in een plankje en dan de carburateur op zijn kop en dan alles aandraaien?
Een beet je moeilijk om te omschrijven maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
De 'oren' zijn toch ook zo krom geworden, dan moet je het toch ook weer terug kunnen 'buigen'?
De vlotterbak zou je ook zo kunnen benaderen.
is zomaar een gedachte.
jupio
Met geduld lukt alles!!
[quote]Zou je de oren ook niet terug kunnen dwingen met dunne lange schroeven (of draadeinden en boutjes) in een plankje en dan de carburateur op zijn kop en dan alles aandraaien?[/quote] Goh, dit zou best eens kunnen werken. De kans op scheuren en breken is wel aanwezig denk ik. Het spul is volgens mij nogal fragiel. Heb je het zelf al eens succesvol gedaan zo dan?
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
de 'oren' van een krom geworden ss carb flens heb ik wel eens gewoon met een hamer rustig terug getikt....carb in de hand, met de hamer op de punt tikken....tis zo zacht dat het ging...daarna 'gevlakt' maar dat is eigenlijk niet echt nodig, want hij dicht op de 0-ring...als je spruitstuk maar vlak is!
grote klappen, snel thuis
Maar bij mijn carburateur ging het om beide helften en niet om de aansluiting naar het spruitstuk. Daar heb je flink wat 'vlees'.als je spruitstuk maar vlak is
Is de o-ring in contact geweest met benzine? Dan zie je vaak dat deze opzwelt. Viton ringen gebruiken ipv NBR.C50 schreef:Ik had het toch niet al te abstract omschreven dacht ik, maar misschien heb je gelijk en denkt iedereen dat ik het over de inlaat heb. Niet dus. Nog iets geks ontdekt. Ik had een nieuwe afdichting gekocht, die heeft er een paar nachtjes tussen gezeten. Nu blijkt hij een maatje te groot te zijn geworden! Kan dat zomaar en hoe kan een rubber afdichting zo snel oprekken? Kan ik het (retedure) ding terug brengen naar zijn originele toestand?De helften van de oude carburateur van mijn C50 zijn zo krom als de rug van mijn oma. Een originele pakking dicht niet meer af. Ik kan hem na montage zo zien liggen door de ontstane spleet.
Het is alemaal al opgelost. Hij was in contact met benzine gekomen. Zoals te lezen is, was de oplossing om hem een nachtje te drogen te leggen.Is de o-ring in contact geweest met benzine? Dan zie je vaak dat deze opzwelt. Viton ringen gebruiken ipv NBR.
Tot slot: Hij is tot vandaag de dag kurkdroog gebleven.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Ik was ten einde raad, met m'n pc50 carbje; dat ding lekte ook.
Heb bij de automaterialenzaak goede vloeibare pakking gekocht.
Nu een flinterdun laagje aangebracht (met m'n vinger) aan de buitenzijde van het vlotterbakje,ik bedoel met buitenzijde; de buitenkant van de O ring vlotterbak,zodat bij het in elkaarschroeven géén pakking de vlotterbak ingeperst wordt(slecht voor latere verstopping)
Moet dus langzaam dicht geschroefd worden.
Een nachtje laten drogen (zonder benzine erin).....en klaar!! zit al een jaar lang dicht.
Ik denk dat niet iedereen dit dé oplossing vind
!!! maar het werkt 
Heb bij de automaterialenzaak goede vloeibare pakking gekocht.
Nu een flinterdun laagje aangebracht (met m'n vinger) aan de buitenzijde van het vlotterbakje,ik bedoel met buitenzijde; de buitenkant van de O ring vlotterbak,zodat bij het in elkaarschroeven géén pakking de vlotterbak ingeperst wordt(slecht voor latere verstopping)
Moet dus langzaam dicht geschroefd worden.
Een nachtje laten drogen (zonder benzine erin).....en klaar!! zit al een jaar lang dicht.
Ik denk dat niet iedereen dit dé oplossing vind