inrijden
Ja ik ben nog steeds erg benieuwd naar dat artikel, waren al verschillende mensen die zo succesvol hadden ingereden.. Als ik het ff kort samenvat is het dus rustig warmrijden, dan 50 km vol planken in verschillende toeren en dan is je blokje klaar. Pre is dat denk ik wel dat je meteen een goede afstelling hebt...
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Lijkt me een hele slecht samenvatting...Lennaert schreef:Ja ik ben nog steeds erg benieuwd naar dat artikel, waren al verschillende mensen die zo succesvol hadden ingereden.. Als ik het ff kort samenvat is het dus rustig warmrijden, dan 50 km vol planken in verschillende toeren en dan is je blokje klaar. Pre is dat denk ik wel dat je meteen een goede afstelling hebt...
The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration
Ben ik nou zo bizar slecht in engels en moet ik mijn excuses aanbieden of me verontschuldigen dat ik niet alle details heb vermeld. Maar daarom was het ook een korte samenvatting..Remember that both hard acceleration and hard engine braking (deceleration) are equally important during the break in process
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
**Met een opgewarmde motor!ml03zl schreef:Het belangrijkste van de motortuneusa-methode is snel optrekken en afremmen op de motor, dat is heel wat anders dan 50km vol planken.
Overigens was dat gequote stukje van mij, op pagina 1.
Ik heb mijn kopje en cilinder overigens laatst even van het blok getrokken, en er was geen schade te zien, alleen wat tekenen van niet altijd helemaal goed opgewarmd te hebben, maar dat komt omdat ik hier voor de deur meestal met auto's mee moet komen die allemaal vrij hard rijden
Het zag er allemaal goed uit, en de olie en benzine waren allebei mooi aan hun eigen kant van de zuigerveren gebleven.
Naar mijn mening moet dit dus een goede manier zijn. Maar toch is voorzichtigheid belangerijk. Opwarmen is the key, en in veel verschillende toeren in verschillende versnellingen rijden, en niet teveel in de lage toeren blijven hangen.
Als je hem goed inrijdt kan het zijn dat je de brom ook opnieuw moet afstellen na een paar honderd km, omdat de rij-eigenschappen veranderen door een zuiger die bijv. makkelijker door de cilinder glijdt.
Succes!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Het grootste risico is dat bij inrijden de boel wat heter wordt dan bij een ingereden motor. Dat komt omdat alle oppervlakten nog niet op elkaar glad gepolijst zijn. Maak je de boel nou te heet omdat je ook nog hard rijdt, dan polijst je niet maar vreet je en heb je straks een ingelopen versleten blokje dat qua spelingen tegen of over de slijtgrens zit. Dat risico loop je minder met rustig inrijden. Maar dat over het rustig opwarmen klopt nog het meest. Zelfs een volledig ingelopen motor heb je zo kapot als je ophoudt met die rustig warm te rijden maar meteen flink ermee gaat branden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
eric123
- Frequent 4T-MSB visitor
kijk daar heb ik wat aanMarinus84 schreef:**Met een opgewarmde motor!ml03zl schreef:Het belangrijkste van de motortuneusa-methode is snel optrekken en afremmen op de motor, dat is heel wat anders dan 50km vol planken.
Overigens was dat gequote stukje van mij, op pagina 1.
Ik heb mijn kopje en cilinder overigens laatst even van het blok getrokken, en er was geen schade te zien, alleen wat tekenen van niet altijd helemaal goed opgewarmd te hebben, maar dat komt omdat ik hier voor de deur meestal met auto's mee moet komen die allemaal vrij hard rijden
Het zag er allemaal goed uit, en de olie en benzine waren allebei mooi aan hun eigen kant van de zuigerveren gebleven.
Naar mijn mening moet dit dus een goede manier zijn. Maar toch is voorzichtigheid belangerijk. Opwarmen is the key, en in veel verschillende toeren in verschillende versnellingen rijden, en niet teveel in de lage toeren blijven hangen.
Als je hem goed inrijdt kan het zijn dat je de brom ook opnieuw moet afstellen na een paar honderd km, omdat de rij-eigenschappen veranderen door een zuiger die bijv. makkelijker door de cilinder glijdt.
Succes!
bedankt